News Flash:

Mineriada taximetristilor

26 Noiembrie 2000
1397 Vizualizari | 0 Comentarii
•Soferii de taxi au declansat contraatacul •In asteptarea verdictului in procesul taxiurilor galbene, soferii cer eradicarea pirateriei din Iasi •Liderul federatiei nationale a declarat ca nu pleaca din Iasi pana nu va rezolva toate problemele •"Daca situatia nu se rezolva in zece zile, chem toata tara la Iasi", a declarat acesta

Sentinta in procesul taxiurilor galbene a ramas in pronuntare, soferii din cadrul sindicatului Moldotaxi asteptand deznodamantul final. Dupa o hotarare a Consiliului Local, prin care toti taximetristii din Iasi erau obligati sa-si vopseasca masinile in galben si negru, sindicatul Moldotaxi a dat Primaria in judecata, cerand anularea deciziei. In opinia taximetristilor, nu aceasta este problema principala care trebuie luata in discutie, ci numarul tot mai mare al taxiurilor - pirat care activeaza in Iasi. "Dupa trei termene judecate, asteptam sa vedem care fi ultima sentinta a instantei, mai ales ca s-a respins pretentia Consiliului Local cum ca nu am avea calitate procesuala. Dorim sa subliniem, inca o data, inoportunitatea, ineficienta si ilegalitatea acestei hotarari, mai ales ca legea nu prevede un astfel de amanunt", a precizat liderul sindicatului Moldotaxi Iasi, Doru Alexa.
"Vom avea, in curand, o lege a noastra, a taximetristilor, care va anula toate aceste hotarari luate dupa ureche de catre autoritatile locale. Acestea de ce nu fac nimic pentru eradicarea pirateriei si a muncii la negru?", s-a intrebat Stefan Palade, presedintele Federatiei Solidaritatii Sindicatelor Soferilor din Romania, prezent in aceste zile la Iasi.

Concurenta neloiala - principala problema

Principala problema a taximetristilor este concurenta neloiala. Iasul este plin de taxiuri care practica aceasta activitate fara a avea autorizatie. Mai grav este faptul ca au aparut chiar si firme ce au autorizatie pentru cinci - sase taxiuri, dar pe strada au saptezeci - optzeci. "La aceasta ora, avem informatii potrivit carora au aparut numeroase taxiuri - pirat vopsite in galben, confirmandu-se, in acest fel, temerile noastre. Nu problema taxiurilor galbene este cea mai importanta, ci ce va face Simirad pentru inlaturarea pirateriei?", a mai spus Stefan Palade.
Acesta a precizat ca nu va pleca din Iasi pana nu va semna cu Primaria si Prefectura un protocol prin care sa se reglementeze mai multe neajunsuri ale taximetristilor. Tot la capitolul concurentei neloiale se inscrie, in opinia sindicalistilor de la Moldotaxi, si activitatea de maxi-taxi. "Foarte putine maxi-taxi sunt inscrise la Registrul Auto Roman (RAR), iar despre inspectiile tehnice pe care aceste autoturisme ar trebui sa le faca, nici nu mai putem spune nimic".
RAR a demarat, de putin timp, un proiect ce vizeaza reducerea pirateriei in taximetrie. Astfel, vor fi eliberate noi certificate de agreere, in baza carora va fi alcatuit un program centralizat. In acest fel, vor fi evitate cazurile in care pentru o singura masina erau obtinute mai multe certificate de agreere, in cateva judete, fiind utilizate, in acest fel, mai multe autoturisme. Facandu-se centralizarea acestor date, nu se va mai putea obtine decat un singur certificat de agreere pentru o masina.

Carente ale legislatiei

Una dintre curiozitatile legislatiei romanesti se refera la modul in care cei care fac piraterie in domeniul taximetriei pot fi sanctionati. In cazul in care acestia sunt surprinsi de persoanele abilitate cu controlul, primesc numai o amenda, deoarece legea prevede ca poate fi alcatuit dosar penal numai celor care activeaza in legalitate (au toate actele in ordine), nu si celorlalti. "In primul rand, trebuie verificati cei care si-au facut statii radio pirat si desfasoara activitatea prin statie, nestingheriti de nimeni. Mai exista si problema statiilor de taxi, ocupate ilegal de taximetrele - pirat. In legatura cu aceste statii, desi Primaria a promis un numar de 59, sunt amenajate numai 21, deci mai putin de jumatate", a mai precizat Stefan Palade.
Pe langa problemele la nivel local, mai exista insa si numeroase altele care sunt valabile in intreaga tara. Cea mai importanta este nerespectarea protocolului incheiat cu Guvernul Romaniei, in special in ceea ce priveste pretul carburantilor achizitionati de la statiile SNP Petrom, care nu trebuia modificat pana la sfarsitul acestui an.
In concluzie, liderul Federatiei Sindicatului Solidaritatii Soferilor din Romania a declarat ca "aici este mafia, aici exista firmele pirat care s-au nascut intr-o garsoniera si incaseaza miliarde fara sa plateasca un leu la stat. In orice oras vin liderii FSSSR, taxiurile - pirat sunt anuntate, astfel ca orasul este gol, pentru ca acei infractori sa nu poata fi prinsi. Vreau sa fac ordine in taximetria din Iasi", a incheiat Stefan Palade.
Mihai ANDREI
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1242 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013865 (s)