Eveniment-Social

Nichita, despre calatoria cu tramvaiul: „Doamne fereste!”

Publicat: 26 mart. 2011

@ Primarul Gheorghe Nichita a spus ieri ca nu s-ar urca intr-un tramvai nici mort, cu toate ca iesenii sunt obligati sa circule cu vechituri de jumatate de secol @ Edilul nu vede nimic neobisnuit in faptul ca, in numai cateva zile, la Iasi, s-au petrecut doua accidente, dintre care unul groaznic, in care au fost implicate tramvaiele Regiei Autonome de Transport Public @ El afirma ca vatmanii care dezvaluie, sub protectia anonimatului, problemele transportului public sunt de vina, pentru ca se „apara intre ei” @ Iasul are in circulatie tramvaie second-hand fabricate intre anii 1959 – 1973, precum si autobuze care au circulat multi ani prin tari ca Olanda, Franta sau Spania

„Doamne fereste!” Asta a spus primarul Gheorghe Nichita cand a fost intrebat daca-si mai aminteste cand a calatorit ultima data cu tramvaiul. Intentionat sau nu, Nichita a spus ieri un adevar pe care-l stiu miile de ieseni care utilizeaza transportul public pentru a merge la serviciu: mijloacele de transport in comun sunt sub orice critica. Asta si dupa ce un alt tramvai a deraiat in noaptea de joi spre vineri, in Podu Ros. Nici acest incident nu l-a facut pe primarul Gheorghe Nichita sa iasa din lumea lui si sa accepte ca nu doar erorile umane pot face victime la Iasi.
Intrebat cum de se face ca, in numai patru zile, s-au petrecut doua incidente in care au fost implicate mijloacele de transport ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP), dintre care unul soldat cu moartea unui om, primarul a tinut-o pe-a lui: transportul este sigur, iar situatia este sub control. „Sunt un om responsabil si ceea ce am spus pana acum este corect. Liniile de tramvai de acolo nu au fost schimbate, sunt vechi si reprezinta un pericol pentru tramvai. In acea zona, linia de tramvai este depasita, a prins si o piatra si a fost un eveniment minor, pana la urma. A durat doar un sfert de ora pana cand tramvaiul a fost repus pe linii. Tramvaiul a deraiat jumatate de metru. Deci N-A FOST NICI UN INCIDENT (!??), oamenii se pot plimba cu tramvaiul in continuare, haideti sa vedem cum stau lucrurile obiectiv si sa nu ne legam de celalalt eveniment nefericit. Acolo a fost, in mod clar, o manevra, o conduita gresita a vatmanului. Sper in continuare ca vatmanii nostri sa inteleaga si sa nu faca greselile pe care le-a facut colegul lor in Copou„, a fost explicatia stupida a primarului Nichita vizavi de ultimele incidente din transportul public.

Conspiratia vatmanilor

Cu toate ca problemele cu mijloacele de transport in comun se vad la Iasi si de pe Luna, aici contribuind tramvaiele, autobuzele si microbuzele invechite, precum si linia de tramvai extrem de uzata in multe parti ale orasului, Nichita se incapataneaza sa arunce vina pe simplii angajati ai Regiei. Uita, probabil, ca majoritatea pieselor de schimb folosite la tramvaie au fost primite din donatiile facute de regiile din Berna, Augsburg, Stuttgart, Darmstadt sau Halle.
Desi in ultima vreme angajatii RATP au spus, sub protectia anonimatului, cat de grave sunt problemele din depourile Regiei, sefii primariei au scos la inaintare teoria conspiratiei. Si asta pentru a treia oara in ultimele zile. „Ce vreti acum, sa inspaimantam populatia? Nu este adevarat ca tramvaiele au probleme. Vatmanii sunt solidari cu ei insisi. Sunt impreuna colegi si se apara intre ei. Eu sunt obiectiv si apar populatia Iasului, si nu vatmanii. Iertati-ma, dar asta este situatia”, a mai spus Nichita.
A recunoscut, totusi, ca linia de tramvai arata deplorabil pe unele tronsoane. A promis si modernizari, atat in campanie, cat si in ultimii ani de mandat. Pe unele le-a realizat cu 20 de milioane de euro, imprumutate de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD). „Referitor la chestiunile tehnice, avem probleme in zona Metalurgie, Doi Baieti, unde linia este aproape ingropata in pamant. Acolo trebuie sa mergem cu viteze foarte mici, pentru ca exista oricand pericolul de deraiere. Avem zona Muzicescu, in Copou, de la Super Copou pana in Agronomie, locuri unde linia este foarte proasta si, din acest moment, am trecut la proiecte de reabilitare a acestora. Daca linia acolo ar fi fost buna, nu s-ar fi intamplat nimic, chiar daca ar fi fost o piatra pe linie. Vreau sa va spun ca si acel traseu 2 si 5, pe care s-a produs deraierea, in viitor nu va mai functiona, vor fi scoase liniile de acolo”, a vorbit primarul despre una dintre „solutiile” oferite iesenilor care utilizeaza transportul in comun.

