Eveniment-Social

Ministerul Dezvoltarii Regionale, acuzat ca provoaca haos in transportul rutier

Publicat: 22 ian. 2016
1
FORT si ATPJIasi au solicitat includerea in lege a distinctiei clare intre transportul comercial si cel de utilitate publica in baza unor criterii obiective prin care un traseu efectuat in regim comercial poate deveni serviciu de utilitate publica pentru a asigura sustenabilitatea serviciilor de transport pentru acele categorii de calatori care au nevoie de servicii sociale. De asemenea FORTsi ATPJIasi au solicitat ca tot transportul comercial sa fie trecut la Ministerul Transporturilor (curse interjudetene, judetene si locale) iar cel de utilitate publica sa fie organizat de Consiliile locale/judetene.

Vezi si Protest de amploare al taximetristilor francezi fata de compania Uber

Justificand nevoia de implementare in legislatia romaneasca a Regulamentului CE 1370/2007 privind serviciile publice de transport calatori, Ministerul Dezvoltarii Regionale, secondat de „specialistii” in transporturi de la ANRSC, a prezentat in cadrul unei dezbaterii avand ca tema modificarea Legii 92 a transportului public local si judetean un proiect de lege care contravine atat Regulamentului mai sus mentionat cat si legislatiei romanesti si care va pune o presiune imensa pe bugetele locale, de ordinul miliardelor de euro. Politica pe care o asuma MDRAP este de aplicare a obligatiei de serviciu public adica de acordare de drepturi exclusive si compensatii banesti pentru tot transportul regulat de calatori desfasurat in Romania in contradictie cu prevederile Reg CE 1370 care stabileste in ce conditii este nevoie de transformarea serviciilor comerciale in servicii de transport ce capata obligatie de serviciu public.

Prin aceasta modificare legislativa, MDRAP elimina din Romania transportul comercial si distruge firmele romanesti de profil punand in plus o presiune imensa pe bugetele administratiei publice locale si judetene ce vor fi nevoite sa subventioneze transportul cu miliarde de euro. Politizarea transportului public si aplicarea dupa bunul plac si interese personale a legislatiei, a condus in ultimii ani la o deformare continua a pietei concurentiale, la falimentul transportului public local (chiar cu pierderi de sute de milioane de euro in unele judete) la cresterea nivelului de coruptie, la scaderea investitiilor in domeniu si nu in ultimul rand la scaderea mobilitatii pasagerilor si a serviciilor prestate catre acestia. Reprezentantii Federatiei Operatorilor Romani de Transport, impreuna cu reprezentantul ATPJIasi, prezenti la dezbaterile desfasurate in data de 20.01.2016 la sediul MDRAP, au constatat ca discutiile avanseaza extrem de greu deoarece reprezentantii MDRAP si ai ANRSC insista sa reglementeze tot transportul judetean ca fiind de utilitate publica, cu desfiintarea transportului pe curse regulate in regim comercial ceea ce inseamna: atribuire directa catre un operator de stat cu excluderea totala a operatorilor privati (!!!) licitatie organizata de fiecare consiliu judetean in parte cu criterii stabilite diferit de la judet la judet, pret impus de CJ respectiv profit impus si plafonat la 5%, 7% sau maxim 10%.
 




Adauga un comentariu