News Flash:

Ministrul Vladescu sabotat la Iasi

15 Mai 2006
1349 Vizualizari | 0 Comentarii
•Desi in urma controlului desfasurat la Iasi de auditul Ministerului de Finante ar fi trebuit ca directorul Dobos sa fie demis, deciziile luate de Vladescu nu au fost aplicate la Iasi •Cotidianul ZIUA de Iasi publica integral datele din raportul Ministerului de Finante cu privire la masurile care ar fi trebuit luate la Directia Generala a Finantelor Publice Judetene Iasi

Deciziile ministrului Sebastian Vladescu sunt sabotate la Iasi de catre personaje politice care doresc mentinerea in functie a directorului executiv de la Finante, Anton Dobos. Desi in urma controlului desfasurat la Iasi de auditul Ministerului de Finante ar fi trebuit ca directorul Dobos sa fie demis, deciziile luate de Vladescu nu au fost aplicate. Exista informatii conform carora personajele politice ale actualei puteri lupta prin toate mijloacele pentru a-l pastra pe Anton Dobos la conducerea Directiei Generale a Finantelor Publice a Judetului - DGFPJ Iasi. Cu toate ca auditul a scos la iveala nereguli grave si incalcari flagrante ale legii de catre conducerea Finantelor Judetene, masurile care au fost dispuse de Vladescu si avizate de acesta se lasa asteptate la aproape doua luni de la finalizarea anchetei interne. In joc este reputatia si imaginea Ministerului de Finante, precum si a Directiei Finantelor Judetene, vadit afectata de scandalurile provocate de Anton Dobos, cu ajutorul prefecturii, folosita pe post de marioneta. Imaginea creata in ultima jumatate de an de conducerea de la Finante a dat rod celei mai mari crize, concretizata prin controalele la comanda si rafuielile politice, facute cu ajutorul finantelor publice. Politica dusa de Dobos are urmari drastice si asupra incasarilor la bugetele de stat. In timp ce ministrul Sanatatii se lauda cu sumele de bani existente la asigurari sociale si de sanatate, aceste sume exista doar pe hartie, ele nefiind incasate. Astfel de situatii se datoreaza, cel putin la Iasi, existentei unui numar restrans de inspectori fiscali si de numarul redus al controalelor efectuate. In sase luni de zile, directorul Dobos a reusit sa alunge peste 70 de inspectori fiscali si sefi de servicii. Fara acestia, Directia de Finante este lipsita de aportul unor oameni cu experienta fiscala, fapt care se poate observa in incasarile la bugetul de stat.

Controale la comanda

Numarul de controale, facute dupa sesizari anonime ale prefectului Prisacaru, au fost de 109 in cursul anului trecut, fapt care i-a uimit pe inspectorii veniti in control la Iasi. Un fenomen extrem de grav este cel al instabilitatii din cadrul Directiei, de care profita agentii economici, care au inceput sa conteste aproape toate deciziile luate de inspectorii fiscali, fapt fara precedent in istoria acestei institutii de stat. In acest caz, coruptia nu atinge doar nivelul conducerii Finantelor Judetene, ci este ridicata pana la poarta Ministerului de Finante, unde deciziile luate de ministrul Vladescu sunt tratate cu dispret si nu sunt puse in practica. Comisia venita la Iasi a constatat: 109 sesizari anonime rezolvate de Directia de Finante, prin compartimentul de audit. Acesta este si motivul pentru care auditul intern nu a avut timp sa isi faca treaba. Mai mult, fostul sef de la audit a fost trimis, culmea, in fata Comisiei de Disciplina din cadrul Ministerului de Finante, fiindu-i reprosat faptul ca nu si-a facut treaba, desi auditul a facut in anul 2005 si o parte din anul 2006 si controale care nu ar fi trebuit sa le faca. Inspectorii veniti in control la Iasi sustin ca anonimele ar fi trebuit, conform legii, sa nu fie luate in considerare.

