News Flash:

Ministrul Orban taie si spanzura in constructorii de la Gara Iasi

7 Septembrie 2007
2725 Vizualizari | 4 Comentarii
Ludovic Orban
• Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, aflat intr-o vizita fulger la Iasi, a amenintat ca va rezilia contractul cu firma care executa lucrarile de refacere a Garii din Iasi la etajele superioare, daca aceasta nu-si va respecta termenii contractuali si nu va prezenta un grafic de lucrari • Ministrul a dispus o verificare a modului cum au fost cheltuiti banii in ultimii 18 ani la acest obiectiv si a promis ca administratia centrala va asigura fondurile necesare finalizarii lucrarilor de executie a Garii Iasi • De asemenea, Orban a anuntat ca au fost alocati banii pentru soseaua de centura si ca pana la sfarsitul anului va fi elaborat studiul de fezabilitate pentru autostrada Iasi - Tg. Mures


Aflat intr-o vizita fulger la Iasi, Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, a amenintat ca va rezilia contractul cu firma care executa lucrarile de refacere a Garii din Iasi, la etajele superioare, daca aceasta nu-si va respecta termenii contractuali si nu va prezenta un grafic de lucrari." Sunt neplacut surprins de ceea ce se intampla la Gara Iasi. Lucrarile la Gara dureaza inca din anul 1989, nici macar la Casa Poporului nu s-a lucrat atat. Azi am cautat cu lupa muncitorii, dar nu i-am gasit. Acolo se lucreaza sub principiul «hai sa ne facem ca muncim». De cand sunt ministru am reziliat 12 contracte cu valori mari si nu ezit sa reziliez orice fel de contract cu orice fel de companie", a spus ministrul Orban. Firma care construieste si Regionala CFR Iasi are termen pana la sfarsitul lunii septembrie sa propuna un grafic de lucrari. "Daca nu voi primi acest grafic, vom rezilia contractul si vom actiona in instanta firma pentru a recupera banii investiti pana acum. Obiectivul meu este ca pana la sfarsitul acestui an lucrarile la Gara sa fie finalizate", a mai spus Ludovic Orban.
Ministrul a dispus o verificare a modului cum au fost cheltuiti banii la acest obiectiv in ultimii 18 ani si a promis ca administratia centrala va asigura fondurile necesare finalizarii lucrarilor de executie a Garii Iasi. Reprezentantii Companiei de Cai Ferate sustin ca vor incerca sa remedieze problema si ca vor respecta dorinta ministrului si vor rezilia contractul firmei in cazul in care nu va respecta un grafic de lucrari. "Maine dimineata (astazi -n.r.) ne vom intalni cu proprietarul firmei care executa lucrarile la etajele superioare si vom discuta. Platile au fost deja esalonate de doua ori, dar niciodata firma nu s-a inscris in termenele exacte. Vom reesalona graficele si, daca nu vor fi respectate, in doua saptamani vom rezilia contractul", a afirmat Constantin Traciuc, directorul Regionalei CFR Infrastructura.

Proiecte aprobate

Un alt proiect anuntat cu surle si trambite de ministrul Orban a fost cel privind soseaua de centura a municipiului. Orban a anuntat ca a alocat banii necesari inceperii constructiei, respectiv 52 milioane Euro, bani alocati din Fondul National de Dezvoltare. "Am alocat deja banii necesari pentru exproprieri, care vor fi facute pentru extinderea pe 4 benzi, chiar daca autostrada va fi doar de 2. Termenul maxim este de 2 ani de zile, iar soseaua va avea 2 tronsoane, unul pentru traficul greu si unul pentru cel usor. Traseul va fi cel prin strada Cicoarei spre Miroslava", a sustinut Orban.
De asemenea, a fost mentionat si proiectul referitor la autostrada Iasi - Tg. Mures, ce va incepe la sfarsitul anului 2009. Traseul agreat in totalitate a fost cel prin Reghin si Coada Lacului, pentru ca distanta va fi mult mai scurta decat la celelalte, iar constructorii vor avea mai putine batai de cap din cauza muntilor. Licitatia pentru firma care va realiza studiul de fezabilitate va avea loc pana la sfarsitul anului acesta, iar apoi autostrada va fi impartita in 5 sau 6 tronsoane pe care va lucra fiecare firma de constructii in parte. Termenul de finalizare nu a fost mentionat, ministrul sustinand ca este foarte greu de estimat.



