News Flash:

Municipalitatea ignora razboiul parcarilor

7 Octombrie 2008
1562 Vizualizari | 2 Comentarii
Municipalitatea ignora razboiul parcarilor
• Oamenii se cearta, se injura de la locurile de parcare, iar Primaria spune ca va analiza situatia pentru amenajarea mai multor parcari • Consilierii locali au venit si cu solutii legate de amenajarea unor parcari pe malul Bahluiului sau de inventariere a terenurilor disponibile pentru acestea • "Spatiu este berechet in Iasi, problema este ca nu se vrea sa fie facute locuri de parcare. Si-au ridicat cotete, gradini, vile, iar soferii au fost lasati pe dinafara. Cred ca o sa se ia masuri, dar dupa alegeri", a declarat Radu Gaiginschi, profesor universitar si expert in circulatie


Claxoane, injuraturi, aglomeratie pentru a gasi un loc de parcare deja vanat de inca vreo cativa soferi - acesta este peisajul cotidian al strazilor din Iasi. De aglomeratie in trafic, parcari putine si amenzi usturatoare date de cei imbracati in veste reflectorizante au parte iesenii care s-au incumetat sa iasa cu masina in oras. Desi de ani buni iesenii sunt amagiti cu planuri marete cu privire la solutionarea problemei, data fiind lipsa locurilor de parcare, rezultatul intarzie sa apara. Cert este ca, pana in prezent, iesenii nu s-au ales decat cu promisiuni desarte. In prezent, un loc de parcare a devenit un lucru tot mai rar, ba chiar uneori lipseste cu desavarsire. Numarul de masini a crescut enorm in ultimii ani, in timp ce locurile de parcare noi sunt aproape invizibile. In acelasi timp, edilii ieseni discuta de ani buni despre aceleasi planuri de realizare a unor parcari subterane si supraterane. Amplasamentele pe hartie ale noilor parcari s-au modificat de la an la an, dar nici o lucrare nu a fost demarata. Lipsa locurilor de parcare le da batai de cap soferilor care traiesc un adevarat cosmar atunci cand revin acasa, iar de loc de parcare nici nu poate fi vorba, in conditiile in care soferii parcheaza pe unde apuca. Pana in prezent, municipalitatea nu a facut nimic in acest sens, doar pe ici pe colo s-au mai extins sau au fost reamenajate cele existente. Chiar si asa, nevoia locurilor de parcare depaseste cu mult realizarile municipalitatii. In ultima perioada, principala problema a iesenilor nu o constituie atat aglomeratia, cat incercarea, de cele mai multe ori esuata, de a gasi un loc de parcare. Reprezentantii primariei sustin ca vor analiza in detaliu fiecare spatiu disponibil pentru a rezolva situatiile de acest gen. "O parte dintre terenuri sunt revendicate si de aceea nu s-au facut parcari. In schimb, se vor face o serie de analize. O parte dintre ele sunt si spatii verzi, iar alta parte este data deja in lucru", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei.

Parcarile centrale, aruncate in bezna

Desi municipalitatea a promis ca va solutiona lipsa locurilor de parcare, cu precadere in zona centrala, rezolvarea problemei se lasa asteptata. Practic, in zona centrala a orasului, lucrarile din ultimii ani au constat in extinderea unor spatii destinate parcarii masinilor deja existente, fara a se pune problema unor investitii de la zero. Daca o parte din parcari sunt arhipline, iar autoturismele stationeaza pe strazi si dau peste cap traficul auto, cea mai mare parte dintre acestea nu sunt amenajate corespunzator sau, si mai rau, sunt lasate de izbeliste. In timp ce soferii ieseni dau o lupta crancena cu vecinii de bloc sau cu agentii de circulatie pentru a scapa de amenda stationarii in loc nepermis, importante spatii de parcare sunt aruncate in bezna de catre autoritati. Mai exact, unele dintre acestea au devenit loc de adapost pentru boschetari, in timp ce soferii ieseni sunt nevoiti sa-si parcheze masinile in plina strada. Este vorba de parcarea subterana de la Omniasig, de la intersectia strazilor Sf. Lazar si Grigore Ureche, si parcarea de la Bancpost, de pe strada Ghica Voda. Aici au fost identificate peste 100 locuri de parcare ce, in lipsa unor masuri viabile luate de autoritati, sunt ocupate de persoanele fara adapost. Pe lista neagra a parcarilor subterane ocupate de boschetari, multumiti de pomana municipalitatii, se afla si parcarea de pe strada Anastasie Panu, de la sediul BRD. Toate aceste spatii care ar acoperi macar un pic din necesitatile soferilor ieseni sunt aruncate intr-o bezna totala, iar mizeria isi spune cuvantul. "Am identificat peste 100 de locuri de parcare in zona centrala. Problema este data insa de lipsa mijloacelor de iluminare si igienizare. In ultima perioada, aceste spatii au fost ocupate de persoanele fara adapost", a declarat Radu Valinte, politist de proximitate.



