News Flash:

Misterul jafului de la Pascani se adanceste

23 Martie 2001
780 Vizualizari | 0 Comentarii
•Cu doar cateva zile inainte de a fi descoperita disparitia combustibilului, o comisie raportase ca totul este in regula •Directorii de la SN CFR Marfa au renuntat sa se mai deplaseze cu vagonul Anei Pauker

Jaful imens de la Depoul Pascani, descoperit in luna noiembrie a anului trecut, este departe de a fi elucidat. Filierele prin care cele 2.600 tone de motorina s-au scurs in buzunarele unor profitori aducand statului un prejudiciu de circa 30 de miliarde lei sunt si acum destul de bine ascunse de cei interesati in a afla adevarul despre aceasta monstruoasa "caracatita a combustibilului".

Motorina care nu intra in depou

Conform unor surse demne de incredere, dimensiunea furtului de motorina de la Depoul Pascani depaseste cu mult imaginatia organelor de ancheta. Astfel, conform sursei respective, o parte a combustibilului ce venea pentru a fi depozitata in rezervoarele de la Pascani, nici macar nu intra in curtea depoului, ci lua direct drumul comercializarii catre beneficiarii acestei afaceri. Vagoanele pline cu combustibil erau transportate direct in locurile stiute de capii retelei, de unde luau drumul spre beneficiari cu ajutorul mijloacelor de transport. Aceasta pare a fi noua fata a afacerilor oneroase cu combustibil din Depoul Pascani care au dus pana la urma la descoperirea unei "gauri negre" de circa 2.600 tone in rezervoarele depoului. Dar poate fi considerata si ca o ipoteza noua in imensul jaf ce a prejudiciat statul cu circa 30 de miliarde lei, caz care se pare ca nu se doreste a fi finalizat.

Controale anuale la motorina

Conform aceleiasi surse, pe o perioada de un an, rezervoarele de motorina si gestionarea combustibilului erau controlate de nu mai putin de cinci comisii. O comisie facea inventarierea in mod regulat, saptamanal, pentru a verifica rezervoarele de motorina. Alta comisie efectua acelasi serviciu lunar, iar la acestea se mai adauga o a treia comisie, care, trimestrial, inventaria combustibilul. Mai existau inca doua comisii care veneau la Pascani anual pentru acelasi lucru. Ultima comisie era de la Controlul Financiar Intern si venea de la Bucuresti, anual, pentru a verifica rezervoarele de motorina si modul cum aceasta a fost folosita. Mai mult decat atat, periodic, la fiecare doi ani, o comisie a armatei sosea la Pascani pentru efectuarea verificarilor combustibilului din rezerva proprie depozitata in depou. Un lucru cu totul interesant in aceasta situatie este modul in care s-a reusit evaporarea motorinei, cu toate cele cinci controale periodice. Inainte cu o luna de descoperirea jafului, o comisie a Controlului Financiar Intern tocmai isi terminase o verificare la unitatea pascaneana, iar concluzia acesteia a fost ca la Pascani totul este in regula, ba mai mult decat atat, gestionarul Virgil Stoleru, actualmente arestat, a iesit in plus cu circa 100 litri motorina, desi intreaga cantitate de motorina s-a "evaporat" cateva zile mai tarziu. O parte din salariatii depoului isi pun intrebarea de ce motorul Regionalei SN CFR Marfa (un modern vagon restaurant cu care pe vremuri se plimba Ana Pauker, dar si alti lideri comunisti), de cand a izbucnit scandalul "Motorina" nu mai este utilizat de catre mai-marii sefi ai Regionalei. Pana a izbucni acest scandal, in mod regulat motorul luxos era utilizat de capii Regionalei pe diverse rute. Muncitorii considera faptul ca de acest jaf nu sunt straini mai-marii Regionalei.
Mihai HOGAS
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2029 (s) | 22 queries | Mysql time :0.077707 (s)