Ministerul urmeaza sa ia o decizie la Spitalul CF

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a tinut ieri sa precizeze ca raportul de control efectuat la Spitalul Cai Ferate de catre reprezentantii de la Directia Generala de Monitorizare si Control din cadrul ministerului va fi finalizat, cel mai probabil, peste o saptamana. "Inca nu mi-a fost prezentat raportul de control de la spital. Probabil intr-o saptamana va fi gata si va vom da atunci un raspuns. S-a mai cerut de la spital o serie de documente si inca se lucreaza", a declarat ministrul Ludovic Orban.
La sfarsitul lunii august, o echipa de control formata din reprezentanti de la Directia mentionata s-a deplasat la Spitalul Cai Ferate, unde timp de trei zile a discutat cu reprezentantii unitatii medicale si a verificat o serie de documente. Inainte de a pleca spre capitala, reprezentantii ministerului au solicitat din arhiva spitalului o serie de acte in copie. Ministrul Orban a trimis un control la Spitalul Cai Ferate in urma articolelor publicate in cotidianul ZIUA de Iasi privind unele nereguli savarsite la unitatea medicala. De asemenea, reprezentantii ministerului au avut de verificat mai multe aspecte semnalate si de politistii de la Politia Transporturi Feroviare. De ani de zile, o parte dintre salariatii spitalului a sesizat nenumarate ilegalitati care au loc in cadrul spitalului, ilegalitati pe care conducerea spitalului, in frunte cu managerul interimar, ec. Dinu Chirculescu, le-a acoperit. Buboiul s-a spart in momentul in care contabilul Rodica Lupu, unul dintre oamenii protejati de conducere, a trecut suma de 3,5 miliarde lei, bugetul de salarii al spitalului, in contul sau personal. Mai mult, contabilul si-a majorat leafa de la 7 la 70 milioane lei. Totul a fost descoperit imediat dupa ce a avut loc transferul, de catre reprezentantii BRD, care au anuntat managerul unitatii medicale. Ec. Dinu Chirculescu a acceptat angajarea pe post de contabil a Rodicai Lupu, desi inainte de a fi angajata la spital a plecat cu suma de peste un miliard de lei de la firma unde lucrase. Rodica Lupu a fost nevoita sa-si vanda apartamentul pentru a inapoia banii firmei.



proiecte aprobate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (4)

citizen  | #18453
Titlul dvs il incrimineaza pe ministru, ceea ce nu este corect si nu concorda chiar cu continutul -obiectiv - al articolului. Gara Iasi este o adevarata rusine. De ce nu pulicati si o suita de fotografii?
ion  | #18454
Referitor la proiectele de modernizare "Doamne ajuta"!
Despre Spitalulu CFR, probleme sunt de mult timp si de toate tipurile, inclusiv privind infrastructura (cladiri instrainate, autovehicole...). Cat priveste contabila R.Lupu, sa vedem a cui este si apoi daca s-au respectat conditiile de angajare (in special in privinta cazierului judiciar).Daca da, d-nl Dinu C. se poate racori putin la "mititica" daca nu, cam la fel !
Conteaza doar comanda, cine o da ?
andrei  | #18455
Mai fetele mosului,
Da de ce geoigrafia Romaniei voi ati auzit? Ati vazut o harta a tarii, nu hartii pe cerceafuri? Daca DA sa stiti ca drumul de la IASI la Tirgu Frumos nu trece nici prin Coada Lacului si nici prin Reghin. Poate drumul de la Iasi la Tirgu Mures. Mai duceti-va fetitelor pe la liceu ca despre facultate mai va.
Anonim  | #18456
fiule... in propozitiile pe care le-ai scis:
\\\"Da de ce geoigrafia Romaniei voi ati auzit? Ati vazut o harta a tarii, nu hartii pe cerceafuri?\\\" nu exista nicio coerenta. Asta se invata in clasele primare
Nu vrei sa te intorci in clasa a 5-a sa mai inveti putin sa te exprimi?
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1481 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018872 (s)

loading...