Local

Noi detalii despre starea de sănătate a tânărului, internat la Iaşi, care a făcut infarct după rapel. DSP Bacău anchetează cazul

Publicat: 10 iun. 2021
o asistentă care are o seringă cu ser în mână
Până astăzi, 16 iunie, pe teritoriul României, au fost confirmate 1.079.983 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19)

Direcţia de Sănătate Publică Bacău a transmis faptul că se anchetează cazul tânărului, în vârstă de 17 ani, din Bacău aflat în spital la Iaşi după simptome de sindrom coronarian acut, la trei zile după ce s-a vaccinat împotriva noului coronavirus.

DSP Bacău a menţionat că tânărul s-a prezentat la Spitalul Municipal „Sf. Ierarh Dr. Luca Onești” pe data de 8 iunie 2021, cu tuse, cefalee, mialgii și durere toracică. Medicul nu a raportat cazul ca fiind o posibilă reacţie postvaccinală.

Tânărul din Bacău, transportat la Iaşi după ce a avut simptome de infarct în urma rapelului

Conform informațiilor deținute de la nivelul Clinicii Primiri Urgente a Spitalului Onești, acestuia i s-au efectuat multiple investigații clinice și paraclinice.

„Urmare a emiterii suspiciunii de sindrom coronarian acut de către medicul cardiolog, pacientul a fost transferat în aceeași zi la Institutul de Boli Cardiovasculare Iași, pentru investigaţii suplimentare, unde se afla internat și la acest moment, cu stare generală ameliorată”, anunță DSP Bacău.

Tânărul a fost internat la la Unitatea pentru Primiri Urgențe a Institutului de Boli Cardiovasculare Profesor Doctor „George I.M. Georgescu” din Iași, cu diagnosticul de miopericardită.

„Avem un caz al unui tânăr de 18 ani care a făcut rapelul la vaccinul Pfizer pe 5 iunie și a venit cu infarct de miocard în noaptea de 7 spre 8 iunie, în urgență la spitalul nostru. Băiatul a avut încă din seara de 7 iunie dureri puternice în piept. După ce au încercat să-l stabilizeze la urgențe, acesta a fost trimis cu elicopterul SMURD la Iași, unde i se va face coronarografie și angio CT”, au transmis medicii la acel moment.

Medicul nu a raportat cazul tânărului

Tânărul fusese vaccinat pe data de 5 iunie 2021 cu cea de-a doua doză a vaccinului Pfizer, iar medicul curant din cadrul Spitalului Municipal „Sf. Ierarh Dr. Luca” Onești nu a raportat cazul ca fiind o posibilă reacție postvaccinală.

Diagnosticul final se va stabili după parcurgerea tuturor investigaţiilor de specialitate.

Tânărul din Bacău care avea simptomele unui infarct miocardic a fost transportat cu elicopterul SMURD de la spitalul din Onești la Iași.

Reacţii adverse în urma administrării serului anti-Covid-19

Persoanele pot înregistra reacții adverse în general în scurt timp de la administrarea vaccinului împotriva virusului SARS – COV -2, iar cele mai frecvente sunt locale (ex. durere, roșeață și indurație la locul administrării).

De asemenea mai pot fi întâlnire reacţii adverse sistemice (oboseală, dureri de cap, dureri musculare, dureri articulare, frisoane și febră). Acestea sunt comune și așteptate pentru majoritatea vaccinurilor existente pe piaţă, nu doar pentru cele împotriva COVID-19, conform CNCAV.

În studiile clinice, acestea sunt confirmate de fiecare participant într-un jurnal electronic și sunt clasificate ca:

ușoare – sunt deranjante dar nu interferă semnificativ cu desfășurarea activităților zilnice, medii – pot interfera cu desfășurarea activităților zilnice,

severe – interferă semnificativ cu sau împiedică desfășurarea activităților zilnice.

De exemplu febră, care este un parametru obiectiv (măsurabil), este clasificată drept ușoară (38.0–38.4°C), medie (38.5–38.9°C) și severă (39.0–40°C).





Adauga un comentariu