News Flash:

Niculescu refuza sa se supuna Ordinului Ministerului Educatiei

30 Iulie 2004
858 Vizualizari | 0 Comentarii
•Niculae Niculescu sustine ca Ordinul 4.320 din 21 iulie 2004 al Ministerului Educatiei, prin care este infirmat in functia de rector al Universitatii "Petre Andrei", este ilegal si abuziv •In sprijinul acestei afirmatii, Niculescu aduce argumente trase de par pe marginea unor crampeie din raportul de fundamentare al Ordinului •Prevederea legala potrivit careia rectorul trebuie confirmat de Ministerul Educatiei i se pare lui Niculescu doar o practica comunista •Niculescu va contesta Ordinul de la Presedintie si Guvern pana la Comisia Europeana

Sanctionat de Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEC) pentru dispretul fata de lege cu care a organizat pretinsele alegeri de la Universitatea "Petre Andrei" (UPA) din martie - aprilie, rectorul autoproclamat Niculae Niculescu prefera sa contraatace, improscand cu noroi atat ministerul, cat si anumite prevederi ale legislatiei romanesti in vigoare. Ieri, in cadrul unei conferinte de presa, Niculae Niculescu a sustinut ca Ordinul 4.320 din 21 iulie 2004, prin care ministrul Alexandru Athanasiu a decis infirmarea sa ca rector si reluarea alegerilor pentru functiile de conducere ale institutiei, este pur si simplu ilegal si abuziv. Mai mult, atunci cand aceasta ii este potrivnica, Niculescu prefera sa conteste legislatia romaneasca in vigoare, sustinand ca prevederea din Legea 128/1997 conform careia rectorul unei universitati trebuie confirmat de conducerea MEC este o simpla "practica comunista", pe care intentioneaza sa o atace la Curtea Constitutionala si la organismele europene. De altfel, insasi aceasta luare de pozitie a ministerului fata de o universitate particulara i se pare lui Niculescu o imixtiune brutala si abuziva, semn de etatism, facandu-se ca a uitat ca, odata cu Legea 408/2002 referitoare la acreditarea institutiei, UPA este "parte a sistemului national de invatamant", subordonata ca atare MEC si legislatiei in vigoare. "Din punctul meu de vedere, Ordinul ministerului este ilegal si abuziv. Ma voi adresa atat Contenciosului Administrativ, cat si Presedintiei si primului - ministru si sunt dispus sa ajung pana la Comisia Europeana", a declarat ieri Niculae Niculescu.

Abureala

In sprijinul atacului sau dur la adresa deciziei MEC si a legislatiei care regleaza functionarea institutiilor de invatamant superior, Niculescu a adus ieri o serie de argumente trase de par referitoare la cateva dintre concluziile cuprinse in raportul de fundamentare al Ordinului 4.320, raport pus la punct in urma controlului facut la UPA pe 30 iunie - 1 iulie de o comisie a ministerului. Dincolo de faptul ca insusi acest control a fost etichetat drept "abuziv", Niculescu a gasit de cuviinta sa ia ochii reprezentantilor mass-media cu cateva crampeie din raportul mentionat, anume cele relativ atacabile, refuzand categoric sa dezvaluie intregul sau. Astfel, contrar unuia dintre motivele invocate in Ordinul MEC, Niculescu sustine ca afirmatia ca alegerile de la UPA s-au desfasurat "in absenta unei Carte universitare adoptate in conformitate cu prevederile Legii 84/1995 si ale Legii 128/1997" constituie "un fals", intrucat UPA ar avea o Carta din ianuarie 1999. Rectorul autoimpus pare sa nu bage de seama ca, odata cu schimbarea de statut a institutiei survenita in 2002 in acelasi timp cu acreditarea, Carta UPA ar fi trebuit revizuita in conformitate cu noul statut. Dupa cum se face ca nu stie ca insusi MEC le-a recomandat universitatilor acreditate, in cursul anului trecut, ca, in perspectiva alegerilor pentru functiile de conducere, sa-si revizuiasca Cartele universitare si regulamentele de alegeri. In al doilea rand, fara a insista, Niculescu a negat categoric celalalt motiv mentionat in Ordinul MEC, anume ca alegerile de la facultatile de Economie, Drept si Stiinte Politice s-au desfasurat fara respectarea legislatiei in vigoare, sustinand pur si simplu ca acest motiv constituie o "speculatie clara si crasa".

Sperante desarte

In afara de memoriile pe care s-a aratat dispus sa le depuna de la Presedintie si Guvern pana la organismele europene, Niculescu isi intretine increderea in faptul ca va ramane rector al UPA, agatandu-se de o prevedere a Legii 128/1997 privind Statutul personalului didactic. Anume, daca validarea rectorului este facuta de conducerea MEC, atunci Senatului universitatii ii revine sarcina de a valida sau invalida decizia ministerului. "Ministerul imi impune reluarea alegerilor, dar Senatul este superior. Sa fim seriosi, noi avem oricum trei sferturi din Senat...", a afirmat Niculescu. In acest context, acesta a dat un exemplu care a facut valva in Iasi: in urma cu patru ani, conducerea MEC a decis destituirea rectorului de atunci al Universitatii de Medicina si Farmacie din Iasi, Carol Stanciu, Senatul institutiei refuzand insa sa puna in aplicare aceasta decizie. Niculescu uita insa un lucru deosebit de important: fostul rector al Universitatii de Medicina si Farmacie fusese ales, cu respectarea prevederilor in vigoare, de un Senat legal constituit.

Ordinul pin care se restabileste dreptatea la UPA

La trei luni si jumatate de la mascarada cu pretentii de "alegeri academice" de la UPA si dupa o serie neverosimila de abuzuri ale rectorului autoproclamat Niculae Niculescu, MEC a decis saptamana trecuta sa restabileasca dreptatea la cea mai importanta universitate particulara din Iasi. Prin Ordinul 4.320 din 21 iulie 2004, MEC a dispus infirmarea lui Niculae Niculescu in functia de rector al UPA, functie pe care a pus mana in urma unor pretinse alegeri desfasurate in perioada 11 martie - 14 aprilie, precum si reluarea alegerilor pentru toate structurile de conducere ale institutiei, pana la cel tarziu 1 octombrie. Motivele acestei decizii, redate succint in Ordinul mentionat, se refera la concluziile controlului efectuat la UPA de o comisie a MEC in perioada 30 iunie - 1 iulie, concluzii conform carora "alegerile la nivelul unor facultati (Drept, Economie, Stiinte Politice) din cadrul universitatii si la nivelul Senatului universitar s-au desfasurat fara respectarea prevederilor legale si in absenta unei Carte universitare adoptate in conformitate cu prevederile Legii nr. 84 / 1995 (Legea Invatamantului - n.r.) si ale legii nr. 128/1997 (Statutul personalului didactic - n.r.)".
Dan POSTOLEA
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2167 (s) | 22 queries | Mysql time :0.061422 (s)