News Flash:

Municipiul Iasi va deveni o metropola cu sase sute de mii de locuitori

8 Februarie 2004
1400 Vizualizari | 0 Comentarii
•Realizarea zonei metropolitane in jurul municipiului Iasi este un proiect de proportii, care are sanse reale de concretizare •Printr-un proiect de lunga durata, o autostrada ar putea lega judetul Iasi de vestul Europei •Vor fi accesate programe externe pentru dezvoltarea Aeroportului

Municipiul Iasi ar putea deveni, in numai cativa ani, o metropola cu o populatie de circa 600 mii de locuitori, avand o noua configuratie economica si teritoriala. Conform unui proiect care ar putea fi concretizat intr-o perioada mai lunga de timp, o autostrada va lega judetul Iasi de vestul Europei. Daca acest proiect va fi realizat, iesenii vor locui intr-un oras cu o infrastructura noua si cu o activitate economica, sociala si turistica extrem de dezvoltata. Cu ajutorul programului GRASP, finantat de Agentia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala, va fi efectuat un studiu de fezabilitate, cu ajutorul caruia va fi trasata strategia de dezvoltare, economica si teritoriala a viitoarei zone metropolitane.

Zona metropolitana

Zona metropolitana va fi realizata prin asocierea municipiului Iasi cu cele 12 comune limitrofe. Se doreste ca orasul Iasi sa devina un mare centru economic si social, iar pentru ca acest lucru sa devina realizabil este nevoie de o reamenajare teritoriala. "Lipsa terenurilor disponibile ne face sa ne uitam in comunele invecinate", a declarat Gheorghe Petrascu, director al Serviciului de Urbanism din cadrul Ministerului Transportului, Constructiilor si Turismului. Prin accesarea fondurilor Uniunii Europene, conducerea Consiliului Judetean doreste sa extinda aria de dezvoltare a municipiului spre comunele limitrofe, pentru constituirea viitoarei metropole. Primul proiect care va fi demarat in acest sens este conectarea consiliilor locale si a Consiliului Judetean la o retea intranet. Prin intermediul acestei retele computerizate, consiliile locale ale localitatilor limitrofe si Consiliul Judetean vor colabora mult mai usor, in vederea comunicarii deciziilor administrative. "Prin realizarea zonei metropolitane, in urma asocierii municipiului Iasi cu comunele limitrofe, se pot accesa proiecte de dimensiune metropolitana", a precizat Lucian Flaiser, presedintele Consiliului Judetean Iasi. Valoarea acestor proiecte, care pot fi accesate in urmatorii doi ani, se ridica la o suma de 9 mii de miliarde lei. Fondurile vor proveni din programe finantate de Uniunea Europeana, care vor fi administrate structural pe urmatoarele domenii: refacerea si extinderea drumurilor, aductiuni de apa si gaze naturale in comunele judetului si, implicit, realizarea unor statii de epurare a apei si a deseurilor menajere. S-a estimat ca in zona metropolitana Iasi vor trai circa 600 de mii de locuitori.

Orasul poarta

Municipiul Iasi a fost recunoscut de reprezentatii Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului ca avand statutul de "oras poarta", deoarece este un centru urban major, cu nenumarate structuri de acces si, de asemenea, este si un centru zonal cu reprezentanta internationala. Este vorba insa si de pozitia geografica a municipiului Iasi, care se afla la limita estica a viitoarei Comunitati Europene, in varianta extinsa care cuprinde si Romania, dupa anul 2007. In acest sens, un rol major pentru dezvoltarea zonei metropolitane il are Aeroportul International Iasi. "Dezvoltarea aeroportului si a terminalului cargo este un lucru care este luat in vedere in ceea ce priveste proiectul zonei metropolitane", a mai adaugat Lucian Flaiser.

Culoar de trafic est - vest

Un alt plan, care are in calcule orasul Iasi, dar care vizeaza amenajarea teritoriului national, este realizarea unei autostrazi de la est la vest in Romania. Aceasta autostrada va lega judetul Iasi de vestul Europei. "Pentru concretizarea acestui lucru, trebuie luati in calcul toti actorii care vor fi implicati in realizarea culoarului Est - Vest. Acesti actori sunt consiliile locale si Consiliul Judetean", a declarat Mircea Grigorovschi, arhitectul sef al judetului Iasi. Insa constructia efectiva a acestei artere rutiere ar putea fi realizata cel mai devreme in 2015.
(T.L.)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1403 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013447 (s)