News Flash:

Noua conducere a UMF a preluat o institutie aproape falimentara

6 Iulie 2004
1125 Vizualizari | 0 Comentarii
•La ora actuala, bugetul Universitatii de Medicina si Farmacie ajunge doar pentru salarii •Studentii straini reprezinta o sursa de venituri •Lucrarile de reparatii la cladirile din strada Kogalniceanu au fost sistate •In sectorul administrativ, schema de personal era supraincarcata •Mai multi sefi de servicii au fost inlocuiti din functie

Actuala conducere a Universitatii de Medicina si Farmacie (UMF) "Gr. T. Popa" a preluat o institutie de invatamant medical superior aflata intr-o situatie financiara destul de precara. In urma analizarii domeniului financiar-contabil, conducerea UMF a constatat ca bugetul institutiei este deficitar si dezechilibrat. "Deficitele erau acoperite dintr-o rezerva bugetara realizata in anii anteriori, iar, la ora actuala, aceasta aproape s-a epuizat. Pentru a iesi din impas, va trebui sa luam o serie de masuri pe linie administrativa si academica, deoarece, intr-o astfel de institutie, cei mai multi bani trebuie sa fie folositi pentru infrastructura, dotare si salarii. In momentul de fata, la UMF exista doar bani pentru asigurarea salariilor. Este pentru prima oara cand am prezentat cadrelor didactice, pe facultati, situatia financiara a investitiilor, pentru ca fiecare trebuie sa stie ce rol are in aceasta institutie", a declarat prof. dr. Vasile Burlui, rectorul UMF. Conducerea universitatii considera ca pentru cresterea bugetului trebuie sa se incheie contacte in exterior, in ideea de a-i determina pe studentii straini sa urmeze cursurile acestei universitati. Din cauza lipsei banilor, cladirile universitatii din strada Kogalniceanu si corpul principal au intrat in conservare. Tot in domeniul investitiilor, actuala conducere a sesizat ca majoritatea disciplinelor nu primeau nici consumabile pentru a-si desfasura activitatea didactica.

Curatenie in sectorul administrativ

In sectorul administrativ al Universitatii de Medicina si Farmacie "Gr. T. Popa" s-a depistat ca schema de personal era mult incarcata, cu o structura nefunctionala. In urma analizarii situatiei au fost luate masurile de rigoare, compartimentele fiind restructurate. Unii dintre sefii de servicii din sectorul administrativ, plan, tehnic, au fost inlocuiti din functie, deoarece nu isi cunosteau atributiile de serviciu, iar raportarile facute de acestia nu erau conforme cu realitatea. Cadrele didactice aflate la pensie sau cu prelungire de activitate au fost eliberate din functie, iar altii au plecat de bunavoie. Chiar daca anul universitar 2003 - 2004 abia s-a incheiat, actuala conducere a UMF a luat masuri urgente pentru pregatirea noului an de invatamant. Deja au demarat lucrarile de reparatii ale caminelor studentesti. Administrarea caminelor a fost preluata de comisii manageriale studentesti. Salariile acordate pana acum personalului UMF care se ocupa de aceste camine le primesc acum studentii. In cadrul universitatii a luat fiinta un compartiment de programe europene, pentru ca institutia sa beneficieze de fonduri externe. Pentru ca aceste programe sa fie intocmite de specialisti in domeniu, mai multe cadre din universitate au fost trimise la Ministerul Integrarii, pentru a invata cum sa intocmeasca asemenea programe. Acestea sunt doar cateva dintre masurile initiate de noua conducerea a UMF.
Magda OLTEANU
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1412 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013921 (s)

loading...