Consilierii locali au si solutii

Reprezentantii PD-L sustin ca ar trebui cam 15 mii de parcari la 10 mii de masini. "Este un proiect de hotarare care sublinia faptul ca sunt 60 de locatii in oras unde ar putea fi amenajate 2045 de locuri de parcare. Trebuie facuta o inventariere in detaliu a terenurilor. Pentru a avea locuri suficiente ar trebui sa existe 1,5 parcari la o masina", a spus Daniel Oajdea, consilier local PD-L. Si reprezentantii PNL au venit cu solutii, explicand ca se impune amenajarea unor parcari supraterane. "Noi am ridicat problema parcarilor, dar administratia a facut foarte putin. Eu personal cred ca exista destule locuri in spate la BRD sau pe Independentei. Pot fi facute parcari supraterane, iar in ceea ce priveste ideea de parcari pe malul Bahluiului, aceasta este fezabila", a precizat Radu Botez, consilier local PNL. Chiar si expertii in trafic au precizat ca in oras exista locuri pentru parcari, numai ca delasarea ar fi una dintre principalele inconveniente care nu duce la vreo concretizare. "Spatiu este berechet in Iasi, problema este ca nu se vrea sa se faca locuri de parcare. Si-au ridicat cotete, gradini, vile, iar soferii au fost lasati pe dinafara. Cred ca o sa se ia masuri, dar dupa alegeri", a declarat Radu Gaiginschi, profesor universitar si expert in circulatie.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

Andrei L.  | #44492
Un primar iresponsabil ! In Iasi este o mare criza a locurilor de parcare iar primarul nu face nimic. In plus , acorda autorizatii de constructie pentru noi si noi cladiri de birouri si blocuri de locuinte , fara a impune si constructia locurilor de parcare aferente. De exemplu pe strada Sf. Lazar , s-au construit cel putin 5 cladiri noi , toate insa fara un loc de parcare. cei care lucreaza in acele cladiri sau cei care vin cu probleme acolo, nu au unde isi parca masinile , decat pe calea carosabila !
turcescu  | #44493
Am fost saptamana trecuta la Cluj, Oradea si Beius. Ce urmeaza nu e o noutate, s-a mai scris despre solutiile adoptate de vestici privind locurile de parcare, in conditiile in care centrul istoric a fost pastrat iar strazile sunt inguste:
1. Pe toate strazile din centru nu exista indicatoare de interzicere a opririi;
2. Poti opri masina pe banda de langa bordura si o poti lasa acolo cat vrei;
3. In acele locuri sunt amplasate aparate de taxat pentru parcarea masinii. Taxa difera de la oras la oras. In general, se taxeaza pentru 30', o ora si o zi de parcare;
4. Politistii comunitari verifica daca proprietarul masinii a platit taxa de parcare;
5. Daca nu s-a platit, se aplica amenda stabilita de Consiliul Local;
6. Locatarii riverani cu strada respectiva platesc o taxa lunara, trimestriala sau anuala pentru parcarea masinii. Valoarea taxei este modica;
7. Foarte multe strazi au sens unic de circulatie.
Ce se intampla la noi?
1. Pe toate bulevardele si strazile sunt amplasate indicatoare de interzicere a opririi;
2. In centru, si nu numai, bulevardele au 2 si chiar 3 benzi de circulatei pe sens;
3. De regula, pe banda de langa bordura nu se circula din varii motive: gropi, guri de canal fara capac, masini care deservesc magazine si institutii, masini ale salvarii, politiei, politiei comunitare, masini ale Salubris care uda spatiile verzi si cand ploua, etc;
4. Politistii comunitari pazesc locurile de parcare pentru taximetristi, ii gadila pe cersetori si supravegheaza sa nu fie ridicate masinile parcate neregulamentar la Prefectura;
5. Primarul si colegii sai sunt dezinteresati de problema. Au trecut prea multi ani de cand se plimba prin tari straine in schimb de experienta si nu au facut nimic. Poate, doar cumparaturi pentru amante;
6. Experti in circulatie rutiera la Iasi nu sunt. Daca ar exista si expertiza lor ar fi folosita, atunci ar trebui: ca semafoarele sa functioneze ca la Cluj, Roman, Bacau; sa fie rezolvat virajul la stanga ca in orasele pomenite anterior si sa nu fi existat situatia creata de sensul giratoriu spre ERA, ca sa dau doar trei exemple;
7. Nu exista proiecte pentru parcari, pasaje subterane sau supraterane ci doar indolenta, dezinteres, birocratie absurda, coruptie.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1302 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013638 (s)