News Flash:

Municipalitatea pregateste desfiintarea Autobuzul SA

6 Septembrie 2004
711 Vizualizari | 0 Comentarii
•Primaria are trei variante in ceea ce priveste SC Autobuzul SA, privatizarea, lichidarea sau fuziunea cu Regia Autonoma de Transport Electric in Comun

Odata cu aprobarea noului plan de transport in sedinta Consiliului Local de astazi, vor avea loc primele discutii vizavi de viitorul SC Autobuzul SA. In ultima perioada de timp, conducerea municipalitatii iesene a avansat trei variante privind viitorul acestei societati comerciale. Astfel, s-a spus ca SC Autobuzul SA ar putea fi privatizata, lichidata sau ar putea fuziona cu Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC). "Ne indreptam spre varianta privind fuziunea dintre cele doua societati de transport", a declarat recent primarul Gheorghe Nichita. Consilierii opozitiei au declarat ca ar putea aproba fuziunea dintre cele doua unitati numai daca acest lucru nu va avea efecte negative asupra populatiei, in sensul ca cetatenii trebuie sa aiba mijloace de transport in comun.

Fuziunea datoriilor

SC Autobuzul SA si RATEC ar putea fuziona, la numai doi ani dupa ce Consiliul Local a decis divizarea Regiei Autonome de Transport in Comun in cele doua unitati. In momentul de fata, fuziunea ar insemna cumularea datoriilor si pierderilor RATEC cu cele ale Autobuzul SA. Anul trecut, RATEC a avut pierderi de circa 32 de miliarde lei, iar datoriile se ridica la circa 40 miliarde lei. SC Autobuzul SA a inregistrat in cei doi ani de activitate pierderi de circa 80 miliarde lei si datorii de 40 miliarde lei. Asadar, prin fuziune ar fi formata o societate comerciala cu datorii de 80 de miliarde lei si pierderi de cel putin 112 miliarde lei. Noua firma de transport ar intra in colaps fara sprijin din partea Consiliului Local, mai alea ca va avea de preluat si contractul extrem de impovarator semnat de fostul director al SC Autobuzul SA, Mihai Giubernea, pentru achizitionarea a 50 de microbuze, cu societatea comerciala Bursa Moldovei SA. De mentionat ca, pentru fiecare microbuz, Autobuzul SA plateste o rata lunara de 1.520 Euro. Acest contract a provocat cele mai mari pierderi societatii comerciale Autobuzul SA. Din volumul total al datoriilor celor doua unitati de transport, cea mai mare parte sunt catre bugetul de stat. De altfel, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a pus sechestru pe o parte din bunurile administrate Autobuzul SA si pe cele ale RATEC, pentru datorii catre bugetul asigurarilor de sanatate. Trebuie subliniat ca patrimoniul celor doua unitati apartine Consiliului Local. Nu poate fi facuta o vanzare a activelor pentru recuperarea datoriilor, pentru ca o parte din bunuri se afla in domeniul public. In conformitate cu legislatia in vigoare, bunurile aflate in domeniul public nu pot fi instrainate. Prin urmare, datoriile celor doua companii de transport public nu pot fi platite decat de la bugetul local. In ceea ce priveste privatizarea SC Autobuzul SA, aceasta actiune poate fi considerata deja esuata. Municipalitatea nu a primit nici o oferta buna din partea unui investitor pentru a cumpara firmaea, si asta numai din cauza volumului mare de datorii. In cazul in care s-ar declara falimentul si s-ar trece la lichidarea societatii, datoriile ar trebuie preluate de Consiliul Local. Contractul pentru cele 50 de microbuze ar putea fi reziliat, iar SC Bursa Moldovei SA ar putea sa-si retraga masinile. Numai ca aceasta societate are de recuperat 7 miliarde lei de la SC Autobuzul SA. Este vorba despre restantele la plata ratelor lunare pentru achizitionarea celor 50 de microbuze. SC Bursa Moldovei SA va fi nevoita sa solicite municipalitatii plata acestor restante.
Constante MAZILU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1598 (s) | 22 queries | Mysql time :0.038375 (s)