Actualitate

Moment stiintific inedit despre una dintre cele mai spectaculoase cladiri din Iasi, cu universitarul prof. univ. dr. Razvan Dinu Litcanu, decanul Facultatii de Matematica din cadrul UAIC

Publicat: 24 iul. 2018
1

Miercuri, 25 iulie 2018, incepand cu ora 15.00, in lumina reflectoarelor studioului BZI LIVE este invitat unul dintre cei mai interesanti universitari din Iasi. Este vorba despre prof. univ. dr. Razvan Dinu Litcanu, decanul Facultatii de Matematica din cadrul Universitatii Alexandru Ioan Cuza (UAIC). Cu acesta, va fi abordata povestea interesanta ce tine de una dintre cele mai spectaculoase cladiri din oras, anume despre Observatorul Astronomic din Copou. Important de spus ca, dupa ani de zile in care acesta s-a aflat intr-o stare avansata de degradare, actuala conducere a institutiei de invatamant superior a obtinut finantare pentru reabilitarea acestuia.

Concret, UAIC va demara lucrarile de reabilitare, consolidare si refunctionalizare ale Observatorului Astronomic din Copou, în urma alocarii a peste un milion de euro acestui obiectiv de o importanta deosebita pentru Iasi. Fondurile provin în proportie de 75 la suta de la Compania Nationala de Investitii (CNI), 25 la suta din finantare fiind asigurata din fondurile proprii UAIC.

Valoarea exacta a investitiei este de 4.996.676 lei, respectiv 1.093.125 euro. Observatorul, ridicat între anii 1912 – 1913, a avut ca fondator pe Constantin Popovici, sef al catedrei de Astronomie, Geodezie si Mecanica a fostei Universitati din Iasi.

De asemenea, cadrul didactic a fost si primul director al Observatorului, în perioada 1913 si 1937. Din pacate, in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, in mare parte, aparatura a disparut. De precizat ca din 1966 aici a existat atelier de mecanica fina si un laborator electronic. Dupa 1989, Observatorul a fost inclus pe lista obiectivelor aflate in Patrimoniul National al Monumentelor. Mai mult, telescopul existent la Observator dateaza din 1960 si a fost realizat tocmai in Germania.

Pe de alta parte, vor fi abordate teme legate de Admitere 2018 la Facultatea de Matematica, despre universul interesant, dar si abstract pentru cei mai multi dintre noi, al acestei stiinte, programele facultatii, relatiile internationale, cat si posibilitatile de dezvoltare in cariera dupa absolvirea studentilor.

Stati pe pagina de Facebook BZI.ro pentru o productie media proaspata, interactiva si riguroasa, ce va fi transmisa IN DIRECT.

Emisiunile BZI LIVE au un real succes, fiecare productie media adunand zeci de mii de vizualizari!

Ai ratat una din emisiunile BZI LIVE?! Nicio problema, le poti vedea dand un click pe link-ul de mai jos:

BZI LIVE – cel mai ambitios proiect media existent in Iasi! Iata lista emisiunilor noastre