News Flash:

Moartea vine pe sine

1 August 2008
8302 Vizualizari | 19 Comentarii
Cristian Ghibu
• In timp ce infrastructura feroviara din nordul Moldovei este distrusa, liniile sunt rupte, podurile nu se mai tin pe piloni din cauza inundatiilor, directorul Regionalei CFR Infrastructura, Cristian Ghibu, pleaca in concediu pe coastele insorite ale Greciei • Nici in perioada in care viiturile au navalit peste terasamentele liniilor ferate, Ghibu nu s-a implicat activ pentru a remedia situatia • Luat de liberali de la o firma de asigurari si pus director al Regionalei CFR Infrastructura Iasi, acesta nici macar nu se pricepe: podul feroviar de pe raul Putna are un pilon surpat, iar Ghibu spune ca este doar putin afectat de inundatii • Liniile Darmanesti-Cacica, Dornesti-Nisipitu, Gura Putnei - Putna, Tarcau sunt inchise, iar in zonele Falticeni, Prisaca Dornei, Pascani se circula foarte greu • "In vreo 2-3 luni am putea repara totul", a spus Ghibu, care a aratat ca nu este sigur pe termenul dat • Cei mai buni specialisti de care era nevoie in aceasta situatie dificila prin care trece calea ferata au fost inlaturati de Ghibu • Despre acest personaj, cotidianul BUNA ZIUA IASI a mai scris ca se ocupa de afaceri imobiliare cu patrimoniul CFR

Cod rosu la calea ferata. Inundatiile au distrus kilometri de cale ferata si poduri feroviare in nordul Moldovei, iar Regionala CFR Infrastructura este condusa de un personaj sinistru care nu are nici o legatura cu domeniul, numit pe criterii politice de liberali, Cristian Ghibu. Criticat de liderii politici ca nu s-a implicat in perioada 24-30 iulie in combaterea efectelor inundatiilor asupra caii ferate, Ghibu se gandeste acum sa plece in concediu pe malurile insorite ale Greciei. Lasa in urma kilometri de terasament feroviar inundat sau rupt, poduri distruse care nu mai prezinta nici siguranta pentru trafic, tot tacamul. "Am tot amanat concediul din cauza problemelor aparute la calea ferata", a spus Ghibu.
Din informatiile detinute la ora la care iesenii citesc acest articol, Ghibu se afla deja in avion spre Grecia. Directorul liberal al CFR Infrastructura Iasi a organizat ieri o conferinta de presa pentru a prezenta situatia la calea ferata dupa inundatii. Insa, Ghibu a aratat ca este total in afara problemelor cailor ferate, ca nu se pricepe deloc la acest domeniu. De exemplu, acesta nu a reusit sa explice cat este de afectat un important pod feroviar de pe Putna. In timp ce podul de pe Putna are un pilon prabusit, iar culeile (capetele de pod care se sprijina de mal) sunt distruse, Ghibu a reusit sa spuna ca acest pod este doar putin afectat. Desi podul nu mai poate sustine nici o bicicleta, daramite o locomotiva cu vagoane, directorul CFR Infrastructura nici macar nu a avut curiozitatea sa mearga pana la acest pod pentru a vedea care este situatia. Din cauza acestui pod sunt inchise linii importante de cale ferata in nordul Moldovei. Liniile Darmanesti-Cacica, Dornesti-Nisipitu, Gura Putnei - Putna, Tarcau sunt de asemenea inchise, deoarece liniile de cale ferata au terasamentele distruse, sunt spalate de ape. Mai sunt afectate liniile de cale ferata de pe traseele Milisauti-Dornesti, Liteni-Veresti, Dolhasca-Falticeni, Vama-Prisaca Dornei, Ruginoasa-Targu Frumos, Pascani-Ruginoasa. Valoarea lucrarilor de reparatii se ridica la 20 milioane lei, adica 200 miliarde lei vechi. Cu toate acestea, pentru a-si justifica plecarea in concediu, Ghibu a spus ca totul este in regula. "Desi infrastructura feroviara a fost afectata de ploile din ultima perioada, aceasta ramane in continuare solutia optima de transport pentru marfuri si calatori, deoarece a rezistat mai mult in fata calamitatilor decat infrastructura rutiera", a spus Ghibu. Intrebat cat timp vor dura lucrarile de reparatii, directorul Regionalei CFR Infrastructura Iasi nu a dat un raspuns exact. Intai a spus ca trebuie selectate firmele cu care se vor incheia contracte de executie a lucrarilor. Dupa aceea, la insistentele ziaristilor, Ghibu a spus ca lucrarile vor dura 2 sau 3 luni. "Nu putem face fata distrugerilor numai cu oamenii nostri", a completat Mihai Marincuta, seful Serviciului linii din cadrul Regionalei CFR Infrastructura.

