Boli si tratamente

Ne putem controla cu adevărat metabolismul?

Publicat: 22 apr. 2021
corp uman
Deși metabolismul este determinat în primul rând de genetică și vârstă, există câteva tehnici utile pentru stăpânirea acestuia.

Metabolismul este un proces complex care permite organismului să ardă calorii și să le transforme în energie. Dar se poate schimba în funcție de vârstă, sex și genetica fiecărei persoane. Cu toate acestea, câteva tehnici ne pot ajuta să il stăpânim.

„Am un metabolism rapid, pot mânca orice vreau și rămân slabă!” De câte ori ai auzit această frază? Pe lângă faptul că sunteți puțin geloasa, s-ar putea să vă fi întrebat dacă acest lucru este adevărat. Există într-adevăr un metabolism rapid sau lent? Și dacă da, este posibil să-l schimbi?

Metabolism este termenul folosit pentru a descrie diferite procese ale organismului care transformă alimentele în combustibil. Procesele metabolice includ respirația, digestia alimentelor, alimentarea celulelor cu substanțe nutritive și utilizarea musculară a energiei. Fără metabolism, nu am avea suficientă energie pentru a ne ridica din pat dimineața.

Dar, în timp ce unii oameni pot mânca orice fără a câștiga un gram, de ce alții se luptă să slăbească în ciuda efortului fizic și a unei diete echilibrate? Mai mulți factori sunt implicați în modul în care corpul nostru arde calorii, inclusiv genetică, sex și vârstă.

Modificări pe termen lung

În general, bărbații au un metabolism mai rapid decât femeile, iar metabolismul ambelor sexe încetinește după vârsta de 40 de ani. De asemenea, poate varia de la o zi la alta, în funcție de dieta și de nivelul de activitate. Pe măsură ce îmbătrânim, modificările hormonale afectează modul în care depozităm sau pierdem grăsime. De asemenea, pierdem masa musculară pe măsură ce îmbătrânim, astfel încât corpul nostru va arde mai puține calorii.

Deși metabolismul este determinat în primul rând de genetică și vârstă, există câteva tehnici utile pentru stăpânirea acestuia. De exemplu, alimentele bogate în proteine, precum și alimentele picante și ceaiul verde pot ajuta la creșterea metabolismului la masa. Dar schimbările pe termen lung ale stilului de viață, cum ar fi exercițiile fizice, sunt cele mai eficiente.

Antrenamentul de forță este recomandat în special deoarece țesutul muscular arde mai multe calorii decât țesutul adipos. Antrenamentul cu intensitate ridicată (HIIT) accelerează metabolismul timp de câteva ore: cu cât este mai mare intensitatea, cu atât rata metabolică va rămâne la un nivel ridicat. În cele din urmă, să bei mai multă apă și să consumi o dietă bogată în vitamine, minerale și substanțe nutritive te va ajuta să ai șanse în favoarea ta.





Adauga un comentariu