Economic Local

Ministrul Marcel Boloș a discutat la Iași despre autostrăzile care străbat Moldova. „Nu văd autostrăzile în pericol, din punctul de vedere al finanțării sau finalizării lor”

Publicat: 05 aug. 2022
ministru și reprezentanți asociații
Ministrul Marcel Boloș a discutat la Iași despre autostrăzile A7 și A8

Ministrul Marcel Boloș a fost la Iași și a discutat cu reprezentanții asociațiilor și cu autoritățile locale despre autostrăzile A7 și A8. Acesta dă asigurări că proiectele vor fi implementate

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a fost la Iași ieri, 4 august 2022, pentru a discuta despre investițiile din infrastructură, respectiv autostrăzile A7 și A8. În cadrul întâlnirii organizate la Primăria Iași, au fost prezenți primarul Mihai Chirica, președintele Consiliului Județean, Costel Alexe, Vasile Asandei, directorul general al ADR Nord-Est, precum și reprezentanții asociațiilor din Iași. Liviu Manea, președintele Asociației „Moldova vrea Autostradă”, a atras atenția asupra creșterii prețurilor materialelor de construcții și dacă această situație va conduce la suplimentarea sumelor prevăzute în planul de investiții, dar și dacă există îngrijorări cu privire la prelungirea termenului de finalizare a lucrărilor.

„În ceea ce privește ajustarea de preț, noi am adoptat două Ordonanțe de urgență care au permis ajustarea sumelor proiectelor de infrastructură. Nu vom renunța la numărul de kilometri de autostradă. De exemplu, dacă avem 100 de kilometri în plan, facem doar 80, pentru că au crescut prețurile la materialele de construcții. Acest lucru nu se va întâmpla. Sumele în plus vor fi suportate din valoarea publică națională. Nu se va da nimic în plus de la UE pentru a acoperi diferențele după ce au crescut prețurile la materialele de construcții. Suntem în primele 6 state membre ale UE care au depus cerere de plată pentru obținerea sumelor necesare investițiilor în infrastructură”, susține ministrul Marcel Boloș.

Ministrul Marcel Boloș a discutat la Iași despre A7 și A8

Ionel Apostol, președintele „Asociației Împreună pentru A8” a întrebat ministrul dacă va fi finanțată construcția autostrăzii Moțca, Iași, Ungheni. Ministrul Marcel Boloș susține că autostrăzile care nu sunt incluse în PNRR sunt finanțate prin POR.

„Ne-am dorit ca toate autostrăzile să se implementeze în același timp, pentru că România așteaptă de mulți ani aceste autostrăzi. Cele care nu sunt incluse în PNRR (Programul Național de Redresare și Reziliență) sunt în POR (Programul Operațional Regional). Deci Lețcani, Ungheni este cuprinsă în POR. Merg în continuare ca pregătire a documentației. Eu nu văd autostrăzile în pericol, din punctul de vedere al finanțării sau finalizării lor. Trebuie un pic de monitorizare de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere iar lucrurile vor intra în normal”, mai spune ministrul Marcel Boloș.

Stadiul proiectului A8 pe sectorul Iași–Târgu Neamț a fost prezentat de autoritățile județului și de reprezentanții firmei Consitrans SRL, cea care elaborează studiul de fezabilitate pentru cei 100 de kilometri care străbat județul Iași.

Implementarea proiectului autostrăzii A8 se derulează conform planului de investiții

Pe jumătate din traseu, studiul este aproape finalizat, restul având unele întârzieri. Proiectarea pe sectorul de la Moțca la Podu Iloaiei din Autostrada A8 Iași–Târgu Neamț–Târgu Mureș este aproape gata. Reprezentanții firmei Consitrans SRL, cea care elaborează studiul de fezabilitate pentru acest sector din Autostrada Unirii, au arătat că pe tronsonul de la Moțca până la Podu Iloaiei documentația este realizată în proporție de 90 la sută. Totuși, secțiunea următoare, cea până la podul de la Ungheni, ar putea avea unele întârzieri. Lucrările la Autostrada A8 ar trebui finalizate la 31 august 2026. Proiectul autostrăzii A7 Bacău–Pașcani a primit recent avizul legat de acordul de Mediu. Investiția a fost inclusă în autoruta de pe traseul Ploiești–Buzău–Focșani–Bacău–Pașcani. După avizarea indicatorilor tehnico-economici ai tronsonului Bacău–Pașcani, recent, a fost emis și avizul de Mediu pentru demararea investiției. Proiectul pe tronsonul din zona Moldovei va avea o lungime totală de circa 77,4 kilometri, traseul fiind localizat pe teritoriul județelor Bacău, Neamț și Iași.

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a dat asigurări că indiferent de cine vine la putere nu se pune problema ca proiectele autostrăzilor să nu fie implementate.




Adauga un comentariu