News Flash:

Morti sub rotile trenului

3 Septembrie 2002
1821 Vizualizari | 0 Comentarii
•Patronul SC Alcazi SRL, sotia sa si o angajata a firmei au murit sub rotile trenului personal Dorohoi-Iasi •Pentru eliberarea terasamentului de cale ferata a fost nevoie de masina de descarcerare a Brigazii de Pompieri •Din cercetarile efectuate de politisti la fata locului a rezultat ca soferul, Dan Alcazi, nu a respectat articolul 35 din Codul Rutier, privitor la trecerile peste nivel de cale ferata

Ieri dupa-amiaza, in jurul orelor 16.30, pe Drumul European 583, la trecerea de nivel peste calea ferata, imediat dupa iesirea din localitatea Letcani spre Tg. Frumos, au murit trei persoane. Dan Alcazi, de 45 de ani, se afla in masina proprietate personala Fiat Punto, cu numarul de inmatriculare IS-05-TXR, cu sotia sa, Georgeta, si cu Mihaela Budeanu, de 24 de ani, angajata a firmei. Cand a ajuns la trecerea de cale ferata, soferul nu a acordat prioritate trenului personal ce face legatura intre Dorohoi si Iasi, care se deplasa spre gara din Letcani. "Am vazut masina Fiat cum se apropia de calea ferata si am observat ca in fata sa se afla un maxi-taxi al carui sofer ii facea semne disperate soferului din autoturism. Cand am constatat ca soferul nu incetineste, am tras semnalul de alarma si am incercat sa opresc. Dar totul a fost prea tarziu", a declarat Ioan Marciuc, mecanicul locomotivei de pe trenul personal Dorohoi-Iasi.
In urma impactului, masina in care se aflau cele trei persoane a fost tarata de tren pe o distanta de aproximativ 270 de metri, iar Dan Alcazi, Georgeta Alcazi si Mihaela Budeanu au murit pe loc.

Gravitatea accidentului

Accidentul de ieri dupa-amiaza este cel mai grav eveniment rutier petrecut in ultimii doi ani. Cinci persoane au murit in conditii similare la trecerea de nivel peste calea ferata pe raza localitatii Scobalteni. Din masina lui Dan Alcazi nu a ramas decat un morman de fiare contorsionate pe care pompierii miliatri s-au chinuit mai bine de doua ore si jumatate sa le scoata de sub locomotiva. "Aici a fost nevoie si de masina de descarcerare pentru a scoate cadavrele din autoturism si a elibera calea ferata. Pentru a reusi sa desprindem autoturismul de locomotiva am fost nevoiti sa taiem si o parte din scutul din fata al locomotivei", a declarat maiorul Vasile Timbau de la Brigada de Pompieri Iasi.
La scurt timp dupa producerea accidentului, la fata locului si-a facut aparitia un echipaj al Politiei Rutiere, in frunte cu seful acestui serviciu, subcomisarul Vasile Fetcu. "Pur si simplu nu ne explicam cum de nu a vazut soferul trenul. Vizibilitatea in locul respectiv este pe o distanta de aproape un kilometru", a declarat subcomisarul Vasile Fetcu.

Masina nu a fost prinsa de radar

Ieri dupa-amiaza, doua aparate radar au fost amplasate in cascada pe raza comunelor Letcani si Podu Iloaiei. Din verificarile facute de politisti a rezultat ca masina Fiat Punto cu numarul de inmatriculare IS-05-TXR a circulat cu viteza regulamentara prin Letcani. "Atata timp cat radarul nostru nu a inregistrat autoturismul, credem ca soferul a marit viteza dupa ce a iesit din localitate", a mai declarat subcomisarul Vasile Fetcu.
Mai mult decat atat, politistii de la Serviciul Politiei Rutiere au aplicat in acest an numeroase sanctiuni soferilor care nu au respectat legislatia privind trecerile peste calea ferata. "Tinand cont de evenimentele petrecute in tara in ultima perioada, angajatii de la Politia Rutiera au aplicat mai multe amenzi, cu sume cuprinse intre 1 si 3 milioane lei, si au retinut permisele tuturor soferilor care nu au respectat legile in vigoare", a adaugat seful Serviciului Politie Rutiera.
Angela MAFTEI
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1487 (s) | 22 queries | Mysql time :0.032808 (s)