Boli si tratamente

Metode prin care poti creste nivelul de vitamina D din organism

Publicat: 17 mai 2019
25

Vitamina D indeplineste o sumedenie de roluri in organism, de la mentinerea sanatatii oaselor, la prevenirea bolilor cardiovasculare. Pentru prevenirea deficitului de vitamina D si pentru mentinerera sanatatii, trebuie asigurat necesarul zilnic recomandat. 

Vitamina D este una dintre substantele nutritive esentiale pentru buna functionare a organismului nostru. Aceasta ajuta la fixarea calciului in oase si la mentinerea sanatatii lor. De asemenea, are un rol important in intarirea sistemului imunitar si in mentinerea functiei musculare.

In ultimul timp, un numar tot mai mare de persoane se confrunta cu un deficit de vitamina D, aproximativ 13% din populatia lumii. Acesta apare ca urmare a expunerii insuficiente la soare, a tulburarilor de absorbtie intestinala sau a unui aport alimentar redus. In absenta acestei vitamine, metabolismul normal al oaselor are de suferit, asa ca persoanele se pot confunta cu boli ca osteomalacia, osteopenia sau osteoporoza, noteaza elle.ro.

Cercetarile arata ca un nivel optim de vitamina D poate preveni afectiuni ca depresia, diabetul sau bolilele cardiovasculare. Cantitatea de vitamina D necesara pe zi ( exprimata in unitati internationale) este urmatoarea: copiii pana intr-un an 1000 UI, persoanele cu varsta intre 1 si 70 de ani 600 UI, iar persoanele de peste 71 de ani, 800 UI. Iata care sunt cele sase metode prin care poti creste nivelul vitaminei D:

1.Expunerea la soare. Vitamina D este produsa in mod natural de corpul nostru atunci cand pielea este expusa la soare. Conform cercetatorilor de la Harvard, sunt suficiente intre 10 si 15 minute de stat la soare, de cateva ori pe saptamana fara a utiliza o crema cu protectie solara pentru a asimila cantitatea necesara de vitamina D. Persoanele cu o culoare a pielii mai inchisa trebuie sa petreaca mai mult timp in razele soarelui decat cei cu o piele mai alba, din cauza ca acestia au un nivel mai ridicat de melanina, o componenta care inhiba productia acestei vitamine. Pe langa culoarea pielii, mai multi factori influenteaza cantitatea de vitamina asimilata: anotimpul, momentul zilei, nivelul de poluare al aerului sau pozitionarea geografica. Cu toate acestea, in afara de cele 15 minute recomandate de catre specialisti, nu uita sa folosesti o crema cu protectie solara, indiferent de anotimp.

2. Consuma peste si fructe de mare. Carnea de peste este una dintre cele mai bogate alimente in vitamina D. Doar 100g de somon iti asigura 386 IU de vitamina D, aproape jumatate din doza necesara recomandata. Tonul, crevetii, scoicile, sardinele sunt doar alte cateva exemple de alimente extrem de bogate in aceasta vitamina, pe care specialistii ni le recomanda.

3. Creste cantitatea de ciuperci consumate. Ciupercile reprezinta o alta  sursa excelenta. Doar  200 de grame asigura 20% din necesarul zilnic. Cercetatorii recomanda ca dupa ce au fost culese, ciupercile sa fie expuse la soare timp de jumatate de ora si abia apoi consumate. La fel ca si pielea noastra, ciupercile pot transforma ultravioletele in vitamine.

4. Include galbenusul de ou in dieta ta. O sursa foarte buna de vitamina D este galbenusul de ou. Doua oua intregi asigura 40% din necesarul zilnic de vitamina D. In plus, galbenusul are mai mult calciu, fier, magneziu, fosfor si zinc decat albusul. Poti prepara oualele fierte, posat, sub forma de omleta sau ochiuri. Adauga-le la micul dejun si nu numai, pentru ca iti vor echilibra nivelul de vitamina D, dar iti si vor da senzatia de satietate pentru timp indelungat.

5. Foloseste suplimente. Pentru multe persoane, suplimentele reprezinta cea mai buna metoda prin care ajung sa aiba un nivel optim de vitamina D. Aceasta exista sub doua forme, D2 si D3. In mod normal, D2 provine de la plante, iar cea din urma de la animale. Specialistii au ajuns la concluzia ca vitamina D3 este mai eficienta decat D2, asa ca daca vrei sa optezi pentru suplimente, alege-l pe acesta. Majoritatea suplimentelor pot fi luate fara prescriptie medicala, insa este recomandat sa consulti un medic inainte. O cantitate prea mare de vitamina D poate fi la fel de nociva ca deficitul de vitamina R.P.





Adauga un comentariu