Incompetenta

Desi nu se pricepe, nu cunoaste mare lucru din domeniul cailor ferate deoarece a fost adus de liberali la CFR de la o firma de asigurari, Ghibu i-a marginalizat pe unii dintre cei mai buni specialisti din regionala. Daca acei specialisti ramaneau pe functii si nu erau dati la o parte, probabil in timpul inundatiilor si dupa aceea s-ar fi intervenit mult mai eficient. Astfel, a fost inlocuit din functie Eduard Spita, seful Serviciului tehnic, cu o vechime de 30 de ani in domeniu. Acesta a fost tot timpul numarul doi in Regionala CFR Infrastructura, pana a venit Ghibu. A fost inlocuit si seful diviziei patrimoniu, cu o experienta de 30 de ani, Dan Ropota, cu Sorin Trandafirescu, care nu a avut in viata sa, pana acum, nici o legatura cu calea ferata. De asemenea, Marinica Popa, seful Serviciului tehnic, cu o experienta de peste 20 de ani ca ceferist, a fost inlocuit cu o persoana ce nu are pregatire in domeniu. A ajuns sa-l inlocuiasca pana si pe seful Serviciului de siguranta circulatiei, Mihai Buhnaci. Pentru a se asigura ca lucrarile de reparatii vor fi executate de firmele prietenilor, Ghibu l-a inlocuit si pe contabilul sef al Regionalei, Laurentiu Besliu, cu o vechime in meserie de 30 de ani, dar si pe Elena Grumazescu, sef Serviciu achizitii. Si cele doua persoane au fost inlocuite cu altele din afara CFR. Si pentru ca a indraznit sa spuna ca aceste schimbari sunt abuzive, Mihai Simion - seful Serviciului resurse umane, a fost de asemenea schimbat din functie. "Fiecare nou manager vine cu echipa sa", a motivat Ghibu schimbarile. Acest personaj, care-si spune director la Regionala CFR Infrastructura Iasi, a aratat ieri ca nu are nici un control asupra problemelor din unitate. E vraiste in capul sau, dar e vraiste si in Gara. Cu privire la finalizarea lucrarilor de reparatii la Gara Mare, Ghibu a spus ca potrivit contractelor incheiate si a actelor aditionale, o buna parte trebuia finalizata ieri, lucru care nu s-a intamplat. Dar directorul Regionalei CFR a adaugat ca nu va rezilia contractele de frica. "Ma dau in judecata daca reziliez contractele. Au fost vreo doi muncitori care au lucrat in ultima perioada la Gara, dar au facut treaba, sa stiti", a spus Ghibu.



