News Flash:

Modernizarea aeroportului, jucata la doua capete

9 Ianuarie 2009
1013 Vizualizari | 0 Comentarii
Aeroportul International Iasi
• Conducerea Consiliului Judetean Iasi s-a intalnit cu reprezentantii unei firme italiene specializate in modernizari de aeroporturi, Cormio Engineering SRL, care si-a aratat disponibilitatea de a investi masiv in aerogara de la marginea municipiului IasiCu toate acestea, reprezentantii administratiei judetene par a nu se grabi sa-si dea acceptulAcestia asteapta decizia Guvernului Boc referitoare la terenul Statiunii de Cercetare Dancu pentru a sti pe ce drum sa se indrepte

Situatie tot mai confuza pentru modernizarea Aeroportului Iasi. Conducerea Consiliului Judetean (CJ) Iasi s-a intalnit cu reprezentantii unei firme italiene specializate in modernizari de aeroporturi, Cormio Engineering SRL, care si-a aratat disponibilitatea de a investi masiv in aerogara de la marginea municipiului Iasi.

Cu toate acestea, reprezentantii administratiei judetene par a nu se grabi sa-si dea acceptul. "Ei au studiat situatia in care se gaseste aeroportul si au venit direct cu propuneri. Principala problema este legata de lungimea pistei, precum si de faptul ca nu detin tot terenul. Ei au incercat sa aduca o alta proiectie de pista, proiectie care a fost apreciata de noi. Pe de alta parte, nu putem sa dam chiar acum un verdict, pentru ca daca ar fi sa acceptam propunerea lor acum, ar insemna sa aruncam la cos luni de munca, dar si o suma destul de mare de bani", a spus Constantin Adascalitei, vicepresedintele CJ Iasi. Administratia judeteana nu se grabeste sa ofere aeroportul strainilor, pentru ca asteapta ca Guvernul Boc sa dea Ordonanta de Urgenta referitoare la terenul Statiunii de Cercetare Dancu, care are o suprafata de 142 hectare si care ar intra in posesia CJ. Insa cum acest lucru inca nu a fost posibil, pe fir au intrat si firmele private.

"Demaram cateva presiuni la nivelul Guvernului pentru a rezolva macar problema cu terenul din Dancu. Daca acest lucru nu va fi dus la bun sfarsit, o sa ramana in sarcina noastra sa ne folosim de aceste companii private si sa concesionam terenul pentru un anumit numar de ani", a adaugat Constantin Adascalitei. Firma din Peninsula este cea de-a patra societate care si-a manifestat interesul sa investeasca in modernizarea Aeroportului International Iasi, dupa o firma din China, una din Irlanda si una din Germania. Oferta italienilor consta intr-o pista de 2.200 metri lungime si 40 metri latime, in conditiile in care proiectul initial pentru o pista de 3.000 metri lungime nu poate fi realizat fara obtinerea terenului Statiunii de Cercetare Dancu.

Pe de alta parte, daca s-ar merge pe varianta concesionarii unei firme private, conducerea CJ se gandeste la organizarea unei licitatii internationale, unde toate firmele interesate ar putea participa. Strainii nu sunt interesati doar de modernizarea aeroportului, ci si de efectuarea unor curse aeriene pe diferite rute. Astfel, reprezentantii companiei maghiare de transport aerian Malev se vor intalni astazi cu conducerea CJ pentru a pune la punct ultimele detalii referitoare la efectuarea unor curse aeriene pe ruta Iasi - Budapesta. Astfel, maghiarii vor ca pana la sfarsitul lunii mai, pe ruta respectiva sa fie implementate cinci zboruri saptamanale, urmand ca din luna mai, la cele cinci sa se mai adauge inca unul. "Acest lucru va fi stabilit in detaliu in cursul zilei de maine (astazi-n.r.). Trebuie sa le dam acordul de principiu si sa mai punem la punct ultimele detalii", a spus Constantin Adascalitei.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

guvernul boc
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2701 (s) | 22 queries | Mysql time :0.150613 (s)