Cat de vechi sunt, totusi, mijloacele de transport in comun

La Iasi sunt 150 tramvaie, toate second-hand. Motivul? Lipsa banilor, situatia financiara dificila in care se afla Regia, politica falimentara impusa de autoritatile locale. Conform unei situatii intocmite chiar de cei de la municipalitate, Iasul se poate lauda cu 106 tramvaie GT4, nemodernizate, partial modernizate sau modernizate aduse din Stuttgart, Halle si Augsburg. Acestea au fost fabricate intre anii 1959 – 1973. Urmeaza apoi tramvaiele elvetiene, atat de laudate de primarul Gheorghe Nichita, aduse de la Berna intre anii 2003 si 2010. Este vorba de noua Be 4/4 cu remorca, fabricate intre 1960 – 1961, precum si de 10 Be 8/8, fabricate in 1973. Din acest lot de tramvaie face parte si vagonul care a ucis un om in Fundatie. In depoul RATP mai sunt sapte ST10 din Darmstadt, fabricate in 1976, trei ST11, fabricate in 1982, precum si un vagon GT 8 fabricat in 1976, adus din Augsburg.
Daca la tramvaie Iasul se poate lauda cu SH-urile donate de europeni, situatia nu difera cu mult la autobuze. Cele 50 MAZ-uri, achizitionate in 2005 la suprapret de catre municipalitate, sunt deja depasite, dar inca neachitate, ratele la leasing urmand a fi terminate abia la sfarsitul anului viitor.
La fel se intampla si cu cele 50 microbuze.
RATP se mai poate lauda cu 30 autobuze SH Renault, care au circulat ani la rand pe strazile din Paris, cu 32 autobuze Van Hool, tot SH, aduse din Olanda, si cu 14 Mercedes, cumparate la mana a doua din Spania.
Nici operatorul privat de transport, SC Unistil SRL, nu sta mai bine. Autobuzele cumparate de afaceristul din Barlad, Vasile Puscasu, sunt MAN si Volvo, fabricate intre anii 1993 – 1995.





Comentarii
  • Bai golan de Dorohoi,cand spui ca tramvaile sunt bune, cand spui ca vatmani nu sunt priceputi,cand spui ca nu te-i urca in asa tramvaie niciodata.Cand esti corect si dai un raspuns corect mai animalule.Nu cumva vrei ca toti colegi vatmanului cu pricina sa fie de partea primarului.Bai ce destept esti,se vede ca-ti lipseste cei 7 ani de acasa.Iti mintesti cand ai venit de fiecare data intre oameni de la aceasta regie si ne laudai ca suntem buni si muncitori numai ca sa te votam.Asa ceva nu mai pupi porcule.Ai umblat cu Gherca dupa tine,si-l duceai in toate sectile ca pe urs.Iar Gherca fiind un pupiuncurist aproape obliga salariati sa te voteze,dar degeaba si-a batut gura Gherca ca oameni nu la bagat in seama si au votat cum au vrut .Noi cerem demiterea celor doi hoti Gherca si Stoica,altfeli va fi numai scandal in cadrul regiei(pana cand ii vom fugari noi).

