News Flash:

Municipalitatea si operatorii de maxi-taxi nu au ajuns inca la o intelegere

27 Februarie 2004
940 Vizualizari | 0 Comentarii
•Noul plan de transport va fi pus in practica incepand cu 1 martie •Nici pana la aceasta ora, operatorii de transport locali si particulari nu au ajuns la un consens •Operatorii particulari sustin ca pot realiza un transport de calitate fara a le fi retrase traseele •Primaria sustine ca se impune stabilirea unor reguli stricte care sa fluidizeze circulatia in oras

Discutiile de ieri dintre operatorii particulari, reprezentantii SC Autobuzul SA, ai Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) si ai Directiei Tehnice din cadrul Primariei au capatat accente tensionate. Reprezentantii operatorilor particulare de transport au depus un memoriu prin care arata ca, din punctul lor de vedere, implementarea noului plan de transport nu poate fi decat o actiune de durata, ce trebuie corelata cu retragerea treptata a firmelor de maxi-taxi de pe piata ieseana. Asta pana se va ajunge la numarul de microbuze prevazut de planul de transport, plus un numar minim de masini care sa coabiteze cu autobuzele pe unele trasee.

Ce spun operatorii de transport

Conform declaratiilor directorului SC Auto Vlad SRL, Sandu Sebastian, aceasta coabitare rezolva problema achitarii unor credite in derulare, cea a firmelor de maxi-taxi, dar si optiunea unui transport de calitate, cu statii separate si mijloace de transport de lux. Din punctul de vedere al reprezentantilor operatorilor particulari, viitorul plan de transport trebuie sa rezolve si problema unui salt calitativ superior la nivelul mijloacelor de transport de mare capacitate folosite. "Consideram inutila si ca un salt in trecut optiunea luarii in considerare ca si solutie folosirea autobuzelor vechi, care necesita acordarea unui buget de reparatii, incalcarea unor prevederi ecologice in vigoare", a declarat Sandu Sebastian.
Operatorii de transport considera ca investitia initiala trebuie facuta in infrastructura Regiei Autonome de Transport Electric in Comun, in caile de rulare, fir contact, tinand cont de faptul ca operatorii de maxi-taxi isi retrag masinile de pe sase trasee, echivalentul a circa 100 de microbuze care se suprapun cu liniile electrice. Aceasta va conduce inevitabil la suplimentarea numarului de tramvaie cu aproximativ 60 de bucati, pentru a face fata fluxului de calatori. "Suntem convinsi ca multe dintre masurile care se vor lua vor fi dureroase pentru multi, dar trebuie sa se inteleaga ca am mers pe ideea unui parteneriat de afaceri si, ca in orice afacere, trebuie sa accepti si restructurarea, dar asta nu inseamna sa se faca o discriminare intre operatorii de transport, fie ei locali, fie particulari", a declarat directorul SC Autovlad SRL.

Ce vrea Primaria

Mihai Chirica, directorul Directiei Tehnice din cadrul Primariei, sustine ca noua reorganizare a transportului este absolut necesara deoarece, in prezent, pe majoritatea traseelor din oras numarul si capacitatea mijloacelor de transport care functioneaza nu sunt proportionale cu numarul de calatori. Datorita concurentei facute de operatorii de transport pe unele trasee, societatile din subordinea Primariei, SC Autobuzul SA si RATEC, si-au retras masinile, pentru ca mergeau in pierdere. "Discutiile cu operatorii de transport vor avea loc zilnic, in asa fel incat planul sa fie bine conturat si armonizat pana la sedinta extraordinara de pe 5 martie. Incercam sa multumim pe toata lumea, dar fiecare trebuie sa vina cu propuneri si idei concrete", a declarat Mihai Chirica, directorul Directiei Tehnice din cadrul municipalitatii.
Gabi COHUT
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1274 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014631 (s)