Eveniment-Social

Mii de angajări în învăţământul preuniversitar. Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu anunţă angajarea a peste 7000 de consilieri

Publicat: 13 iun. 2021
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației stă la birou, cu mâinele pe acesta și are mască la gură
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației arată un deficit de consilieri în România

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu a făcut mai multe afirmaţii cu ocazia vizitei sale în Iași. Pe lângă anunţul oficial prin care probele de bacalaureat 2021 au parte de o relaxare a măsurilor pandemice, ministrul menţionat şi faptul că sunt deja discuţii la nivel de universităţi pentru formarea de specialişti în consiliere psiho-pedagogică.

Sorin Cîmpeanu a afirmat faptul că în aceste momente, în învăţământul preuniversitar sunt sub necesarul de oameni. Altfel spus există un deficit extrem de mare.

Consilierii vor participa la cursuri de master

Într-o intervenţie de la Iași, ministrul Sorin Cîmpeanu a afirmat faptul că există discuţii avansate pentru formarea unor consilieri psiho-pedagogici. Cîmpeanu a menţionat faptul sunt peste 10 universităţi care au capacitatea de a oferi un plan de învăţământ pentru consilierii din şcolile din România:

Suntem deja în discuţii cu universităţile care au experientă şi expertiză în acest domeniu. Sunt peste 10 universităţi în România. La finalul 25-27 iunie avem întâlnirea Consiliul Rectorilor din România unde vom insista şi vom vedea care este planul de formare pentru achiziţia celor două competente prin cursuri de master  a menționat ministrul Educației, prof. univ. dr. Sorin Cîmpeanu.

 

Sorin Cîmpeanu a anunţat angajarea a peste 7000 de consilieri psiho-pedagogici în şcoli

Ministrul a atras atenţia că în învăţământul preuniversitar există un deficit mare de personal specializat. La ora actuală, sistemul are angajaţi peste 2500 de consilieri la un număr total de 3 milioane de elevi. Din aceste considerente, ministrul a declarat că se vor găsi resurse financiare pentru angajarea a peste 7000 de consilieri necesar pentru prima etapă:

Sunt 2500 de consilieri în sistemul de învăţământ, 2500 la 3 milioane de elevi, sunt colegi care au cele două competente, cum sunt şi colegi care au doar o singură competentă. Cea de-a doua competentă poate fi asigurată prin completarea unor cursuri postuniversitare mai scurte. Asta ar putea să accelereze procesul. Cea de-a doua problemă este alocarea fondurilor necesare pentru angajarea a peste 7000 de consilieri estimaţi ca fiind necesari într-o primă etapă a conchis prof. univ. dr. Sorin Cîmpeanu, ministrul educației.

La probele de bacalaureat 2021 vor fi eliminate triajul epidemilogic și plexiglasurile

Prezent la Iași, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu a menţionat noi măsuri pentru probele de bacalaureat 2021. Aşadar, şcolile nu mai fi obligate să asigure un triaj epidemiologic dar nici să instaleze plexiglasuri în sălile în care se susţin probele

Printre măsurile luate pentru bacalaureat 2021 se enumeră eliminarea obligativităţii triajului epidemiologic, eliminarea plexiglasurilor, posibilitatea de a crea construcţii pe foaie pentru examenul de matematică, posibilitatea de a crea texte pentru examenul de limba şi incă 15 minute în plus pentru completarea datelor în casetă. Am încercat să venim cu toate acele măsuri care să păstreze relevanta examenelor naţionale dar să elimine excesul de ridigitate. Mai ales din cauza specificului total deosebit al acestui an şcolar. a menţionat Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei.





Comentarii
  • Pierdere de timp și de bani. Prioritățile sistemului de învățământ erau altele, iar rezultatul alocărilor aiurea, în materie resurse umane și bugetare, se vor vedea în timp. Era nevoie de profesori de bună calitate. Iar ăștia angajează vraci și babe care dau în bobi !

  • Mă întreb, cum milioane de elevi au terminat liceul și studii universitare acum 40-50 de ani și mai mult fără consilieri? Să înțeleg că acești consilieri vor fi de partid și ”ochii și urechile” ministerului din sistemul de învățământ?

  • Psiho-pedagogia este o gluma proasta. 2% din ce se spune acolo sunt lucruri de bun simt, iar restul de 98% este teoria chibritului. Sa angajezi la buget 7000 de taietori de frunza la caini (adica psiho-pedagogi) este o risipa si o prostie.

  • Subliniez :pierdere de timp si bani ! Putem compara cu doctoratele din preuniversitar ! De ce avem nevoie de doctorate ?Pentru ca unii smecheri sa arda etapele pregatirii in cariera si sa ajunga in timp foarte scurt la salariile celor care pas cu pas au facut acest lucru.Experienta mai mare in domeniu o au cei care au parcurs pas cu pas pregatirea profesionala. Doctoratul este util in inv. superior sau daca esti un”geniu”si faci minuni este bine sa parcurgi intai tot ce au studiat colegii tai : definitivat , titularizare , GR. 2, Gr. 1 +practica corespunzatoare acestor examene.Pentru ca este escrocherie pura sa arzi etapele si sa-i sfidezi pe cei corecti cei cu doctoratul din inv . preuniv . au fost oligati sa dea macar GR.1 . Oare nu ar trebui sa dati si GR/2 ? examenul si inspectiile speciale ?La nivel de grila de salarizare cred ca trebuie verificat ce etape au”ARS” acesti oameni si sa fie platiti corespunzator. Nu au dobandit ca ceilalti experienta in domeniu .Ar trebui sa conteze mai mult daca ai absolvit o facultate „PE BUNE” ,un liceu de elita si mai ales experienta in munca Nu cheltuiti banii pe prostii ! Ce consilieri ?Cei care muncesc efectiv la catedra sunt importanti , nu mancatorii de rahat turcesc de pe margine .Am vazut ce pot acesti consilieri in educatie ,ca de ex. R.Turcan. Funeriu etc .Scolile au nevoie de psihologi de calitate bine pregatiti, de paza bine organizata, de medici scolari, de baza materiala la nivelul UE. Salarizarea (nu in ultimul rand ) sa nu fie cea mai mica din UE ,etc,etc.

  • Mai bine ar plati paznici. Eu, ca profesor, m am saturat sa fiu si mama si tata, bons, paznic, medic, asistent, informatician, psiholog. Acum, mai nou, vrea sa devenim experti antinullying.

  • Daca intr-adevar vreti sa stiti cata munca de calitate este nevoie pentru un doctorat, concurati la toamna pe unul din locurile de doctoranzi in specialitatea dvs. Eu l-am dat (doctoratul) dupa gradul II, in loc de gradul I. Am muncit 5 ani la teza si nu regret. Am fentat – cum spuneti dvs. – toate inutilitatile atat de dragi metodistilor. De ”ars etape” nu am ars nimic, pentru gradul l-as fi luat cu mult mai repede si cu incomparabil mai putin efort.

    Revenind la subiect, sunt total de acord cu mesajul de la 11:26. Cu mentiunea ca psihologii deja angajati ar trebui concediati si ei. Nu fac nimic util, ba din contra strica. Daca vor sa-i tina atunci sa-i puna sa faca ceva util : serviciul pe scoala, zilnic.

Adauga un comentariu