News Flash:

Nesimtire germana pe Pasarela Alexandru cel Bun

8 Octombrie 2008
2815 Vizualizari | 6 Comentarii
Nesimtire germana pe Pasarela Alexandru cel Bun
• Trafic infernal la orele de varf pe Pasarela Alexandru cel Bun • Pe banii iesenilor, firma Martin Rose continua sa-si bata joc de cetateni • Firma germana Martin Rose, care inlocuieste calea de rulare a tramvaielor, a paralizat traficul rutier in municipiu si a izolat cartierul Alexandru cel Bun


Lucrarile de pe pasajul ce face legatura dintre centrul orasului si cartierul Alexandru au trezit nemultumirea soferilor care erau ieri obligati sa stea minute in sir la cozile formate in zona Podului de Piatra. Pasarela Alexandru cel Bun a devenit un monument de nesimtire, care este nu numai un atentat la confortul urban al iesenilor, ci si o dovada a modului in care firma Martin Rose trateaza beneficiarii finali ai lucrarii incredintate de municipalitatea ieseana. Nu este vorba numai de un contract economic, ci si de respectul pe care trebuie sa-l poarte celor care platesc, indirect, firma germana. Ieri, reprezentantii primariei au dat un nou pronostic pentru data la care vor finalizate lucrarile de pe pasajul Alexandru cel Bun. Astfel, in conditiile in care conditiile meteo vor fi favorabile, lucrarile vor fi finalizate pana la sfarsitul lunii decembrie. "Maine (astazi-n.r.) speram sa betonam linia de tramvai dupa ce a fost adusa la cota. Conditiile meteo deocamdata sunt favorabile. Dupa aceste etape se va trece la asfaltarea finala. Avem experienta acum, iar cand se va trece la celalalt sens dinspre cartierul Alexandru, lucrurile se vor misca mai repede. Daca vremea tine cu noi, pana la sfarsitul anului lucrarile de pe pasaj vor fi gata", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. Finalizandu-se montarea liniei de tramvai pe sensul ce duce spre cartierul Alexandru cel Bun, circulatia rutiera s-a putut face mai usor. Firma germana Martin Rose se ocupa de schimbarea a 16,4 kilometri de cale de rulare din diferite zone ale orasului, printre care se afla si portiunea de linie ce se afla pe pasajul Alexandru cel Bun. "In contract intra si aceasta zona. Firma germana este contractata pentru 20 milioane Euro, din care au fost achitate 5 milioane Euro. Termenul de executie pentru toate tronsoanele a fost stabilit in aprilie la 18 luni, mai exact perioada zilelor lucratoare", a mai spus directorul tehnic.

La picioarele unor nesimtiti

Tot orasul este la picioarele unei firme germane, care desi incaseaza de la primarie aproape 20 milioane Euro, isi bate joc de ieseni. Firma germana Martin Rose, care inlocuieste calea de rulare a tramvaielor, a paralizat traficul rutier in municipiu si a izolat cartierul Alexandru cel Bun. Culmea, nimanui nu pare sa-i pese de nervii soferilor si nici nu se sinchiseste de injuraturile acestora. Recent, un reportaj al reporterilor cotidianului BUNĺ ZIUA IASI a prezentat cum echipele de muncitori care lucreaza pe pasarela Alexandru cel Bun si-au facut un barlog pe varful podului, iar lucrarile evoluau cu viteza melcului. Reporterii i-au pandit pe muncitorii care ar trebui sa se speteasca muncind pentru ca traficul pe Pasarela Alexandru cel Bun sa revina la normal. Dupa o zi de panda, nu s-a putut ajunge decat la un singur verdict, NESIMTIRE fara margini. Din cand in cand, utilajele se misca vreo cativa metri, dupa care motoarele se opresc. Grupuri razlete de cate 3 - 4 muncitori mai pun din cand in cand mana pe o lopata, pentru a mima munca. Cativa metri mai incolo, alti muncitori, in grupuri de cate 6 - 7, pun de o barfa mica. Barfa se intinde, iar discutiile continua ore intregi. Muncitorii nu au fost surprinsi intr-o pauza. Acelasi scenariu s-a repetat la orele diminetii, dar si la amiaza. Noaptea se lasa linistea. Utilajele de zeci de tone iau chipul unor elefanti adormiti, iar grupurile de muncitori nu par sa fi trecut vreodata pe acolo. Nici tipenie de om!


