Magazin

Mulți ieșeni suferă de insomnie din cauza autoizolării. Află care sunt remediile pentru un somn liniștit

Publicat: 14 apr. 2020

În continuare, lumea pare să nu fie un loc sigur, iar restricțiile impuse de autorități, în România, sunt în vigoare până în luna mai. Din cauza acestui aspect, cetățenii sunt sfătuiți să rămână în autoizolare, pentru a opri răspândirea virusului, însă tot mai mulți ieșeni, care lucrează, în prezent, de acasă, spun că nu au mai reușit să se odihnească corespunzător pe timpul nopții, acuzând insomnie.

Imposibilitatea de a face față stresului, insomnia, precum și anxietatea pot fi efectele negative, care apar în urma unei perioade mai îndelungate de timp, în care ai stat singur.

Dacă nu se intervine la timp, tot mai multe nopți albe pot cauza probleme de sănătate, precum hipertensiunea arterială, lipsa de energie, scăderea capacității de concentrare și stări de iritabilitate, care nu sunt indicate în cadrul unei videoconferințe, de exemplu, atunci cand iti continui munca la biroul de acasă.

Așadar, iată două remedii pentru combaterea insomniei:

 

  • Yoga

 

De menținerea stării de relaxare a corpului este responsabil sistemul nervos parasimpatic, care, prin practicile de yoga, poate fi stimulat foarte eficient. Pentru a face acest lucru la tine acasă, nu îți trebuie decât o saltea specială cu Mandala, așa cum găsești pe eraft.ro și un mic spațiu de desfășurare, pe care îl poți amenaja în dormitorul tău sau în oricare altă cameră, unde te simți confortabil.

Dacă tu consideri că este destul de dificil să efectuezi anumite mișcări și să stai în pozițiile specifice, care par imposibil de executat, începe, în primul rând, să îți impui o stare de calm și de bucurie. Pentru a reusi, specialiștii yoghisti recomandă să folosești o tehnică de respirație alternativă, prin nări, care ajută foarte mult la oxigenarea corespunzătoare a creierului.

 

  • ASMR

 

O altă modalitate, de această dată mai modernă, prin care poți avea un somn liniștit, este să vizualizezi videoclipuri cu un conținut ASMR. Această abreviere este a termenului din limba engleză pentru “Autonomous Sensory Meridian Response”, ce, în română, înseamnă „Răspuns Senzorial Meridian Autonom”.

Cu alte cuvinte, ASMR-ul este, de fapt, o reacție la un stimul vizual și/sau auditiv, care provoacă o experiență senzorială, caracterizată prin furnicături la nivelul scalpului, gâtului și al pielii, ce duce la o stare intensă de relaxare. 

Psihologii sunt de părere că astfel de senzații sunt percepute de către oameni și în viața de zi cu zi, însă nu știu că se numesc așa. Pieptănatul părului, sunetul mașinii de tuns, la frizer sau masajul umerilor declanșează senzații similare, precum cele produse de vizionarea conținutului ASMR. 

În România, astfel de videoclipuri nu sunt atât de populare, dar, peste ocean, se bucură de un enorm succes și tot mai mult utilizatori își crează un playlist pe care îl “ascultă” înainte de a adormi și susțin că au parte de un somn foarte odihnitor.

Pentru a te bucura de un somn liniștit, este indicat, de asemenea, să faci exerciții fizice, pentru a compensa lipsa de mișcare și pentru a evita atrofierea musculară. Totodată, pune accentul și pe o dietă sănătoasă, bogată în vitamine și minerale, care te va ajuta să îți menții starea de bine.

 

sursa foto: unsplash.com

 




Adauga un comentariu