News Flash:

Moda magazinelor de un Euro

28 Februarie 2005
821 Vizualizari | 0 Comentarii
•Situatia financiara precara de multe ori a cumparatorilor ieseni face ca acestia sa prefere cumpararea bunurilor ieftine si de proasta calitate •Acesta este motivul pentru care magazinele cu produse la preturi unice, in general de 38 mii lei, sunt cele mai vizitate Situatia din buzunarul iesenilor poate fi observata din modul in care acestia isi fac cumparaturile si, implicit, din magazinele care apar pentru anumite categorii tinta de consumatori. Astfel, dupa avalansa de magazine second-hand, de aproximativ un an au inceput sa apara pe piata ieseana si magazinele cu acelasi pret pentru toate produsele, idee preluata din Occident, unde poarta denumirea de "One dollar shop". Aceste magazine sunt fie cu articole variate, cu preturi cuprinse intre 38 si 40 de mii lei, fie numai cu incaltaminte, caz in care preturile variaza intre 200 si 250 mii lei. Cele care aduc un profit mai mare, de aproximativ 7-8 milioane lei pe zi, sunt cele cu produse variate, care atrag clientii prin diversitatea marfurilor. Aici se poate cumpara aproape orice, de la produse cosmetice, la articole electronice si jucarii pentru copii. Clientii acestor magazine intra pentru a vedea ce se vinde si, in general, pleaca cu un singur produs. Detergentii, produsele electronice si seturile de scule pentru gospodarie se numara printre cele mai cautate articole. Produsele scoase la vanzare sunt fabricate atat de firme romanesti, cat si de firme straine. Magazinele cu incaltaminte au un profit mult mai mic, de aproximativ 2 milioane lei pe zi. Clientii acestor magazine sunt in mare parte pensionari si persoane cu o situatie financiara precara. Produsele de incaltaminte sunt in marea lor majoritate aduse din China. Aprovizionarea este facuta din Bucuresti sau din Constanta, unde exista o serie de firme specializate in importul acestor produse. Aceleasi articole pot fi intalnite si la tarabe sau in Siraj, la preturi mai mari in cazul produselor electronice si mai mici la cele de imbracaminte. Diferentele de pret sunt datorate adaosului comercial. Cu toate acestea, magazinele cu pret unic sunt preferate datorita faptului ca sloganul de marketing este unul extrem de atractiv. Clienti multi, profit mic Cu toate ca majoritatea clientilor care intra in magazine sunt in numar mare, patronii acestor magazine afirma ca profitul este destul de mic, in mare parte din cauza chiriilor ridicate care sunt percepute pentru spatiile in care functioneaza magazinele. Astfel, se intampla ca in lunile de iarna, mai ales ianuarie si februarie, profitul sa fie aproape inexistent. Castigul creste in perioada sarbatorilor si in lunile de vara. Din cauza acestui lucru, o parte dintre comerciantii care aveau astfel de magazine au renuntat, insa exista inca multi care vor sa continue. Cu toate ca sunt constienti ca multe din produsele cumparate au o calitate indoielnica, multi ieseni prefera sa cumpere din aceste magazine decat din magazinele de renume, unde este oferita si o garantie pentru produsele cumparate, sau din magazinele care vand produse de calitate superioara, insa ale caror preturi sunt peste posibilitatile multora dintre ieseni. "Cumparam de aici deoarece produsele sunt mai ieftine, dupa banii nostri", a declarat una dintre clientele aflate intr-unul dintre aceste magazine. In acelasi timp, inspectorii de la Oficiul Judetean pentru Protectie Consumatorului (OJPC) Iasi, au aplicat acestor magazine amenzi destul de consistente, cuprinse intre doua si douazeci de milioane lei, in special pentru lipsa etichetelor in limba romana. Au existat si sesizari de la cumparatori legate de faptul ca unele din produse s-au dovedit a fi de proasta calitate. Contactat telefonic, directorul OJPC Iasi, Ioan Haraga, a sustinut ca pretul produselor este in concordanta cu calitatea acestora. "Ieftini cumperi, ieftin ai", a declarat directorul OJPC Iasi. Dragos LICA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1536 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017808 (s)