News Flash:

Ministru nou, lege noua, probleme noi in Educatie

28 Decembrie 2007
1781 Vizualizari | 6 Comentarii
Cristian Adomnitei
• Dupa principiul ministru nou - lege noua, Cristian Adomnitei, al treilea personaj principal din invatamant din actualul mandat guvernamental, a intreprins o serie de schimbari majore atat pentru profesori, cat si pentru elevi • Schimbarile continue din Educatie ii deruteaza atat pe elevi, cat si pe profesori, iar acestea nu se refera doar la examene, ci si la schimbari de titulaturi • Inspectoratele Scolare vor deveni, in urma promulgarii pachetului legislativ, Directii Judetene pentru Invatamantul Scolar


Educatia a ajuns si anul acesta oaia neagra a societatii romanesti dupa numeroasele schimbari care au fost deja efectuate, schimbari care asteapta noi completari odata cu adoptarea noului pachet legislativ din invatamant. Astfel, dupa principiul ministru nou - lege noua, ministrul Cristian Adomnitei, al treilea personaj principal din invatamant din actualul mandat de guvernamant, a intreprins o serie de schimbari majore atat pentru profesori, cat si pentru elevi. "Noul pachet legislativ este un proiect foarte drag mie, care va respecta si promova cu prioritate interesul copilului. Va avea mai multe principii de baza, printre care egalitatea de sanse, asigurarea calitatii in educatie, nepolitizarea sistemului de invatamant, descentralizarea sistemului national de invatamant sau promovarea continuitatii, a nediscriminarii sau a educatiei permanente", a declarat Cristian Adomnitei, ministrul Educatiei, Cercetarii si Tineretului (MECT). Protestele intreprinse de sindicalistii din invatamant cu privire la acordarea decontului pentru naveta sau numeroasele procese intentate in instanta pentru respectarea drepturilor cadrelor didactice au fost doar cateva din actiunile consemnate anul acesta. Nici elevii nu au fost feriti de experimentele din invatamant. Daca la ultima sesiune a testelor nationale pentru elevii claselor a VIII-a s-a continuat pregatirea elevilor prin invatarea mecanica a sutelor de subiecte publicate pe Internet, la tezele cu subiect unic foaia a fost schimbata. Aici nu au mai fost publicate variante de subiecte, dar in schimb acestea au fost elaborate cu o dificultate sub medie. Astfel, s-a ajuns ca de la procentul de promovabilitate de 75 la suta la testele nationale, acesta sa ajunga la aproape 90 la suta la tezele cu subiect unic.

Schimbare de dragul schimbarii

Schimbarile continue din Educatie ii deruteaza atat pe elevi, cat si pe profesori, iar acestea nu se refera doar la examene, ci si la schimbari de titulaturi. Astfel, Inspectoratele Scolare vor deveni, in urma promulgarii pachetului legislativ, Directii Judetene pentru Invatamantul Scolar. Dupa cum se arata in lege, acestea sunt institutii deconcentrate de specialitate in subordinea Ministerului Educatiei, cu atributii in aplicarea politicilor educationale, asigurarea calitatii procesului educativ prin inspectia scolara, implementarea programelor initiate de minister, evaluarea institutionala a unitatilor de invatamant, organizarea examenelor si concursurilor nationale. Noile directii vor avea aceleasi atributii, numai denumirea fiind cea care se va schimba, mai pe scurt aceeasi Marie, dar cu alta palarie. O alta noutate care face parte din statutul personalului didactic o constituie introducerea capitolului referitor la deontologia profesionala a personalului din invatamant. Prevederile acestui capitol au in vedere atat promovarea unei imagini pozitive a profesiei de dascal, cat si responsabilizarea personalului didactic, pe baza unor principii si norme de conduita. Ramane de vazut cate din schimbarile propuse de ministrul Adomnitei vor fi adoptate si cand va fi votata legea in Parlament, tinand cont de numeroasele intarzieri care au avut loc privind lansarea in dezbatere publica a acesteia.


Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (6)

george  | #26551
Inainte sa faca schimbari numai de dragul schimbarii adica sa se produca la modul exhibitionist, s-a informat ministrul Anti-Educatiei Romanesti despre adevaratele probleme ale dascalilor si elevilor? A identificat el care sunt fracturile si fisurile in Invatamantul Romanesc?! A analizat el impreuna cu zeci de profesori titulari din intrega Tara Romaneasca aceste fracturi si fisuri?! A cerut el colaboratorilor lui sa propuna versiuni de solutii pentru inlaturarea tuturor neajunsurilor din Educatia Romaneasca? S-a propus o perioada de tip pilot cu diferite modele de solutionare pe zone distincte ale Tarii Romanesti? S-a monitorizat aplicarea acestor modele? S-au facut reajustari din mers!? Dupa incheierea fazei pilot s-au propus variante de modificare a legislatiei? Asa se face aici in Australia, la orice tip si nivel de activitate. De aceea noi , Australienii, suntem atat de buni la aproape orice si avem un standard atat de ridicat de viatza! Pentru ca noi am descoperit! Ce!? Management-ul , adica organizare si conducere de succes !(asta-i traducerea corecta a cuvantului MANAGEMENT) Biata si jalnica Romanie! Incaputa pe mana tuturor neavenitilor si incompetentilor! Romania nu trebuie sa fie condusa de Romani! Daca Romania ar fi doar 10 ani pe mana Australienilor si Romanasii facuti sclavi ( doar asta merita), tara ar arata cum nu a aratat ea in 2000 de ani! Pamantul Romanesc este mult mai frumos si mai generos decat pamantul Australian!
George Smadu, Australian cu mandrie!
PROFESOR  | #26552
CONSIDER CA ESTE O DISCRIMINARE ARTICOLUL 47(e) DIN PROIECTUL STATUTULUI PERSONALULUI DIDACTIC. PROFESORII SUNT EGALI CU PROFESORII , ADICA 18 ORE SAPTAMANAL, NU 24 CA MAISTRII IN CLUBURILE SI PALATELE COPIILOR!!!!!!!!!!
VA RUGAM SA LUATI AMINTE LA ACEST ASPECT!!!!!!!!
simona  | #26553
Mi se pare ca ministrul chiar nu are ce face , de vreme ce schimba intreg sistemul educational in cateva luni!Cred ca ar trebui sa se gandeasca si la viitorul copiilor care la tezele nationale copiaza si iau un 9-8 si intra la un liceu de prestigiu dar si la viitorul celor care iau o nota binemeritata, care muncesc petru o medie cat mai mare insa, se pare ca cel care copiaza intra la un liceu mai bun decat cel care invata!!!Mie nu mi se pare deloc CORECT!!!dar daca domnului ministru CARE HABAR NU ARE CATE STELE SUNT PE STEAGUL U.E. I SE PARE CORECT O ASEMENEA MARSAVIE atunci trebuie sa ne asteptam ca peste cativa ani, un elev de cl a a8a care confunda subiectul cu adjectivul sa primeasca nota 10!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ASA CEVA ESTE REVOLTATOR DAR SE PARE CA MINISTRUL CHIAR NU CONSTIENTIZEAZA CEEA CE FACE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!RUSINEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Pentru George Smadu  | #26554
Draga George,
Daca cunosti sistemul australian de educatie ai putea sa-mi spui cate ceva de managementul calitatii in educatie ?
Te rog.
vulpe ion  | #26555
simona, dupa confuzia partilor de propozitie cu cele de vorbire am impresia ca esti din generatia noua cu studii la "un liceu de prestigiu". Afla ca toate au profesori de prestigiu si lucratori in invatamant.
In alta ordine de idei, raman la convingerea ca pentru a nu mai fi victimizati atatia lenesi privind modul de supraveghere si notare la Testele Nationale, cred ca fiecare candidat stiind ca vrea sa urmeze la "un liceu de prestigiu", sa va pregati serios, va da examen si va reusi sau nu, de vina nefiind decat el si nu notarea la Testele Nationale. Nu credeti ca ar fi o solutie ?
Draga George,  | #26556
Romanii SUNT sclavi deja, ai baronilor avizi, ai guvernantilor decerebrati, ai justitiei corupte, ai `sanatatii` criminale, si apoi ai propriei mentalitati. Libertatea ar incepe cu schimbarea ultimului factor mentionat prin EDUCATIE. Va dati seama ce ar avea de pierdut ceilalti? TOTUL!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.7347 (s) | 22 queries | Mysql time :0.507613 (s)