News Flash:

Nissan Murano, un SUV care a scris istorie

28 Aprilie 2010
1113 Vizualizari | 0 Comentarii
• A doua generatie se bate cu concurenta premium în absenta unui motor diesel • Comportamentul pe sosea nu prea lasa loc de critici: motor puternic, cutie de top, suspensii aproape perfecte pentru acest gen de masina • Murano Elegance, echiparea de baza care costa 47.190 de euro, fara a socoti promotiile si ofertele, are cam tot ce îsi poate dori un sofer

Nissan Murano nu este o masina oarecare, ci un produs special, aparut într-un moment special pentru compania japoneza si care, evident, a avut un rol aparte în business-ul cu masini al Nissan, în special peste Ocean. Noua generatie este, asa cum ne asteptam, mai buna, dar pare ca rolul sau nu mai este atat de special. Conform www.sfin.ro, atunci cand a aparut, Nissan Murano a sucit nu doar capetele, ci si mintile multor cumparatori de masini premium. Nici macar pionierul în SUV-uri de lux, Mercedes ML, nu arata atat de spectaculos. Abia dupa 2002, anul de lansare al lui Murano, lucrurile au început sa devina mult mai rafinate în acest domeniu, iar acest model poate fi considerat unul dintre primele SUV-uri premium cu sex-appeal. Astfel, calitatile sale erau designul, în primul rand, apoi motorul puternic - celebrul 3.5 litri V6 care a echipat cu succes numeroase modele Nissan si mai ales roadsterul 350Z - si, nu în ultimul rand, interiorul luxos, confortabil, specific masinilor care costau de la 50.000 de euro în sus. Asta a condus la un succes remarcabil în SUA si la transformarea sa în simbol în Europa. Ulterior, lucrurile s-au mai linistit, odata ce restul marcilor au recuperat teren, iar Nissan a trecut prin perioade mai putin faste. Au aparut generatii noi de SUV-uri Mercedes sau BMW, Audi a inventat Q7, Lexus a redesenat seria RX, ca sa nu mai vorbim de la fel de celebrul Infiniti FX, apartinand celor de la Nissan. Pe scurt, notorietatea lui Murano a scazut, ca si impactul sau asupra segmentelor de care apartinea. Schimbarea din 2008-2009, rand pe rand pe cele doua continente, a devenit în acest mod fireasca, chiar daca venea mai repede decat era prognozat. Modificarile impuse de evolutia pietei au fost atat de natura estetica, cat si la nivel tehnic. Aspectul a cunoscut linii noi la partea frontala, fiind pastrate în acelasi timp proportiile si taieturile care au facut acest model celebru. La interior, plusurile sunt evidente, cu materiale adaptate cerintelor pietei, dar si cu tuse si detalii ce pastreaza atmosfera din vechiul Murano. In mijlocul tuturor este tot un motor de 3.5 litri, de 252 CP, o evolutie a vechiului V6, masina fiind privata de mult mai noul 3.7 litri, asa cum era de asteptat.

Echipare de top

De fapt, totul se explica prin faptul ca Murano 2 a fost construit în perioada 2006-2007, înainte de aparitia noului motor, masina fiind prezentata pe piata americana ca model 2008, iar în Europa a sosit un an mai tarziu, în 2008, ca model 2009. Revenind la evolutia sa, toate transformarile suferite au condus la o masina extrem de echilibrata, matura si capabila sa transmita deopotriva senzatii de siguranta, de confort si chiar de lux. Desi activeaza în zone diferite de pret, putem spune ca Murano este comparabil cu fratele mai luxos Infiniti FX, si cel putin la fel de bun ca Lexus RX. Cea mai mare problema din punctul de vedere al cerintelor pietei este motorul, unul spectaculos prin performante, dar care nu mai raspunde în acest moment preferintelor publicului. Acesta este si motivul pentru care editia europeana va primi din acest an în sfarsit un motor diesel. Comportamentul pe sosea nu prea lasa loc de critici, lucru firesc daca tinem cont de elementele-cheie: motor puternic, cutie de top (celebra cutie cu transmisie variabila CVT), suspensii aproape perfecte pentru acest gen de masina. Este drept, constructorul plaseaza Murano în segmentul crossover, din diverse motive. Astfel, este de asteptat ca ruliul de exemplu sa nu fie foarte mare ca la un SUV. Insa înaltimea si arhitectura platformei impun o dinamica diferita de cea a unei compacte si inclusiv de cea a lui Qashqai. In fine, transmisia 4x4 inteligenta, respectiv ALL Mode 4x4-i, este nu doar un sprijin excelent pe drumuri forestiere, ci reprezinta un mare avantaj pe sosea, în conditii de aderenta redusa. Dotarile sunt aproape complete, ceea ce poate face diferenta definitiv în fata altor modele, chiar si ale marcilor premium. Murano Elegance, echiparea de baza care costa 47.190 de euro, fara a socoti promotiile si ofertele, are cam tot ce îsi poate dori un sofer: începand de la faruri cu xenon, jante aliaj de 18 sau scaune cu reglaj electric, pana la navigatie cu DVD, tapiterie piele, comenzi pe volan si conexiune bluetooth. In materie de siguranta, de asemenea nivelul este ridicat, cu 6 airbaguri, tetiere active, ESP si altele.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1413 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014826 (s)