National

MINISTRUL EDUCATIEI anunta ANCHETA PENTRU FIECARE LICEU in parte

Publicat: 09 iul. 2012
1

Ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a declarat luni ca institutia pe care o reprezinta analizeaza cauzele rezultatelor slabe obtinute la examenul de bacalaureat, mentionand o serie de masuri pentru remedierea acestei situatii, care ar putea include chiar si transformarea in scoli gimnaziale a liceelor unde nici un elev nu a reusit sa promoveze.

Ecaterina Andronescu a sustinut, intr-o conferinta de presa, ca ministerul va analiza, comparativ cu anii trecuti, situatia fiecarui liceu unde rata de promovabilitate la examenul de bacalaureat a fost redusa.

„In mod natural, cred ca fiecare om trebuie sa se uite la ce lasa in urma lui. Cei care au rezultate atat de proaste la examenul de bacalaureat trebuie sa justifice de ce. Sa ne arate ca daca ei (cadrele didactice – n.r.) si-au indeplinit, la cotele maxime, atributiile ce le revin in activitatea didactica, atunci poate cauzele sunt in alta parte. Daca, de exemplu, liceul a fost la zece kilometri de domiciliul elevilor, acestia reusind sa ajunga numai cate doua ore la scoala.

Acesta poate fi un argument pentru care nu putem sanctiona liceul, dar daca lucrurile nu pot fi justificate, atunci ne vom uita cu mare atentie. (…) Oricum, noi trebuie sa facem o evaluare si in functie de anii trecuti. Daca nici anul trecut nu a promovat nici un elev in liceul acela si daca timp de un an de zile nu s-a facut nimic pentru a creste nivelul de acumulare al elevilor, atunci inseamna ca acel liceu trebuie sa se transforme in scoala gimnaziala, pentru ca nu poate fi de nivelul liceului. Dar nu putem da verdicte pe care le scoatem din buzunarul drept sau din cel stang. Aceste lucruri le vom face analizand fiecare caz in parte si fiecare caz trebuie sa fie foarte bine argumentat. Nu putem lua decizii din cabinetul ministrului”, a afirmat ministrul.

Andronescu a adaugat ca nu crede ca stabilirea unor subiecte mai usoare pentru liceeni care sustin examenul de bacalaureat ar rezolva problema, insa, in opinia sa, subiectele ar trebui facute de „profesori care cunosc sistemul atunci cand elaboreaza subiectele, de la profesori in liceele cu rezultate exceptionale, dar si de la liceele tehnologice, pentru a putea avea o abordare corecta, pentru ca subiectele unei evaluari nu se plaseaza pe cotele maxime ale standardelor, ci pe niste cote medii si acest lucru trebuie avut in vedere”.

Potrivit ministrului, introducerea bacalaureatului diferentiat ar ‘ingradi‘ sansele liceenilor care au promovat un astfel de examen. „Daca vom centra examenul de bacalaureat pe disciplinele care tin de profilul liceului, va trebui foarte bine sa ne gandim ce se va intampla cu un absolvent care a promovat un astfel de bacalaureat (liceu vocational – n.r.). Inseamna ca el are rute profesionale ulterioare destul de ingustate. El se va putea duce spre arte sau spre sport. Daca vrea sa aiba abordari, atunci va trebui sa ne gandim in ce conditii. De aceea, un bacalaureat diferentiat inseamna sa diferentiem continutul examenului pentru fiecare domeniu in parte, dar in acelasi timp sa si restrictionam drepturile la iesire”, a sustinut aceasta.

Potrivit Ecaterinei Andronescu, o posibila solutie ar fi inclusiv modificarea Legii educatiei in vederea modificarii modului in care se sustine examenul de bacalaureat. „Vom veni cu un set de masuri. Printre ele si abordarea intr-o dezbatere publica si apoi in Parlament a unei potentiale modificari a continutului examenului de bacalaureat. Din fericire, avem aceasta posibilitate, pentru ca ordonanta prin care s-a modificat organizarea bacalaureatului pentru anul acesta se afla in Parlament, la Senat, la Comisia pentru invatamant. Senatul este Camera decizionala. Practic, ar fi usor de obtinut, dar vom face acest lucru numai dupa ce vom avea o dezbatere publica, cu factorii interesati, din care sa rezulte aceasta nevoie”, a precizat Andronescu.

Ea a subliniat, de asemenea, faptul ca pentru anul in curs sunt aproximativ 11.000 de locuri pentru scolile profesionale. „Scoala profesionala nu a fost niciodata desfiintata. Ea a fost numai suspendata pentru un an de zile ca sa fie racordata la piata muncii. Daca vom reusi sa facem acest lucru, scoala profesionala are succes, pentru ca absolventii isi vor gasi locuri de munca”, a spus Andronescu.

Ministrul Educatiei a prezentat si o serie de solutii pentru tinerii care nu au reusit sa obtina diploma de bacalaureat, printre acestea numarandu-se cresterea retelei de scoli postliceale unde nu este nevoie de diploma de bacalaureat si unde „se pot pregati pe domenii cerute pe piata muncii”, calificarea la locul de munca, dar si analizarea ratei prezentei elevilor la examenele de evaluare a competentelor.

Nu in ultimul rand, Ecaterina Andronescu a anuntat, in conferinta de presa, posibilitatea realizarii unei „radiografii a corpului didactic in preajma perioadei de titularizare”.

Sursa: realitatea.net





Adauga un comentariu