  • mai poate fi numit acest tzaran coclit primarul orasului Iasi ????mai vreti sa-i dati votul acestui impostor ???? acest tzaran a uitat cind a venit la iasi ca sarea peste linii de frica s-a nu se curenteze,si ca erea incaltat cu tenisi rominesti in picioare;acum te-i ajuns mirlane si dai cu bita in balta neam prost ce esti.De la a face foamea prin camine si mincat piine cu ceapa te-ai spurcat la caviar si vila in Copou.Vedeti acesta este tipicul tzaranului parvenit si ca el sunt si Oprea si Movila,Cirlan,Simirad,Spinu si mai toti politicieni in Iasi.Bravos natiune au ajuns mirlania la putere.Ceea ce nu au reusit comunisti au reusit UTC-isti,acesti pui de avortoni care ne-au condus 50 de ani ne conduc si acum.Asa ca atunci cind veti merge la vot nu uitati ,,primarul vostru nu merge cu tramvaiul” !!!!

  • Nichita=un parvenit si un incult. Cum adica „vatmanii sunt solidari cu ei insisi”? Bai, tovarase, care limba romana vorbesti? Cea de balta?

  • Ma nesimtitule de primar ce esti ne faci pe noi acum nebuni ca nu stim sa mergem ca nu suntem profesionisti cum iti permiti asta ..daca nu eram profesionisti poate se intamplau mult mai multe incidente la strada in halul cum arata si functioneaza autobuzele si tramvaiele si tu stii bine asta …Iar cu nebunia poate totusi iti dau dreptate ca suntem nebuni da duar prin simplu fapt ca ne riscam si iesim la strada cu acele autobuze si tramvaie care le cad rotile pe strada si cred ca acei care calatoresc cu noi cand se afla in mijloacele de transport aud cum scartie si pocnesc din toate incheieturile acele masini ..Ai uitat ca ai venit ca un milog si ne_ai cersit voturile acum sa te scoti tu sleatca ta lovesti in noi nu?De ce nu se sesizeaza Rar sa vina sa faca un supracontrol la autobuze si atunci ai sa vezi purul adevar ca nu ar mai iesi nici un autobuz la strada din cauza ca nu corespund tehnic nesimtitule…Iar voi dragi colegi stati cu frica si nu vorbiti dar tineti minte ca luni a fost colegul nostru care a patito dar nu uitati ca maine poate fi oricind unul dintre noi stiti asta dar preferati sa nu facem nimik uitati ca ne riscam libertatea si viata participantilor la trafic …

  • PESTE TOT LA TOATE REGIILE IESENE VENEAU SEFII SI SPUNEAU OAMENILOR SA IL VOTEZE PE NICHITA CA ALTFEL ISI VOR PIERDE LOCURILE DE MUNCA(UITATI..POL.COMUNITARA A DAT OAMENI AFARA….SPATII VERZI AU DAT OAMENIA AFARA,PIATA A DAT OAMNEI AFARA, SALUBRIS DA IN SOMAJ SOFERII…CITADIN A DAT OAMENI AFARA) DECI CONCLUZIA?) NICI UN OM POLITIC NU-I PASA DE OAMENI..CI DE DOAR DE BUZUNARUL LOR..IAR NOI SUNTEM ATAT DE NAIVI SA II CREDEM IN CONTINUARE….TOTI DIRECTORII DE PE LA REGII IL PUPA IN FUND PE GIGI CA L;E PASA DOAR DE SCAUNELE LOR…TOTII OAMNEI DE LA REGIILE IESENE AR TREBUIE DE LUNI SA II IA LA ROST PE TOTI NEAVENITII ASTIA…? DAR CE FACEM…II PUPMA SI NOI IN FUND..DE FRICA RATELE, VIETII….SUNTEM ZONA CEA MAI SARACA DIN ROMANIA, SALARIILE CELE MAI MICI..DAR CELE MAI SCUMPE PRETURI LA TOATE UTILITATILE..DECE?