Furam la comanda politica

Despre Cristian Ghibu, cotidianul BUNa ZIUA IASI a publicat in urma cu aproximativ doua saptamani un articol in care se arata ca prin vanzarea unui teren din baza sportiva CFR, din cartierul Alexandru cel Bun, este devalizata Regionala. S-a decis ca suprafata de 5.231 metri patrati, pe care se afla si cladiri cu deschidere maxima la o cale principala de acces, intr-o zona cu un grad ridicat de dotare edilitara, sa fie vanduta cu 314.500 Euro. Asta in conditiile in care pretul minim in zona afisat de agentiile imobiliare este de 550 Euro pentru un metru patrat si astfel, valoarea totala a proprietatii este de 2.877.050 Euro. Rezulta ca Regionala CFR Infrastructura Iasi este pagubita cu cel putin 2,5 milioane Euro. In urma cu doua saptamani, Ghibu a refuzat sa discute acest subiect cu reporterii cotidianului BUNa ZIUA IASI, dar ieri, in conferinta de presa, a avut macar onoarea de a recunoaste ca afacerea se face la comanda politica. "Mi s-a cerut de la Bucuresti. Nu eu vand. Eu am dat doar un aviz", a spus Ghibu, vizibil iritat.
Vanzarea terenului si a cladirilor va fi facuta prin negociere directa, fara licitatie, catre o persoana fizica, Veronel Tataru, consilier personal al secretarului de stat in Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzasu. Acesta din urma se ocupa, la Ministerul Transporturilor, printre altele, de companiile de cai ferate.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

incompetenta
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (19)

