Eveniment-Social

„Noaptea Cercetătorilor” 2020, programată luna viitoare la Iași în organizarea făcută de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași

Publicat: 28 oct. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Noaptea Cercetătorilor 2020 programată luna viitoare la Iași în organizarea făcută de Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași
"Noaptea Cercetătorilor" 2020 este organizată la Iași de Universitatea "Alexandru Ioan Cuza"

„Noaptea Cercetătorilor” 2020 este organizată la Iași de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”! Pe 27 noiembrie 2020 va avea loc evenimentul european sub deviza „Doing Research at Midnight in ROmania – DoReMi-RO”. „Noaptea Cercetătorilor” le oferă oamenilor de știință posibilitatea de a se conecta cu publicul, iar publicului – oportunitatea de a descoperi lumea științei și oamenii din spatele experimentelor inedite

„Noaptea Cercetătorilor” are loc anul acesta și la Iași! Organizator este Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC). Pe 27 noiembrie 2020 va avea loc evenimentul european „Noaptea Cercetătorilor”, sub deviza „Doing Research at Midnight in ROmania – DoReMi-RO”, la Palas Iași. Evenimentul este organizat în cadrul proiectului câștigat și în acest an de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, din Iași. Unitatea de învățământ superior din Iași este coordonator al unui consorțiu academic format din 8 universități de stat și 7 Institute Naționale de Cercetare. Evenimentul „Noaptea Cercetătorilor” își propune să îi arate publicului ce înseamnă sa fii cercetător și cât de interesantă și provocatoare este munca aceasta.

Experimente pentru public, organizate de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, la „Noaptea Cercetătorilor”

„Noaptea Cercetătorilor” este un eveniment coordonat de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din anul 2005, când a avut loc prima ediție. Până în prezent, evenimentul a atras câteva milioane de vizitatori.

„Noaptea Cercetătorilor” le oferă oamenilor de știință posibilitatea de a se conecta cu publicul, iar publicului – oportunitatea de a descoperi lumea științei și oamenii din spatele experimentelor inedite. Activitatea se va desfășura în 24 de orașe din România și face parte din seria de evenimente finanțate de către Comisia Europeană. Totul prin Programul Cadru de Cercetare și Inovare H2020 (2014-2020), acțiunile Marie Sklodowska-Curie. „Participanții vor fi invitați să genereze energie prin dans, să producă singuri fulgere sau să își facă fotografii amuzante în infraroșu. Fiecare experiment va fi însoțit de explicații prietenoase despre fenomenele fizice sau chimice care stau la baza efectelor spectaculoase. „Noaptea Cercetătorilor” li se adresează în primul rând elevilor, preșcolarilor, părinților și bunicilor, dar și publicului larg, cu sau fără cunoștințe avansate din domeniul științelor”, au precizat cei de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

„Noaptea Cercetătorilor” 2020 are un buget total de 95.250 de euro

Proiectul „Noaptea Cercetătorilor” se va derula pe o perioadă de 8 luni și are un buget total de 95.250 de euro.

„Știința este fascinantă, știința e o aventură a cunoașterii, prin știință se oferă răspunsuri celor mai importante întrebări ale omenirii. Din păcate, în România se comunică prea puțin și prea tehnic despre știință, în general, și cercetare, în particular. Sperăm ca, prin evenimentul „Noaptea Cercetătorilor”, să reamintim publicului larg motivele pentru care știința merită îndrăgită și să punctăm beneficiile cercetării științifice pentru societatea modernă”, au mai transmis organizatorii.

La nivel național, proiectul va fi implementat de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, din Iași, în calitate de coordonator.

Marile universități și institute de cercetare din România, implicate în „Noaptea Cercetătorilor” 2020

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași colaborează cu următorii parteneri: Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Universitatea din Craiova, Universitatea din București, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, Universitatea Maritimă din Constanța, Institutul Național de Cercetare pentru Fizica Laserilor, Plasmei și Radiației, Măgurele, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului, Măgurele, Institutul de Fizică Atomică, Măgurele, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor, Măgurele, Institutul de Științe Spațiale, Măgurele, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Optoelectronică, Măgurele și Institutul Național de Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei”, Măgurele. Anul acesta, în condițiile pandemiei de COVID-19, evenimentele vor avea loc cu respectarea normelor sanitare.