La psiholog

Metoda genială a unui psihiatru de a adormi ușor

Publicat: 16 feb. 2021
femeie cu insomnie
Notează tot ce gandesti la acel moment și fă asta până obosești, apoi du-te înapoi la culcare

Ai probleme cu adormirea și crezi că ai încercat totul pentru a remedia problema? Iata un sfat simplu și eficient dat de un terapeut!

Tulburarile de somn, iar aici ne referim mai ales la insomnie, au devenit un fenomen răspândit din cauza pandemiei Covid-19.

Pentru a-și alina nopțile, unii își dublează ingeniozitatea. Infuzii, meditație, lectură, yoga. Toate mijloacele sunt bune pentru a lupta împotriva lipsei de somn și a consecințelor pe care aceasta le implică.

Tulburări de somn: metoda genială a unui psihiatru de a adormi ușor

Un utilizator de internet, Emily Brochu, a avut o experiență amară cu insomnia. După ce a băut băuturi energizante, nu a mai putut să doarma o lunga perioada de timp. Ea si-a povestit experiența într-un videoclip pe TikTok: „Stăteam întinsă în patul meu și nu puteam dormi. Mi-am pus poveștile de seară, m-am culcat la o oră normală, nu am putut dormi. M-am foit, m-am foit, m-am foit, m-am foit”, își amintește ea.

Și-a amintit apoi de un sfat dat de psihoterapetul ei si a decis să il împărtășească pe rețeaua de socializare. Și din motive întemeiate: metoda propusă este atât simplă, cât și eficientă.

Primul pas este „stabilirea unui termen limită”. „Dacă nu adormiți în 20 de minute, ridică-te și notează tot ce gandesti la acel moment și fă asta până obosești, apoi du-te înapoi la culcare. Și funcționează”, spune Emily Broch.

Coborarea din pat ajută la prevenirea unui ciclu vicios: „Dacă rămâi în pat, creierul tău va sfârși prin a-și spune: Ar trebui să fiu treaz când sunt aici. Nu. Nu îmi doresc acest lucru. Acest gând te face să stai trezit pana foarte târziu și, atunci când te vei culca, vei fi obosit”, explică Emily Brochu.

Acest videoclip a fost vizionat de peste 600.000 de ori și mulți utilizatori de internet au reacționat la acest sfat surprinzător. „Am scris recent toate gândurile în jurnalul meu înainte de culcare și îmi ajută să-mi curăț mintea”, a scris unul de exemplu, potrivit Femme Actuelle.





Adauga un comentariu