  • ..fiti linistiti..dormiti linistiti..va garantez siguranta transportului in comun care este relativ spre foarte bine(daca intelegeti)..va dau mancare buna..va aduc cantareti si lautari de sarbatori pe banii mei..va dau sarmale cu carne si ceai cand tai porcu..ce mai vreti?va peticesc gropile ca sa arate estetic..pe comunitari ii pun sa va pazeasca somnul..scazand infractionalitatea cu 87%…..pe gunoieri ii pun sa stranga zilnic in direct si a doua zi in reluare, gunoiul incat puteti linge mac de pe jos….asa ca stati linistiti tovarasi…alo..alo tovarasi…alo….aloo….tovarasi..stati la locurile voastre

  • Ieri seara in poarta la depou Gara a fost pusa o nota informativa : ca ar fi mai bine pt noi angajatii , sa nu mai vorbim cu presa ca da rau la imagine; dar noi oare avem imagine ??? Dar noi soferii si vatmanii avem salarii de maturatorii la Salubris si cerinte , responsabilitatii de pilotii de avioane. Nechita expertu tehnic dupa nefericitul accident a declarat ca vatmanul are toata vina si ca tramvaile aduse de el fab 1973 sunt „foarte sigure” ; il intreb eu : dar avioanele care se prabusesc nu sunt sigure?
    Sa se sesizeze R.A.R de la Bucuresti , ca asta de aici e apa de ploaie comandat politic . Casa il dai pe Gherca jos e mai greu ca el si dmnu premar Nechita au fost colegi de scoala si acu de partid .Avind in vedere prietenia lor ,credeti ca o sa-i traga scaunul de sub fund domnului derector ; eu cred ca nu . CET si R.A.T.P sunt niste ” vacii” cu lapte pe care primaria le mulge , dar nimeni nu le mai da si de mancare. Colegii jos conducerea incapabila , acum e momentul sa spunem adevarul din curtea noastra , sa aratam opiniei publice ca suntem si noi oamenii si nu asa cum ne caracterizeaza dragul nostru premar .

  • Este incredibil acest om. Eu merg zilnic cu tramvaiul, pot sa zic ca aceste mijloace de transport sunt sub orice critica: murdare, scaunele prafuite, ce mai… intr-un cuvant – jegoase. Platim cel mai scump abonament din toata tara si mergem in niste conditii inumane. O sa vad cine o sa-l mai voteze pe acest ‘excroc’. D-nule Nichita, va rog sa mergeti macar 2 statii cu tramvaiul sa vedeti cum este si dupa aia sa va dati cu parerea. Oare cum puteti dormi noaptea avand in vedere ce s-a intamplat acum cateva zile in urma? Sunt sigura ca istoria o sa se mai repete, asa ca mai bine ati lua niste masuri cat mai repede!

  • BA BOGDAN,DAK AI TU ATATEA INFO SIGURE CUM CA ANGAJATII REGIEI ETC VOTAU DE FRICA SA NU-SI PIARDA LOCUL DE MUNCA SI TE DAI COCOS DE CE NU RECLAMI TU PE RASPUNDEREA TA DE PATRIOT LA DNA ETC SI NU MAI VORBI DIN UMBRA.TOTI STIM CA NU SE LUCREAZA CORECT DAR VORBIM PE LA SPATE.ASA NE TREBUIE DACA SUNTEM NEAM DE FRAIERI SI PAPAGALI.JOS PDL UL,PC UL PNL UUL PS UL ETC.SA VINA TEPES…

  • mai oameni buni,va dau eu cea mai buna solutie sa scapam de jijica puta mica si de gherca sotul cioarei:legati-i pe amandoi de scaune intr-un tramvai de la Iasi si dati-le drumul din Copou spre biblioteca si faceti testarea reala a tramvaielor,sa-l vedeti atunci pe jijica securistul cum sare de cur in sus si ia masuri,asta ar trebui legat de un stalp in Piata Unirii si toti trecatorii sa-l scuipe ca si-a batut joc de oras ,de populatie,a furat pt bunastarea lui si a familiei in detrimentul celor multi,va astept sa va hotarati,o zi buna

