NASA a descoperit doua noi planete uriase

28 August 2010
5875 Vizualizari | 0 Comentarii
Doua planete uriase, cu dimensiuni asemanatoare Saturnului, au fost descoperite orbitand in jurul aceleiasi stele, a anuntat, vineri, NASA. Saturn este a sasea planeta de la Soare si a doua ca marime in constelatia din care face parte si Pamantul.

Descoperirea a fost facuta cu ajutorul telescopului Kepler, a carui principala misiune este realizarea unei harti ceresti complete. Steaua, in jurul careia se invart cele doua astre, a fost denumita Kepler-9, iar astronomii au anuntat ca se afla la o distanta de 2.000 de ani lumina in constelatia Lirei, relateaza CNN.
Planetele, care au fost botezate Kepler-9b si 9c, dau semne clare de interactiune. Cu toate acestea, ele nu au caracteristici asemanatoare cu cele ale Pamantului. Sunt mult mai mari decat acesta si sunt prea aproape de steaua in jurul careia orbiteaza, spre deosebire de Pamant, care este mai departe de Soare.
Cercetatorii de la NASA au mai anuntat ca a mai fost descoperit un astru, orbitand in jurul Kepler-9, dar, din primele date, nu se poate confirma daca este vorba despre inca o planeta. Telescopul spatial Kepler al NASA, conceput pentru a cauta noi planete in afara sistemului nostru solar, a fost lansat in 2009 si, de atunci, a descoperit mai multe planete nestiute pana acum. Kepler isi propune sa realizeze cel mai precis recensamant al planetelor din alte sisteme extrasolare, care sunt solide si aflate la o distanta optima fata de steaua lor, astfel incat sa poata avea apa lichida.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.