International

Mercedes, Honda, Mazda si Mitsubishi, acuzate ca fraudeaza testele pentru noxele auto

Publicat: 10 oct. 2015
1

Dupa mega-scandalul Volkswagen, in care testele pentru noxele masinilor cu motoare euro 5 erau modificate pentru a arata valori mult mai mici in laboratoare, se pare ca producatorul german nu este singurul care a fraudat testele de laboratoare.  Potrivit datelor obtinute de jurnalistii de la Guardian, alti patru mari producatori de automobile nu respecta normele privind noxele emanate in conditii normale de mers.

In mai multe teste realizate pe sosele, nivelul unor modele de Honda au depasit cotele maxime admise de sase ori, iar alte modele de masini 4×4 au depasit de 20 de ori maximul admis. Toate masinile care au fost testate in laboratoarele UE, au trecut cu brio testele, dar se pare ca fabricantii automobilelor au modificat softul masinilor, pentru a avea mai putine noxe fata de conditiile normale de mers.

Potrivit noilor rezultate de la Emissions Analytics, firma care testeaza noxele masinilor in conditii normale de mers, mai multe automobile cu motoare euro 5 si euro 6 au depasit normele admise de gaze emise.

Mercedes-Benz – automobilele echipate cu motoare euro 5 au depasit maximul de noxe de 2,2 ori, iar la cele echipate cu motoare euro 6, maximul a crescut de 6 ori.

Honda – automobilele echipate cu motoare diesel au depasit noxele emise, acestea avand cu pana la 6 ori mai multe gaze emise.

Mazda – noxele emise de autoturismele Mazda au depasit si acestea maximele admise, acestea fiind de 3 ori mai mari decat presupune legea.

Mitsubishi – motoarele diesel din gama producatorului de automobile Mitsubishi depasesc normele UE privind noxele emise, nivelul acestora fiind cu pana la 3,6 ori mai mari.

Potrivit lui Greg Archer, scandalul noxelor emise de automobilele diesel este abia la inceput, iar Volkswagen este doar primul constructor de automobile care trebuie sa plateasca.

“Aceste noi rezultate ale testelor de la Emissions Analytics au demonstrat ca scandalul Volkswagen este numai varful unui iceberg. Scandalul ce va urma va cuprinde multi constructori de masini si modele de automobile. Singura solutie este crearea unui nou test pentru automobile, care sa aiba loc in conditii normale de mers. Acest test trebuie sa fie facut de o organizatie care sa nu fie platita de catre constructorii de masini”, a declarat Greg Archer, expert in producerea de tehnologii ecologice pentru transport din cadrul “Transport & Environment”.





Adauga un comentariu