News Flash:

Noi caiete de sarcini pentru licitatia cumpararii autobuzelor

22 Februarie 2005
1366 Vizualizari | 0 Comentarii
•Firmele care vor dori sa participe la licitatia organizata de catre Bursa Romana de Marfuri (BRM) pentru achizitionarea de catre RATP a 50 de autobuze vor trebui sa cumpere un nou caiet de sarcini intocmit de bursa •Licitatia va avea loc pe data de 16 martie

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) va trebui in urmatoarea perioada sa returneze banii reprezentand contravaloarea caietelor de sarcini firmelor care se inscrisesera pentru furnizarea celor 50 de autobuze necesare Regiei de transport pentru aplicare noului plan de transport. Cele 12 firme din tara care doresc sa participe la licitatia din data de 16 martie vor trebui sa cumpere din nou caietele de sarcini, de data aceasta direct de la Bursa Romana de Marfuri (BRM) din Bucuresti, care organizeaza si licitatia. Caietul de sarcini va fi intocmit de catre BRM, cu anumite modificari pe care aceasta le-a efectuat tinand cont de sugestiile firmelor. Astfel, societatile comerciale au facut propuneri in ceea ce priveste capacitatea cilindrica a motorului. Daca in vechiul caiet de sarcini motorul si capacitatea sa cilindrica trebuiau sa aiba o anumita capacitate, reprezentantii firmelor au propus furnizarea unor autobuze ale caror motoare au aceeasi putere, dar o capacitate cilindrica mai mica. In felul acesta, consumurile de motorina ar scadea, iar mediul urban ar fi mai putin poluat. Conducerea municipalitatii a luat decizia de a folosi Bursa Romana de Marfuri pentru a evita scandalurile privind procedurile de selectare a furnizorilor, asa cum s-a intamplat in cadrul licitatiei pentru iluminatul public. La sediul central al Bursei Romane de Marfuri, intr-o prima faza va fi realizata o selectie de oferte ale firmelor participante, urmand ca ulterior sa se organizeze o licitatie cu strigare. Astfel, selectia de oferte se va desfasura prin acumularea de punctaj, castigatoare fiind firma care va avea cel mai mic punctaj. In cadrul licitatiei cu strigare, reprezentantii BRM vor anunta respectivul punctaj fara a desemna firma, urmand ca licitatia sa se desfasoare pe baza punctajului anuntat. Respectivele autobuze vor fi achizitionate de RATP in leasing, in 72 de rate, in sase ani, fara avans. Autobuzele trebuie sa aiba capacitate de minimum 100 de locuri, respectiv minimum 30 de locuri pe scaune si 70 in picioare. Acestea trebuie sa indeplineasca toate conditiile tehnice prevazute de standardele in vigoare, si anume sa fie dotate cu motoare cu filtru Euro 3 pentru emisiile de noxe, sa nu fie articulate, sa aiba caroserie anticoroziva, garantata minimum 14 ani, doua axuri (patru sau sase roti) si sa fie prevazute cu cel putin opt geamuri laterale si doua trape de ventilare.
Ovidiu MUNTEANU

Facilitati pentru viitorii vatmani

In aceasta perioada, Regia Autonoma de Transport Public (RATP) organizeaza o selectie a persoanelor interesate de a urma scoala de vatmani, oferind anumite facilitati acestora. Astfel, reprezentantii regiei considera ca ar avea nevoie de 15 vatmani care sa aiba mai multe calificari, urmand ca in perioadele de criza sa fie folositi pentru mai multe activitati. Pentru aceasta, RATP se obliga sa plateasca marea parte din costul cursurilor. Astfel, regia de transport va incheia un contract de scolarizare prin notariat, prin care viitorii vatmani se obliga sa plateasca o treime din costul studiilor, in schimb acestia trebuind sa fie angajati ai regiei de transport pentru o perioada de cel putin trei ani. La momentul actual, costul integral al studiilor si obtinere a permisului este de 11 milioane lei, in cadrul RATP fiind angajati un numar de 230 de vatmani.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3324 (s) | 22 queries | Mysql time :0.153609 (s)