News Flash:

Neculai Abalasei se joaca cu 600 de mii de dolari

19 Aprilie 2004
831 Vizualizari | 0 Comentarii
•Neculai Abalasei a organizat o licitatie de achizitie a 800 de tone de sina, in valoare de 600 de mii de dolari •Desi directorul RATEC foloseste pentru achizitii bani publici, de la Primarie, documentatia pentru licitatie nu poarta avizul municipalitatii •Anuntatul control de audit ar putea ramane fara rezultate concrete sub conducerea Mihaelei Toma •Abalasei refuza sa faca declaratii asupra cauzelor care determina numarul din ce in ce mai mare al incidentelor in care sunt implicate utilajele Regiei

Directorul Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) a organizat saptamana trecuta o licitatie pentru achizitionarea a 800 de tone de sina. In conditiile in care o tona de sina valoreaza aproximativ 750 de dolari, in urma unor calcule rezulta ca, pentru aceasta achizitie, directorul RATEC controleaza aproximativ 600 de mii de dolari, fara ca nimeni sa stie nimic despre calitatea sinei pe care urmareste sa o achizitioneze. Avand in vedere ca Regia este subordonata Consiliului Local, deci foloseste bani publici, organizarea unei astfel de licitatii la o asemenea suma ar trebui atent urmarita de catre angajatii municipalitatii. Este greu de inteles cum de Primaria isi da avizul pentru folosirea unor fonduri fara a urmari daca acestea sunt folosite corect. In conditiile in care Abalasei nu a facut pana in acest moment dovada capacitatilor sale manageriale in postul de conducere pe care il detine si in conditiile in care incidentele in care au fost implicate mijloacele de transport ale RATEC s-au inmultit nepermis de mult in ultima perioada, angajatii municipalitatii ar trebui sa monitorizeze atent modul si corectitudinea cu care directorul Abalasei administreaza banii publici.

Regim special

Conform declaratiilor Lacramioarei Vernica, secretarul Consiliului Local, Regia a beneficiat conform unei hotarari de Consiliu Local de fonduri necesare achizitiei de sina. "Stiu ca s-a emis o hotarare de Consiliu Local de asigurare a unor fonduri pentru achizitie de sina din bugetul Local. Nu stiu daca licitatiile RATEC sunt urmarite de catre municipalitate, dar daca se va constata ca sunt nereguli la modul de desfasurare a licitatiei, Serviciul de Audit al Primariei va interveni. Chiar daca dispune de fonduri de la bugetul local, reprezentantii Regiei trebuie sa respecte litera legii pentru folosirea corecta a acestora", a declarat Lacramioara Vernica. Referitor la un posibil control al Serviciului de Audit al municipalitatii, acesta a fost anuntat recent, dar se pune intrebarea cat de profesionist poate fi facut sub coordonarea sefului Serviciului, Mihaela Toma. Exista tot mai multe informatii conform carora profesionalismul acesteia este pus la indoiala de catre propriii subordonati, ce se confrunta cu serioase probleme de serviciu. Despre aceste aspecte vom reveni in editiile viitoare ale cotidianului. Seful Serviciului Licitatii din cadrul municipalitatii, Monica Radeanu, a sustinut ca Regia Autonoma de Transport Electric in Comun este autoritate contractanta si, prin urmare, este singura care poate raspunde legal de modul de folosire a banilor primiti de la Primarie. "Avand personalitate juridica, RATEC beneficiaza de fonduri separate. Municipalitatea organizeaza licitatii doar in urma verificarii angajamentelor bugetare ale societatilor din subordine. Chiar daca Regia este subordonata Primariei, aceasta, in calitate de autoritate contractanta cu personalitate juridica, beneficiaza de un regim special in ceea ce priveste politica de investitii", a declarat Carmen Radeanu. In mod normal, angajatii municipalitatii ar trebui sa urmareasca modul in care Neculai Abalasei foloseste fondurile primite, care reprezinta de fapt banii contribuabililor, mai ales ca sinele de tramvai sunt bunuri aflate in patrimoniul Primariei.

Pericolul RATEC

Directorul RATEC, Neculai Abalasei, demonstreaza pe zi ce trece ca nu ii pasa de soarta iesenilor. Pana in acest moment, acesta nu a luat nici o masura concreta pentru imbunatatirea tehnica a utilajelor pe care le are in administrare. Mai mult decat atat, mijloacele de transport din cadrul regiei, atat tramvaie, cat si troleibuze, au devenit adevarate pericole publice. In ziua de vineri, 16 aprilie 2004, unul dintre muncitorii echipelor de la SC Citadin SA, care efectua lucrari de asfaltare in zona Cuza Voda, a fost in pericol de a fi strivit de unul dintre tramvaiele care circulau pe traseul Copou - Zona Industriala. Conform declaratiilor directorului SC Citadin SA, Catalin Neculau, Constantin Duca a facut semn vatmanului sa reduca viteza in momentul in care trece prin zona in care erau efectuate lucrarile. "Crezand ca vatmanul a inteles semnalizarea care i-a fost facuta, omul s-a intors cu spatele spre vagon si s-a indreptat spre coechipierii sai. In acel moment, a fost agatat de catre vagon si tarat pe o distanta de aproximativ 100 de metri, pana ce vagonul a oprit pe linie", a declarat Neculau. Acesta a mai precizat ca Duca a fost transportat imediat la Spitalul de Urgente, unde s-a constatat ca avea mai multe contuzii. Muncitorul a fost tinut sub observatie de catre medici, care l-au externat in cursul zilei de sambata, dupa ce au constatat ca accidentul nu a pus in pericol starea de sanatate a muncitorului de la Citadin SA. Contactat telefonic de catre reporterii cotidianului ZIUA de Iasi, pentru a da explicatii asupra cauzelor care determina astfel de accidente, al caror numar creste ingrijorator pe zi ce trece, directorul RATEC a refuzat sa faca orice comentariu. Prin aceasta atitudine, Abalasei demonstreza dispretul pe care il are pentru contribuabilii care ii asigura un salariu confortabil de director al unei unitati economice aflate in slujba cetatenilor.
Gabi COHUT
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1296 (s) | 22 queries | Mysql time :0.024624 (s)