Norvegienii critica "impolitetea" lui Barack Obama

10 Decembrie 2009
661 Vizualizari | 0 Comentarii
Barack Obama
Majoritatea cetatenilor norvegieni considera nepoliticoasa decizia presedintelui american, Barack Obama, de a-si scurta semnificativ programul oficial prevazut saptamana aceasta la Oslo pentru inmanarea Premiului Nobel pentru Pace, relateaza AFP. Laureat neasteptat al Premiului Nobel pentru Pace, care ii va fi decernat astazi, Obama si-a redus la minim participarea la evenimentele prevazute in mod normal. Confruntat cu doua razboaie, in Afganistan si in Irak, si cu efectele crizei economice din tara sa, presedintele american a renuntat la dineul cu regele Norvegiei, la organizarea unei conferinte de presa si la participarea la concertul Nobel. Potrivit sondajului realizat marti de institutul InFact si publicat miercuri de cotidianul norvegian Verdens Gang, 44 la suta din cele 1.000 de persoane intervievate considera "nepoliticos" gestul lui Obama de a nu se intalni cu suveranul norvegian, fata de 34 la suta care sustin contrariul. Sondajul arata ca 53 la suta din respondenti califica de asemenea "nepoliticos" gestul lui Obama de a nu participa maine la concertul organizat in onoarea laureatului, spre deosebire de 27 la suta care au un punct de vedere contrar. Obama nu va petrece decat o zi in capitala norvegiana, in situatia in care programul oficial se desfasoara in general pe trei zile. "O evaluare minutios calculata si strategica de «realpolitik» se ascunde in spatele acestei decizii", a declarat un specialist in relatii publice, Kjell Terje Ringdal, citat de Verdens Gang. "Este inteligent din partea lui, tinand cont ca nu vrea sa iasa in evidenta (...)", a adaugat el. Barack Obama va primi Premiul Nobel pentru Pace la noua zile dupa ce a luat decizia sa intensifice operatiunile militare in Afganistan prin trimiterea a 30.000 militari suplimentari.

Page time :0.1417 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014871 (s)