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (6)

citizen  | #44574
Domnule Bouaru, sa lasam la o parte malitiozitatea titpic balcanica si sa incercam sa nu-l mai gasim pe acarul Paun!
Singura vinovata in toata aceasta afacere este Primaria Iasi: 1 cand ai un contract, daca ai juristi buni, stabilesti si un termen de finalizare decent; 2. nu va inchipuiti ca aceasta firma Martin Rose lucreaza in Iasi cu nemti - deci sunt tot romani de-ai nostri, care stiind ca nu sunt tinuti de un termen de finalizare - conform datelor de santier de la baza podului, aceasta lucrare trebuie finalizata in septembrie 2009, lucreaza si ei in dorul lelii!
Ascultati-l pe inteleptul domn Mihai Chirica: "daca vremea tine cu noi finalizam pana la sfarsitul lui decembrie" - si dca vremea nu tine cu ei?? ii doare-n cot de iesenii care locuiesc in acest cartiet. Ei se apuca de decapat covorul asfaltic - pai, din cate stiu eu, pentru montarea unui covor asfaltic nou, trebuie sa existe o anumita temperatura... care nu prea exista iarna! Asa ca tot la munca de mantuiala ne ducem!
Sfatul meu, ca locuitor al cartierului Alexandru cel Bun: opriti-va acuma din lucru - se circula cum se circula, greu usor, dar se circula! Va veni iarna si vor fi facute lucrari de dezapezire - trafic incurcat si mai tare! Lasati lucrurile asa cum sunt pana la primavara! Nu trebuie sa demonstrati ceva cu terminarea acestui pod pana in decembrie, ca tot incompetenti si hoti sunteti!
dacianova  | #44575
Parerea mea e, ca acest articol e tendentios!! Cum sa repari o pasarela fara sa incurcu circulatia?? Dati voi niste solutii daca tot sunteti asa de destepti....
Noi cu drag muncim :)))  | #44576
Voi chiar credeti ca este vorba despre o firma germana ?! Cel mai probabil este vorba despre firma vreunui evreu care face pe neamtul si care lucreaza doar cu romanasi de-ai nostri. Nasu` Nichita sa traiasca ! Iar despre "asfaltarea finala" ce sa mai vorbim: in conditiile in care asfaltul pus deja s-a distrus, asfaltarea finala se va transforma in NENOROCIREA FINALA ! Deci, spor la munca dragi tovarasi, ca de bani se ocupa Primaria !
SCCF....  | #44577
CHIAR CREZI CE AI SCRIS IN ACEST ARTICOL DOMNULE BOUARU?FII SERIOS....PRIMARIA A LUAT COMISIOANE LA GREU,ACESTA FIRMA E CUPLATA SI CU SCCF MOLDOVA IASI,LUCRAREA SE FACE CU ROMANI...AFACERI ,AFACERI DOMNULE....DACA ERAU INTERESATI SA FACA CEVA PT ORAS TOVARASII DE LA PRIMARIE .....OARE SEDIUL CJ SE VA FACE LA FEL?????
beton??????????????????  | #44578
daca torni linia in ciment oare vibratia nu se transmite si la structura? cat timp va rezista? sau vom circula numai cu tramvaie buburuza(de alea mici din generatia 89 sau se pregatesc sa importe altele cu comision) Cine a avizat lucrarile trebuie sa nu poata iesi din tara cu familia timp de 2-3 ani ca sa avem o garantie ca cineva plateste(daca stau la zdup in familie poate sunt mai sensibili-doar comisioanele tot in familie se cheltuie)
Cineva  | #44579
Vreau si eu sa fiu primar ~!~
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2799 (s) | 22 queries | Mysql time :0.162971 (s)