Boli si tratamente

Motive comune pentru care te trezesti in mijlocul noptii

Publicat: 19 nov. 2018
7

Daca te chinui sa adormi sau te trezesti in timpul noptii, acest lucru poate avea mai multe motive la baza. Poate fi atribuit unor anumite obiceiuri pe care le ai ziua, precum faptul ca bei cafea la ore tarzii sau altor motive pe care merita sa le identifici.

1.Nu te opresti din a bea cafea destul de devreme. Daca lucrezi de la 9 la 5, ar trebui sa fie o regula pentru tine sa treci la bauturi fara cafeina dupa pranz. Pentru multe dintre noi acest lucru pare imposibil. Cafeina poate ramane in organism toata ziua, asa cu gandeste-te de doua ori inainte sa bei a treia cafea. Daca te bazezi pe cafeina pentru a rezista in timpul zilei, inseamna ca nu dormi suficient.

2. Paharul de vin de dinainte de culcare. Poate ca ai senzatia ca un pahar de vin inainte de culcare te ajuta sa adormi mai repede, dar acesta poate avea ca rezultat un somn agitat. Atunci cand bei inainte de culcare, somnul tau va fi intrerupt sau fragmentat. Acest lucru te poate duce intr-un cerc vicios – consumi foarte multa cafeina in timpul zilei, asa ca bei un pahar de vin ca sa adormi mai repede. Te vei trezi epuizata, asa ca vei avea nevoie de si mai multa cafeina, noteaza elle.ro.

3. Patul este de vina. Daca ai o problema pe care nu o poti explica, aceasta poate fi calitatea saltelei sau a pernei. Considera ca petreci o treime din viata dormind, asa ca este important sa investesti in odihna. Este bine sa iti cumperi o saltea confortabila, deoarece aceasta va face diferenta. Trebuie sa iti optimizezi somnul in toate modurile posibile – un somn bun inseamna o trezire buna.

4. Mediul de somn. Uneori nu este suficient sa ai un pat super confortabil. Este important sa te gandesti si la modul in care folosesti spatiul din dormitor. Ar trebui sa te gandesti la dormitor ca la sanctuarul tau de somn, pe care sa nu il umpli cu alte lucruri care nu sunt necesare. Asa cum iti optimizezi biroul pentru productivitate si concentrare, este bine sa limitezi si activitatile pe care le faci in dormitor. Mentine lumina cat mai scazuta noaptea si ia in considerare sa iti vopsesti peretii in culori inchise.

5. Poti avea o afectiune a somnului nediagnosticata. Pentru a identifica adevaratele motive ale somnului tau intrerupt, tine un jurnal al somnului odata ce te trezesti. Daca ai un tracker pentru somn, urmareste-ti progresul de-a lungul a doua saptamani. Exista peste 88 de afectiuni ale somnului, iar majoritatea persoanelor ignora problemele, fara sa realizeze cat de important este somnul pentru sanatate.





Adauga un comentariu