News Flash:

Microbuzele care transporta in afara orasului subtiaza clientela SNCFR

6 August 2000
577 Vizualizari | 0 Comentarii
Una dintre cele mai noi si mai profitabile afaceri la ora actuala este reprezentata de prestarea serviciilor in transport, cu ajutorul microbuzelor. In municipiul Iasi exista aproximativ 90 de astfel de autovehicule care practica activitate specifica maxi-taxi, dintre care doar 12 sunt autorizate. Un alt segment al transportului in comun, care se desfasoara fara sa atraga atentia in mod deosebit, este transportul cu microbuze intre orase. Cei care practica aceasta activitate au reusit sa subtieze considerabil veniturile soferilor "la ocazie". Printre cei afectati de aceasta noua afacere care capata proportii se afla, bineinteles, autobuzele si trenurile. De la Iasi, pleaca zilnic in orasul Roman cel putin patru microbuze. Soferii care au gasit aceasta modalitate de a face un ban nu au fixat anumite ore de plecare, locul de intalnire dintre acestia si clienti fiind la Biblioteca "Mihai Eminescu". Microbuzele pleaca de obicei in momentul in care sunt pline macar pe trei sferturi, nu inainte de a trece pe la gara pentru a culege alti eventuali autostopisti. Cel mai bun sezon este in timpul anului universitar, cand majoritatea celor care pleaca in directia Roman sunt studenti. Cei mai multi bani se obtin in week-end, cand unii soferi fac pana la ora 14 chiar si trei drumuri dus-intors.

Un sofer castiga la un drum cel putin 100.000 de lei

Pretul unui "bilet" pana la Roman este de 30.000 de lei, insa soferii sunt cateodata dispusi sa lase pana la 25.000 de lei. Radu Burlacu, unul dintre soferii care practica aceasta modalitate de a face bani de anul trecut, din toamna, este de parere ca acesta este viitorul transportului intre orase, iar ca la Constanta trenurile si autobuzele sunt aproape goale intre statiuni : "Daca avem cel putin sapte calatori care merg pana la Roman, incasam in medie 210.000 de lei. In motorina, in functie de cat de buna si de noua este masina, se investeste pana intr-o suta de mii de lei. Clientii sunt multumiti ca ajung mult mai repede decat cu orice alt mijloc de transport. Cea mai buna perioada a fost atunci cand cei de la CFR erau in greva, iar noi faceam si cinci drumuri pe zi". Un calcul simplu releva faptul ca la un drum dus, un sofer castiga cel putin 100.000 de lei pe care nimeni nu-i impoziteaza. Oamenii sunt multumiti, pentru ca pretul este convenabil, uneori mai mic decat cel de la tren sau autobuz, conditiile sunt incomparabil mai bune, iar ajungerea la destinatie este mai sigura si mult mai rapida. Dintre dezavantajele acestui mod de deplasare intre orase se numara faptul ca majoritatea soferilor nu sunt autorizati pentru a practica transportul public de calatori, ceea ce nu-i obliga la trecerea unor examene sau la verificarea periodica a masinii. Statul nu castiga inca nimic din aceste afaceri, cei carora le revin sume de bani destul de frumoase nefiind practic impozitati si lucrand ilegal.
Alex LIVADARU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1397 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013124 (s)

loading...