News Flash:

Atentie!

Noua benzina E10, daunatoare pentru motor?

17 Noiembrie 2010
2504 Vizualizari | 1 Comentarii
• Din 2011, statiile de alimentare cu carburant vor introduce benzina E10 si un sortiment diferit de motorina • Unele autoturisme ar putea avea probleme din cauza acestei schimbari, asa ca tranzitia va fi progresiva • Vehiculele alimentate prin carburatie si unele sisteme de injectie vor avea nevoie de reglaje suplimentare pentru a functiona corect • O alta problema a benzinei E10 o reprezinta cresterea consumului de carburant

Toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene vor introduce la pompe un nou tip de benzina si un nou tip de motorina de la 1 ianuarie 2011, informeaza Capital. Mai exact, Directiva Europeana 2009/30/EC va obliga companiile petroliere care opereaza în Uniunea Europeana sa utilizeze benzina E10, care va contine 10% etanol, si motorina B7, care va contine 7% FAME (biodiesel cu adaos de metanol). Actuala benzina furnizata de statiile de alimentare contine 5% etanol si este notata cu indicativul E5. Din fericire pentru cei care ar putea avea probleme cu acest tip de carburant, benzina de tip vechi va fi oferita în paralel cu benzina E10 pâna în 2013 si chiar mai târziu, în functie de vechimea parcului auto din tara respectiva. Un numar ridicat de modele este afectat direct daca se va face trecerea de la benzina E5 la benzina E10. În timp ce motorina E7 nu afecteaza nici un tip de motor diesel, adaosul de etanol din benzina le-ar putea cauza probleme unor soferi mai putin norocosi. Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile a prezentat deja lista vehiculelor care ar putea fi afectate de aceasta problema pentru a-i preveni pe soferii acestora de utilizarea benzinei cu adaos de etanol fara modificari.
În timp ce posesorii vehiculelor cu injectie electronica si aprindere electronica cu ajustare automata prin senzorii de detonatie ar putea sa nu fie afectati deloc de aceasta problema, vehiculele alimentate prin carburatie si unele sisteme de injectie vor avea nevoie de reglaje suplimentare pentru a functiona corect. Spre exemplu, unele vehicule echipate cu prima generatie de sisteme de injectie directa pe benzina, aparute dupa 1995, ar putea avea dificultati cu noul tip de carburant. Exista si alte sisteme care vor avea probleme daca vor trece la E10, dar oficialii ACEA nu au specificat în ce constau acestea. Potrivit celor de la Capital, singurii constructori ale caror modele nu sunt afectate de aceasta schimbare sunt BMW, Citroen, Dacia (posibil sa nu fie luate în calcul motoarele pe carburator), Ford (cu exceptia lui Mondeo SCI CD 132), Jaguar (dupa 1992), Land Rover (dupa 1996), Maybach, Mini (dupa 2000), Peugeot, Porsche (dupa 1998), Rolls Royce (dupa 2003), Smart, Volvo (exceptie motorul 1.8 GDI al lui S/V40). Mercedes-Benz este singurul constructor de automobile care a recunoscut ca modelele alimentate prin carburatie, care sunt scoase din productie de mai bine de 25 ani, vor fi afectate de trecerea la benzina E10.

Consum mai mare

Nu este clar cum va afecta noul tip de benzina motoarele motocicletelor (majoritatea modelelor produse pâna în 2001 fiind alimentate prin carburatie), scuterelor si a altor motoare pe benzina pentru aplicatii de acest gen. Generatoarele pe benzina ar putea fi si ele afectate de aceasta problema, iar vehiculele cu motoare în doi timpi vor avea si ele probleme cu noua benzina E10. Motoarele pe benzina pentru aplicatii marine sunt afectate de acest tip de carburant pentru ca etanolul este alcool si poate sa absoarba sau sa atraga apa, ducând la separarea carburantului în doua solutii diferite. În acest caz, Uniunea Europeana ar putea extinde perioada în care va fi oferita benzina E5 în paralel cu E10, termenul minim fiind 2013. Comisia Europeana spera ca modelele incompatibile cu E10 sa fie adaptate la noul tip de carburant sau sa fie scoase din uz pâna la termenul respectiv, pentru a evita orice fel de problema.
O alta problema a noului carburant E10 o reprezinta cresterea consumului. În mod normal, consumul de carburant al unui vehicul care trece pe E10 va fi de 2-7%, dar exista situatii în care acesta va consuma cu 20% mai mult. Valoarea adevarata depinde de la un vehicul la altul, de starea motorului, de cilindreea acestuia si de modul în care este folosit.
Carburantul E10 le face probleme si motoarelor noi, un studiu al EPA (Organismul de Protectie a Mediului din SUA) aratând ca un propulsor nou, de cilindree mica, va consuma cu 2-3% mai mult utilizând E10. Filtrele de benzina vor trebui schimbate mai des odata cu introducerea carburantului E10, pentru ca acesta are proprietati de curatare care vor duce toata murdaria din rezervor în filtru si apoi în sistemul de alimentare.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

uniunii europene benzina e10 etanol motorina b7 fame
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Leana  | #131656
Si uite asa cei din UE, vor sa elimine concurenta masinilor din Japonia si Coreea, tari care au raportul pret calitate mult mai avantajos pentru cumparatori.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1271 (s) | 22 queries | Mysql time :0.015208 (s)