News Flash:

Noi scumpiri nejustificate in hipermarketuri

25 August 2009
1397 Vizualizari | 2 Comentarii
Noi scumpiri nejustificate in hipermarketuri
Afisat 11.59

Preturile alimentelor, bauturilor, dar si ale produselor cosmetice si de curatenie au crescut in aceasta luna cu cativa lei, desi nu exista nici o justificare reala pentru aceste scumpiri. Producatorii romani sustin ca, in conditiile scaderii vanzarilor, interesul lor a fost sa mentina preturile. In plus, adauga ca, din moment ce nu au existat variatii ale cursului valutar, nu se explica cresterea costurilor produselor la raft. Pot fi politici individuale ale unor lanturi de magazine sau ale unor societati comerciale, sustin unele voci din piata. In schimb, altele subliniaza ca ar putea fi vorba de o incercare a hipermarketurilor de a-si pastra aceleasi profituri in momentul in care va intra in vigoare, din toamna, Codul de Bune Practici. Desi in ultima luna nu au existat nici variatii de curs valutar si nici nu s-au majorat costurile de productie, pretul platit la casele de marcat pentru diverse produse, de la cele alimentare pana la detergenti, au crescut. Producatorii dau vina pe supermarketuri, afirmand ca o crestere de pret acum, in conditii de criza, ar reprezenta pentru ei "sinuciderea". "Paradoxal, preturile la raft au crescut, desi la multe produse preturile au scazut, cum ar fi cazul painii si laptelui. Motivul este ca nu exista o concurenta reala si supermarketurile reprezinta deocamdata singurele modalitati de a ne face cumparaturile", sustine Stefan Nicolae, presedintele Federatiei Agrostar. "Nu este nici o societate comerciala din zona de productie care sa fi scumpit. Din contra, vanzarile au scazut cu 10-15% fata de anul trecut si, in aceste conditii, producatorii sunt interesati sa mentina preturile, nu sa le creasca. In plus, pe partea de import, nu s-a modificat raportul leu-euro, iar aici oricum calculele sunt pe un curs valutar de circa 4,3 lei/euro. Singura explicatie a acestor scumpiri ar fi incercarea comerciantilor de a-si pregati terenul pentru intrarea in vigoare a Codului de Bune Practici, care se afla in prezent in Parlament", ne-a declarat Dragos Frumosu, presedintele Federatiei Sindicatelor din Industria Alimentara (FSIA). Dragos Frumosu sustine ca hipermarketurile se lauda cu un adaos comercial de 0,2-0,3%, tocmai pentru ca taxele platite (de revista, de magazin nou, de raft etc.) se regaseau ascunse pe factura. Odata scoase la vedere, aceste biruri ar trebui sa fie reduse.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

Anonim  | #78553
de ce nu scrieti si ce hipermerket-uri au crescut preturile..sa le ocolim
oanav  | #78554
de ce nu scrieti si ce hipermerket-uri au crescut preturile..sa le ocolim
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2954 (s) | 22 queries | Mysql time :0.160923 (s)