News Flash:

Municipalitatea va concesiona majoritatea parcarilor

13 Martie 2006
821 Vizualizari | 0 Comentarii
•Primaria pregateste parcarile din Iasi pentru a fi concesionate si a stabilit un regulament de exploatare a acestora •Conform proiectului, municipiul va fi impartit in trei zone tarifare, vor fi instituite abonamente, iar parcarea temporara se va face in baza unor tichete electronice

Initiativa, mai veche, a primariei de a concesiona catre un operator privat serviciul de parcare cu plata din municipiu s-a concretizat deocamdata intr-un regulament de exploatare a spatiilor de stationare. Haosul stationarilor, precum si slaba profitabilitate a parcarilor cu plata a convins municipalitatea ca un operator privat ar putea gestiona mult mai bine parcarile. Noul regulament, care trebuie aprobat de Consiliul Local, stabileste principalele norme pe care soferii ieseni trebuie sa le respecte pentru parcarea autoturismului. Principalele modificari fata de sistemul actual vizeaza tarife diferentiate in functie de zona din oras, instituirea parcarilor cu plata la marginea strazii gestionate prin parcomate si introducerea abonamentului de parcare. "Am realizat acest regulament dupa ce am consultat servicii similare din alte municipii mari ale tarii, Timisoara Cluj, Oradea sau Piatra Neamt. Municipiul a fost impartit in trei zone tarifare, in functie de apropierea de centru, se stipuleaza introducere abonamentelor de parcare si dorim sa infiintam un sistem de parcomate care utilizeaza cartele electronice", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei Iasi. Tarifele stabilite prin regulament cunosc o majorare semnificativa fata de sistemul actual. De exemplu, daca acum se plateste pentru o ora de parcare 6.000 lei (0,6 RON), dupa aplicarea regulamentului se va achita 30 mii lei (3 RON) pentru stationarile din centru, 15.000 lei (1,5 RON) pentru zone intermediare si 7.500 lei (0,75 RON) pentru parcarile din cartiere. O noutate pentru sistemul de parcari din municipiu vor fi abonamentele diversificate, pentru proprietari individuali, pentru firme si pentru locatari. Diferenta este ca abonamentul pentru firme poate fi transmis de la autovehicul la autovehicul, in functie de interesul societatii, iar abonamentul de locatar, mai ieftin, poate fi folosit doar in parcarile din apropierea blocului. Trebuie mentionat ca prin regulament se va mari semnificativ si numarul de parcari cu plata, sistemul fiind extins in cartierele municipiului. Municipalitatea a stabilit si amenzi usturatoare pentru soferii care incalca regulamentul. De exemplu, pentru depasirea termenului de parcare inscris pe tichet, operatorul parcarii poate acorda o amenda de 75 mii lei (7,5 RON). Daca soferul este descoperit ca nu are tichet pentru parcare cu plata va trebui sa scoata din buzunar 150 mii lei (15 RON). Deocamdata, daca regulamentul va fi aprobat de Consiliul Local, prevederile acestuia vor fi duse la indeplinire de catre Directia de Administrare a Patrimoniului Public si Privat (DAPPP), care se ocupa de parcarile cu plata actuale.
Lucian SCHIOPU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1189 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013451 (s)