  • ce nu inteleg eu din toata mascarada asta pe care o fac imbecilii astia de vatmani de la RATC (scuze, pentru 20 la suta dintre ei care sunt de calitate, adica oameni normali, de bun simt), este de ce sunt nemultumiti, de fapt? nu stau in ploaie ca colegii lor din sectie, nu stau pe sub tramvaie plini de uleiuri, nu stau in frig, nu cara greutati in spate, tau pe scaun…si singura lor treaba si responsabilitate este sa nu fie beti si sa caste ochii in fata? nu sunt de specialitate, dar gresesc cu ceva? nu de alta dar daca astia care posteaza aici si arunca cu r….t in stanga si in dreapta sunt vatmani, si daca conduc tramvaiul la fel de bine pe cat scriu sau vorbesc, atunci cu adevarat nu ar trebui sa se urce nimeni in tramvai!!!!.

  • Mai oameni buni!Calatoria cu tramvaiul e un lux in Iasi,fata de c a c a t u r i le de microbuze mici si galbene in care incap cativa mosi si babe care merg gratis.Nu mai comentati atata ca daca vrea Nichita va baga pe toti in microbuzul 28 si o sa vedeti atunci ….

  • Abalasei,Stoica,Raileanu si mai tarziu Gherca au infiintat jaful la vedere deci:Abalasi a fost multi ani vreo 30 la tot ce se numea conducere sef de sectie si director cap mafiot comunist care se purta dictatorial cu angajatii care nu cotizau: miei vin si mai im portant limbi ex. avea un subaltern pe nume Ionescu care venea beat si mai se tragea si cu parasuta de ing. Marcu Ella care era sef la controlori si ei erau cei mai apreciati de AB-ul care i-se mai zicea si OB-ul.a furat toti acesti ani si a facut afaceri cu banii regiei ,a facut case cu muncitorii regiei care erau asa de terorizati ca ii trimite la canal sau la casa poporului ca pt ei sa munceasca gratis era o mana cereasca.Faptul ca tramvaiele si autobuzele nu aveau caldura si conducatorii trebuiau sa conduca imbracati cu suba si sa conduca sicrie, daca intrai in depou cu vreo defectiune erai catalogat lenes si amenintat.Stoica afost sef la auto sec 3 multi ani unde era tot ce se putea pe aceasta planeta ma refer la materiale de constructii,carburanti si mai ales un chiosc alimentar care era condus de o pitipoanca Cristina care era amanta lui pe fata deci nu se ascundeau si ea facea legea dupa bunul plac ,tupeul lui stoica intrecea si pe AB-ul amenintarile erau si cu bataia nu numai cu deportarea sau desf. contr. de munca.Raileanca sefa la personal care angaja pe orcine spaga buna de impartit sa iasa,a fost mana in mana cu toti.Cu Gherca e mai recent are bataturi la buze de atata pupat in cur pe toti care au fost la conducere, era un amarat de ingineras care habar nu avea de nimic ci doar cu pupaturile statea bine.a fost ales pe criteriul: asta e prostut rau hai sa-l punem director ca nu prea stie ce e aia deci manipulat ca o paiata.Toate acestea de a lungul anilor in care fiecare di cond. au stiut ca la Iasi nu pot circula tramvaie si nu au facut nimic pt a desfiinta sectia, o sa spuneti ca ramaneau oameni pe drumuri dar ei nu la asta se gandeau ci la faptul ca in toti acesti ani s-au imbogatit si au continuat sa puna oamenii inclusiv pe vatmani in pericol numai pt ca ar fi inchis sursa de venit ilicit pt toti primarii,sefii de regii,sectii,ateliere si chiar echipe.verificati averile celor care au condus regia,aduceti comisie de RAR de afara si desfiintati sectia de tramvaie pt ca vor urma si alte evenimente.Consider ca cinismul e caracteristica de baza a acestor oameni.

  • HAI SA FACEM TOTI SOFERII SI VATMANII DE LA RATP O SESIZARE CATRE PREFECTUL DE IASI,IN CARE SA-I ADUCEM LA CUNOSTINTA TOT CE SE INTIMPLA LA ACEASTA REGIE,SA AFLE TOT POPORUL.

Adauga un comentariu