Actualitate

Ministerul Educației a decis ca profesorii care au comis erori majore la Evaluarea Națională și la Bacalaureat să nu mai participe la examinarea lucrărilor

Publicat: 10 ian. 2022
Ministerul Educației a decis ca profesorii care au comis erori majore la Evaluarea Națională și la Bacalaureat să nu mai participe la examinarea lucrărilor
Vor fi scoși din comisiile de evaluare profesorii care, în cadrul examenelor de anul trecut, au comis greșeli în defavoarea elevilor

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat luni, 10 ianuarie 2022, într-o conferință de presă, că profesorii care au comis erori majore anul trecut, la Evaluarea Națională și la Bacalaureat, nu vor mai lua parte la niciun examen național.

”Avem lista acelor evaluatori care au comis erori majore şi pot să vă asigur – mă ţin de cuvânt – că nu vor mai evalua la niciun examen naţional după greşelile pe care le-au făcut în Evaluarea Naţională sau Bacalaureatul de anul trecut. (…) Corectare computerizată a fost una dintre solicitările majore ale Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi”, a spus ministrul după întâlnirea cu reprezentanții asociațiilor de părinți.

Acesta a mai oferit detalii și în legătură cu standardizarea evaluării, susținerea performanței elevilor și eliminarea inechităților.

„Suntem pe aceeaşi lungime de undă cu solicitările şi aşteptările părinţilor. Au fost clarificate mai multe lucruri pe mai mult paliere.

Este foarte important să avem rezolvate probleme precum standardizarea evaluării în România, eliminarea inechităţilor de orice fel în sistemul de învăţământ românesc, de susţinere a performanţei, probleme ce ţin de modul de organizare.

Şi, peste toate acestea, am asigurat reprezentanţii părinţilor că în momentul în care va exista un draft al unui nou pachet legislativ în educaţie, el va fi supus consultărilor şi dezbaterii fără niciun fel de întârziere.

Facem tot posibilul ca acest draft să existe cât mai repede posibil după încheierea dezbaterilor în cadrul proiectului „România Educată”, a susţinut ministrul Educației.

Acesta a susținut luni o videoconferință cu inspectorii școlari cu scopul găsirii și adoptării de soluții care să reducă abandonul școlar. Potrivit acestuia, școlile pot achiziționa diverse echipamente, care să facă școala atractivă, astfel încât să scadă rata abandonului școlar.

„I-am rugat să se asigure că vor fi transmise solicitări de la toate şcolile care se confruntă cu probleme ce ţin de abandonul şcolar, un fenomen care este într-o creştere mai mult decât îngrijorătoare, îndeosebi în mediul rural.

La finalul lunii martie va trebui să avem deja încheiate contractele de finanţare pentru primele 750 de şcoli cele mai vulnerabile din perspectiva abandonului şcolar. Este vorba despre finanţări de până la 200.000 de euro, în care cheltuielile eligibile sunt – pe lângă orele de meditaţii – cheltuieli cu orientarea şcolară, cu consilierea, cu mediatori şcolari.

Acei elevi pot participa de multe ori pentru prima oară la tabere care să fie plătite din acest grant, la excursii, la vizite de documentare”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Datele arată că rata abandonului școlar a crescut în 2020 în condițiile de pandemie. Mai mult de 15% dintre elevii români au renunțat să mai participe la ore după ce cursurile au început să se desfășoare online, iar în mediul rural, rata de abandon a fost de 26%, din lipsa de metode și unelte pentru participarea la orele virtuale.

 




Adauga un comentariu