Masuri propuse de reprezentantii Ministerului Finantelor

Avand in vedere cele prezentate mai sus, auditorii DAPI - MFP propun urmatoarele masuri:
•efectuarea unei misiuni de evaluare a activitatii Serviciului de Audit Public Intern de catre Directia de Audit Public Intern din MFP,
•efectuarea unei misiuni de evaluare a activitatii Serviciului Juridic de catre Directia Juridica din MFP,
•Directia Generala a Politicilor si Resurselor Umane din cadrul MFP, cu ocazia elaborarii noului Regulament de Organizare si Functionare al ministerului, trebuie sa elimine neconcordantele si contradictiile privind auditul intern si inspectiile de audit, pentru a se pune de acord cu legislatia privind auditul intern in vigoare,
•avand in vedere resursele umane limitate al DGFPJ Iasi, conducerea Drectiei ar trebuie sa stabileasca impreuna cu Prefectura Iasi ca petitiile anonime sau cele in care nu sunt trecute datele de identificare a petitionarului sa se claseze, pentru a nu supraincarca cu lucrari structurile Directiei,
•regandirea de catre managementul DGFPJ Iasi a modului de repartizare in vederea solutionarii a sesizarilor catre Serviciul de Audit Intern, deoarece acest lucru conduce la intarzieri in realizarea obiectivului sau principal de activitate, respectiv activitatea de audit intern,
•avand in vedere climatul de lucru existent in cadrul DGFPJ Iasi, care are efecte negative asupra eficientei si eficacitatii activitatii directiei, consideram necesar ca managementul ministerului sa analizeze posibilitatea mentinerii sau nu a actualei echipe manageriale la conducerea acestei directii. In acest sens ar trebui efectuata o comparatie intre avantajele si dezavantajele mentinerii actualei echipe manageriale, avand in vedere pe de o parte realizarea obiectivelor, iar pe de alta parte a costurilor pe care ministerul le suporta (costuri cu munca echipelor de auditori, consilieri, Comisii de Disciplina, juristi etc. pentru solutionarea multiplelor sesizari referitoare la personalul sau conducerea DGFPJ Iasi, costurile cu delegatiile, costuri prezente si posibile pentru actiunile in instanta in care MFP este reclamant) si deteriorarea imaginii ministerului in teritoriu si a autoritatii acestuia,
•sesizarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici in vederea verificarii modului de desfiintare, respectiv constituire a Comisiei de Disciplina la nivelul DGFPJ Iasi precum si pentru a verifica daca au fost respectate prevederile H.G. nr. 1210/2003 privind organizarea si functionarea comisiilor de disciplina si a comisiilor partitare din cadrul autoritatilor si institutiilor publice, precum si pentru verificarea modului de organizare a examenului de promovare organizat ind ata de 08.02.2006,
•in vederea evitarii pe viitor a situatiei in care un evaluator sau contrasemnatar sa semneze rapoartele de evaluare a performantelor profesionale ale functionarilor publici din subordine si pentru perioadele anterioare numirii lor in functie propunem ca Directia Generala a Politicilor si Resurselor Umane din cadrul MFP sa stabileasca o procedura in acest sens, astfel incat inainte de plecarea definitiva din institutie a persoanelor cu functie de conducere acestea sa efectueze evaluarea performantelor profesionale ale functionarilor publici din subordine pe perioada cuprinsa intre inceputul anului/data numirii lor in functie si data plecarii,
•anularea deciziilor prin care s-a dispus delegarea dreptului de semnatura si raspundere si catre alte persoane decat titularii posturilor de sef Serviciu Juridic si sef Serviciu Resurse Umane, Salarizare si Pregatire Profesionala. Deciziile privind delegarea se vor emite numai pentru sarcini expres mentionate sau pentru perioadele de timp in care titularii nu pot sa-si exercite sarcinile (concedii de odihna, de boala sau delegatii pe perioade mai lungi de timp). De asemenea, directorul executiv trebuie sa aiba in vedere daca prin delegarea unor atributii ale sale catre subordonati ai sai se asigura respectarea principiului separarii sarcinilor in sensul ca persoana responsabila cu intocmirea unor situatii nu poate semna si pentru contrasemnatar chiar daca i-a fost delegata aceasta atributie,
•pentru a elimina orice posibilitate de aparitie a unei incompatibilitati intre directorul executiv Iasi si sotia sa, care detine functia de sef al Trezoreriei municipiului Iasi, auditorii DAPI - MFP, considera ca ar fi oportuna inserarea in fisa postului de sef al Trezoreriei municipiului Iasi a unei precizari prin care sa se elimine posibilitatea ca aceasta sa primeasca dispozitii directe de la directorul executiv al DGFPJ Iasi,
•Directia de Audit Public Intern din cadrul Ministerului Finantelor Publice va transmite semnatarilor sesizarii, directorului executiv al DGFPJ Iasi, precum si celorlalte directii nominalizate in prezenta Nota, masurile aprobate si va urmari implementarea acestora.

Echipa de auditori:
Niculae Dragos - sef SAPIFE
Cristea Delia - auditor superior
Data: 31.03.2006

Gelu JIREGHIE
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3565 (s) | 22 queries | Mysql time :0.252316 (s)

loading...