News Flash:

Nostalgia primului tramvai

9 Iulie 2007
2035 Vizualizari | 0 Comentarii
Nostalgia primului tramvai
Primul tramvai care a circulat in Iasi, la 1900, un AEG, a starnit pentru cei care au vizitat expozitia de machete de tramvaie de la Galeriile Anticariat Dumitru Grumazescu nu doar nostalgie, ci si simpatie fata de tinerii proiectanti, Adrian Crenganis si Alexandra Lungu. Primele machete de tramvaie le-au construit din cutii de pasta de dinti, acum 9 ani. "La inceput a fost o placere. Imi aduc aminte de tramvaiul 10, Dacia -CUG, de tramvaiul 201... De aici s-a nascut si pasiunea pentru confectionarea machetelor de tramvaie. Nu stiu, este o pasiune care imi aduce o mare satisfactie, dar mai putin din punct de vedere material. Imi place foarte mult modelul TATRA, are un design deosebit. Am avut aproape 40 de machete, dar mare parte dintre ele le-am dat prietenilor", arata Adrian Crenganis. Pentru realizarea unei machete, sunt necesare aproximativ 80 de ore de lucru. Chiar daca aceste machete sunt bine realizate, inca nu sunt pretuite la adevarata lor valoare. "Deja am avut o surpriza placuta din partea strainilor care viziteaza anticariatul. Ei s-au aratat foarte interesati de a achizitiona aceste machete, care sunt foarte bine realizate. Pe mine, personal, ma bucura ca avem ieseni care se gandesc la asemenea lucruri care, pentru altii, raman o necunoscuta. Este important sa avem printre noi oameni carora nu le scapa istoria, fie si cea a tramvaielor. Pe de o parte, aceasta expozitie este atat de incarcata de nostalgie, iar pe de alta parte este imbucuratoare ca tinerii sunt cei care au astfel de pasiuni", arata buchinistul Dumitru Grumazescu, gazda expozitiei. Primul tramvai electrificat a circulat pe ruta Gara-Hala, pe o distanta de 17,3 kilometri, ruta ce s-a remarcat printre cele mai lungi linii electrificate din tara. Acest AEG a fost dat in folosinta la 1 martie 1900. Douazeci si patru de ani mai tarziu, ia fiinta Societatea Comunala care, in 1945, numara 45 de tramvaie. Acesta societate se transforma in intreprindere iar, in 1977, sunt importate primele tramvaie TATRA, tramvaie aduse din Cehoslovacia. De aici, istoria tramvaiului urmeaza o politica de innoire, innoire care, in fapt, a insemnat importarea din Germania, in special Stuttgart si Halle, a unor tramvaie la mana a doua.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1677 (s) | 23 queries | Mysql time :0.038894 (s)