Mummy  | #39856
Frateee, ce bubuiau utilajele acu` daca nu-i dadea afara Ghibu pe specialistii de la Gara...Sute de ani de experienta...Hai plimbati bila, pesedeilor.
Re: Mummy  | #39857
Hai Siktir !
catalina  | #39858
Asta demonstreaza teoria mea... CFR-ul este plin de incompetenti, au dat oameni cu adevarat buni afara dar i-au mentinut pe cei care aveau plozi acasa.... stiti cum s-au facut disponibilizarile la CFR? PE CRITERII SOCIALE. Sa si le.... Si cand s-au terminat criteriile vietii, au dat afara personalul lucrativ si au pastrat pe post toti retardatii care aveau pile si plimbau 2 hartii dintr-un birou in altul. De, decat sa lucrezi cu adevarat si sa faci cariera, mai bine te angajeaza mami sau tati la CFR, unde iei salariu si stai degeaba. Asta este mentalitatea pe acolo... Eu una m-as gandi de 2 ori pana as alege sa merg cu trenul, daca as fi in locul vostru. La ce idioti sunt pe acolo...
cor  | #39859
ce face GHIBU la infrastructura asa face si AXINIA la calatori , numai ca AXINIA este profesionist el fiind din sistem stie sa fure in asa fel ca presa sa nu-l descopere
maria  | #39860
liberali distrug tot ei un singur lucru stiu sa vanda si sa cumpere restul nici nu-i mai intereseaza , la fel sunt si PDL -isti toti fura de nenorocesc iar cei care sunt in calea acetor atrocitati sunt eliminati
eu  | #39861
Sunt curios de unde aveti aceste informati. Stiti aproape toate schimbarile facute . Soparlele vegheaza?
Dar tot ce ati scris este adevarat. Ati uitat sa mai scrieti de seful serviciului comercial Marius Ciornea care a fost schmibat cu Gianina Sonea si de seful seviciului investitii Dragos Prohozescu schimbat cu Tatiana Lehanceanu. Si ce-i mai important in prima zi si-a schimbat SECRETARA!
GC  | #39862
poate-i transfera Dinamo pe cei `n` elefanti la cata "experienta" au .....nevoie :))) Costele !!! informeaza-te inainte de a pune pe hartie
mm  | #39863
cum a reusit acest Ghibu sa-i coboare in cripta pe specialistii de la GARA ? Pai nu are gara ani cat aveau baietii vechime :)))
Ramona  | #39864
si Iliescu e invidios !
Je  | #39865
Si ce tre sa faca dl de mai sus? Sa ia el lopata in mana si sa repare terasamentele? Hilar.
crina  | #39866
ce sa ne mai miram, primarul de la Lespezi era in concediu cand au fost inundati cei care l-au votat si nici n-a avut bunul simt sa vina din concediul, iar viceprimarul nici nu mai putea vorbi cu gura de obosit ce era !
Flendureala  | #39867
Comunismul este inca o data vinovat de toate acestea ! si peste 100 de ani tot el va fi scuza ......
Fratele Acarie  | #39868
E slab de tot directorasul asta...ca meserie cel putin. Vine si schimba oamenii in stanga si in dreapta numai ca sa isi aduca niste complici care sa-l ajute la furat. Nu zic ca nu trebuiau schimbati cativa sacali.... Stiu pe cativa care erau mari hotomani si faceau tot felul de gainarii pe la cadre , patrimoniu si-n contabilitate. Dar pisicherul asta mic trebuia sa-i prinda mai intai cu mita-n sac si dupa aia sa-i frece. Printre cei schimbati erau totusi si oameni de valoare. Noroc ca vrajeala nu tine mult, o sa vina alegerile si o sa zboare iar toata adunatura asta de oportunisti politici si marionete blege. Tare il regret pe Ciuc... ala macar avea oua...si nu era fraier deloc.
Esop  | #39869
Ala care mananca ciuperci pe gratis despre CFR si nu stie pe ce circula trenul sa mai invete. In calea ferata sunt in general oameni buni,harnici si devotati meseriei. Daca conditiile din trenuri nu sunt optime nu sunt de vina cei mici ci marii rechini care vin si apoi pleaca cu traista plina. Conditiile de calatorie sunt mai precare si din cauza ca nu sunt bani pentru a inlocui piesele defecte, nu se cumpara vagoane noi ci numai second hand, nu exista fonduri suficiente alocate pentru investitii. Sa pupati pamantul ca circula trenurile foarte bine si asa, fara accidente, in conditiile in care nu sunt oameni si materiale suficiente pentru intretinere, parcul rulant este depasit si multi circula mocca; ca le-a dat guvernul o caruta de pomeni electorale. Asta nu se vede?
Ochi de sticla  | #39870
Toate guvernele au muls CFR-ul de-a lungul anilor.Liberalii insa sunt cei mai nerusinati. In afara de oportunistii politici mai sunt si o groaza de firme capusa care il falimenteaza incet. I-au fost furate locomotivele si vagonele de fosti directori care acum au companii de transport privat, banii de la Casa de sanatate a Transporturilor se duc in politica si in buzunarul unor hoti mari de tot, este o cloaca de nepotisme si rubedenii prin Minister si Regionale de-ti vine sa mai faci o revolutie
SEXUAL LIFE LIMITED  | #39871
Toti directorii noi isi aTRAG secretarele, isi umplu buzunarele si la urma isi baga picioarele. Imi este greata de toti acesti parventi cacanauti, impotenti tehnici si limbrici fara coloana vertebrala, marionetele unui regim politic de kko care ne face de ras ca tara, ca natiune si ca cetateni.
Cartita  | #39872
Ba... de cand ii suflu in ceafa astuia am constatat ca e si el simplu om. Lasati-l in pace... Ce daca se duce pe teren sub pretextul de a vedea "starea natiunii" si dupa cateva ceasuri il gasesti prin localuri selecte cu niste sponsori de ocazie si in momentul respectiv i se flutura de toti subalternii, ce daca mulge si el cateva firme de reparatii si intretinere? Ca doar pentru viitor pune ceva bani deoparte, ce-i drept pentru viitorul lui, al partidului si complicilor. Vine momentul cand o sa transpire ceva materiale si in presa si atunci...o sa dea hepatita peste el...
KKK  | #39873
Sa-l radem in cap pe acest mare zero, sa-l ungem cu pacura si sa-l batem la fund cu urzici in Piata Garii!!!!!!!! J ooooooo os Mafia - Sus Patria!!!!!
sida  | #39874
Sa i-o pun
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4436 (s) | 22 queries | Mysql time :0.313345 (s)