News Flash:

Mosia lui Abalasei

15 Martie 2004
1186 Vizualizari | 0 Comentarii
•Ingrijorati de frecventa accidentelor din ultimele zile, in care tramvaiele au deraiat, iar troleele au creat adevarate ambuteiaje, angajatii regiei banuiesc interventia unor persoane rauvoitoare •Managementul defectuos al directorului RATEC impune inlocuirea acestuia din functia de conducere •Neculai Abalasei isi promoveaza rudele in posturi de conducere

Scandalurile continue de la Autobuzul SA, care au culminat cu demiterea lui Mihai Giubernea din functie, ar trebui sa dea de gandit conducerii municipalitatii iesene si in privinta directorului Neculai Abalasei, actualul director de la Regia Autonoma de Transport Electric in Comun. O serie intreaga de accidente in ultimele zile, in care au fost implicate mijloacele de transport ale regiei, demonstreaza ca aici lipseste nu numai interesul angajatilor pentru siguranta calatorilor, ci lipseste chiar interesul directorului Abalasei pentru ca activitatea sa se desfasoare normal. Este oare nevoie ca accidentele in care sunt implicate tramvaiele sau troleibuzele sa aiba victime omenesti pentru ca cineva sa sesizeze ca trebuie sa dai dovada de curaj pentru a circula cu aceste mijloace de transport in comun? Numeroase scandaluri de delapidare, agresiuni ale controlorilor, soldate cu persoane molestate sau sechestrate la capatul liniilor de transport, furturi de mijloace fixe din curtea RATEC, numiri in posturi-cheie ale unor rude sau prieteni apropiati, aceasta este situatia din unitatea pe care o conduce acum directorul Abalasei. Poate ca primarul Gheorghe Nichita nu a avut cunostinta de o asemenea situatie, fiind ocupat de ilegalitatile strigatoare la cer de la firma condusa, pana de curand, de Mihai Giubernea, dar ar trebui sa analizeze foarte atent si aceasta situatie. Tramvaiele din Iasi sunt donate de municipalitati din Europa, aproape pe gratis - nici macar cat costa o Dacie veche nu a platit RATEC pe acestea. In privinta troleibuzelor, nimic nu a fost imbunatatit, atata timp cat nimeni din Europa nu a donat regiei lui Abalasei nici un asemenea mijloc de transport. Cineva trebuie sa analizeze cu foarte mare atentie ceea ce se intampla la RATEC, inainte de a fi prea tarziu: oricand mijloacele de transport in comun pot deveni pericol public, iar de aici pana la a numara victimele unui grav accident nu este decat un pas.

Ingrijorati de numarul din ce in ce mai mare de accidente care au ca efect tramvaie deraiate sau troleibuze care creeaza adevarate ambuteiaje in circulatia orasului, unii dintre angajatii RATEC sunt dispusi sa creada ca acestea ar fi provocate de persoane rau intentionate. "Este o situatie dificila. Numarul mare de deraieri de tramvaie din ultima perioada ne fac sa credem ca la mijloc sunt alte lucruri", a declarat Radu Barbu, liderul unuia dintre sindicatele din cadrul regiei. Acesta nu-si poate explica frecventa din ce in ce mai mare a acestor incidente. "Ma surprinde faptul ca, atunci cand a fost iarna, deci conditiile meteo ar fi justificat astfel de accidente din cauza zapezii si a ghetii, nu am avut atatea probleme, si aceste incidente se produc tocmai acum, cand temperaturile sunt ridicate", a mai precizat Radu Barbu.
Precizam ca in ultima saptamana au avut loc 7 incidente in care au fost implicate mijloace de transport ale Regiei Autonome de Transport Electric in Comun. Astfel de lucruri sunt posibile din cauza lipsei unei strategii coerente de investitie sau de intretinere a unor utilaje de care depind vietile cetatenilor orasului. In acest moment, orice tramvai sau troleu poate deraia sau se poate defecta, punand in pericol viata atat a calatorilor care se pot afla in interior, cat si a cetatenilor care pot fi surprinsi in apropiere. Toate aceste lucruri sunt de competenta directorului Neculai Abalasei, care pana acum a demonstrat ca nu este capabil sa adopte o strategie manageriala care sa puna capat unor astfel de incidente. In conditiile in care una dintre problemele importante ale orasului este legata de realizarea unui plan de transport local, astfel de evenimente sunt de natura sa demonstreze ca RATEC nu este capabila sa sustina si nici sa asigure un transport de calitate. Faptul ca un director de societate care a demonstrat ca nu este capabil sa faca fata unor responsabilitati majore este mentinut in continuare in functie sugereaza ca nu se doreste o rentabilizare reala a regiei de transport electric.

Tupeu de director

Avand in vedere numarul mare de deraieri de tramvaie din ultima perioada, se impunea ca directorul Abalasei sa-si dea demisia de onoare. Acest lucru nu s-a intamplat. Ba, mai mult de atat, acesta promoveaza in functii-cheie persoane cu care se afla in relatii de rudenie. In urma plecarii fostului inginer sef Maricel Gherca in postul de conducere de la SC Autobuzul SA, Abalasei l-a numit in acel post pe finul sau de cununie, Cristian Stoica. Directorul RATEC nu a negat faptul ca noul inginer sef este finul sau de cununie, motivand ca "nu este altul mai bun". Acest lucru demonstreaza inca o data ca directorul Abalasei confunda societatea pe care o conduce cu propria mosie. Se confirma astfel declaratiile unor salariati care au declarat ca RATEC este condusa doar de o mana de oameni ce nu fac altceva decat sa-si apere interesele.
Gabi COHUT
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1274 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019780 (s)

loading...