Titlurile zilei

Noua șosea ocolitoare a Iașului. Iată traseul complet al variantei care va scoate traficul greu din municipiu – HARTA

Publicat: 13 ian. 2021
Traseul șoselei de centură pentru traficul greu din jurul municipiului Iași
Noua șosea ocolitoare a Iașului poate scoate traficul greu din municipiu

O nouă șosea ocolitoare a Iașului a fost luată în calcul de autoritățile locale. Șefii administrației ieșene au inițiat un document care prevede realizarea unei variante ocolitoare în zona de Est a municipiului Iași care să iasă spre Ungheni, variantă care va scoate traficul greu din oraș. În plus, se va renunța la varianta de centură pe traseul Poitiers – Trei Fântâni – DN 24, traseu care include zone locuite din municipiul Iași

Veste uluitoare pentru locuitorii municipiului Iași și nu numai. Unul din cele mai așteptate obiective de trafic din Iași ar putea prinde contur fără a mai afecta zonele populate din municipiu. Șoseaua ocolitoare a Iașului va scoate traficul greu din municipiu pe o altă variantă decât cea anunțată în ultimii ani. Noul obiectiv cuprinde un traseu pe ruta Schitu Duca – Costuleni – spre Tomești cu ieșire spre vămile de la granița cu Republica Moldova. Șefii Iașului speră ca proiectul să intre în bugetul pe anul 2021 al Ministerului Transporturilor. În urmă cu un an se vorbea de o altă variantă, cea care să lege zona Ciurea de Bucium.

Dispare tronsonul Poitiers – Trei Fântâni pentru traficul greu din municipiu. O nouă variantă de centură ocolitoare în afara orașului

Șefii administrației locale au luat în calcul proiectul privind varianta Est din noua șosea ocolitoare a Iașului, proiect care a ajuns la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). În aceste condiții, tronsonul de trafic greu Poitiers – Trei Fântâni nu va mai intra în planul unei centuri ocolitoare. De altfel, municipalitatea a cerut celor de la Ministerul Transporturilor anularea licitației pentru acest tronson din oraș. Șoseaua va rămâne însă la CNAIR pentru a fi reabilitată, însă nu va mai avea rol de centură ocolitoare pentru traficul greu.

„Consilul Județean și Primăria municipiul Iași vor realiza, alături de Prefectură, un proiect în acest sens. Documentul a fost depus la București, la Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri. Am plecat de la faptul că licitația pentru tronsonul Poitiers – Trei Fântâni a fost anulată. Nu putem discuta astăzi de un drum în mijlocul orașului ca centură de trafic greu. Se poate ajunge la înrăutățirea indicatorilor de poluare”, a spus Marius Dangă, vicepreședintele CJ Iași.

Cum arată noul traseu de șosea ocolitoare a Iașului?

Șoseaua ocolitoare a Iașului va cuprinde traseul Schitu Duca (Poieni) – Costuleni – Țuțora – Tomești spre Ungheni, unde va face joncțiunea cu viitoarea autostradă Iași – Târgu Neamț. Reprezentanții CJ Iași au arătat că se dorește ca proiectul să fie cuprins în noul buget pe 2021. În acest caz este vorba de sume pentru demararea documentațiilor tehnice.

„CNAIR ar trebui să identifice, inclusiv în bugetul pe anul acesta, o altă variantă pe partea de variantă ocolitoare Iași – Est. E vorba despre o legătură pe relația dinspre Vaslui, plecând din Schitu Duca spre Costuleni, Țuțora, Tomești, pentru a ne lega în viitoarea Autostradă A8 la podul de la Ungheni. E un proiect realizabil pentru a rezolva conectivitatea cu Autostrada A8 și ieșirea spre cele două vămi. E un proiect nou, aflat în fază incipientă”, a mai spus vicepreședintele CJ Iași.

CJ a aprobat „centura ușoară” a Iașului. 73 de kilometri de drumuri județene vor fi refăcute

La începutul săptămânii, CJ Iași a avizat un proiect legat de modernizarea mai multor tronsoane de drumuri județene din preajma municipiului Iași. Proiectul a fost intitulat „centura ușoară” a Iașului de către fosta conducere a CJ Iași, în plină campanie electorală, pentru alegerile locale 2020. Cum este vorba de drumuri județene, plenul CJ Iași a avizat documentația pentru a putea depune cerere de finanțare europeană. Este vorba de tronsonul DJ 248 B Vânători – Lețcani (16,3 km), dar și de tronsonul DC26 B Lețcani – Cogeasca – Voinești (arteră care este administrată de Consiliul Local Lețcani- 16,5 km). În calcul a intrat și tronsonul DJ248 A Voinești (2,2 km), DJ248 F – Voinești – Mânjești – Budești – Picioru Lupului – Ciurea (18,7 km) , DJ248 C Budești – Ciurea (10,4 km), DJ248 Ciurea – Bârnova – Tomești – Holboca (19,5 km). În calcul intră și DJ249 lim. Iași – Holboca (2,4 km).

„Mai este de lucrat până la rezolvarea centurii urbane a orașului. De la proiectul inițiat în mandatul trecut până la rezvolarea acestei probleme este cale foarte lungă. Nu este o centură pentru trafic greu de care Iașul ar avea nevoie. Din păcate, caracteristica noastră de poziționare către zone de frontieră foarte importante, respectiv Albița – Sculeni, arată că în lipsa unei șosele de centură, trebuia să fie traversat orașul. Această problemă trebuie rezolvată, iar centura de trafic ușor a CJ nu face acest lucru”, a menționat Marius Dangă, vicepreședintele Consiliului Județean Iași.





Comentarii
  • Dangă,dă-te mai hacana ca Podul nu e la Ungheni ( e numit sui-generis așa ca face legătura cu orașul Ungheni ) e la Golaesti. Nu faceți altceva decât să-l scoateti pe Chirica care cu tupeu a omorât proiectul pentru tunuri imobiliare.. Traseul era pe sub poalele Cetatuiei cu ieșire pe la Cavalerul Medieval și apoi Poitiers ( 6 benzi ) și Trei Fântâni.
    L-ați distrus așa cum ați distrus și A8 . Veniți iarasi cu gogoși ,iesenii vor circula mult și bine pe hărți , machete și pereți. Acum CNAIR are 2 proiecte, Ca sa finanțeze Poitiers trebuie reluate toate procedurile: SF – avize- indic tehn -econ – PTh -execuție…. Iar centura de est este un vis care se va realiza peste vreo 25 de ani … Lasă gargara Dancă,știm ca te Pregătești sa ii iei locul lui Alexe tablagiul, dar nu mai falsa in infrastructură,nu mai prosti iesenii …

  • Ce aveti dragilor, pierde Chirica si Alexe din imagine si incredere ? Nu va face nici un Alexe si nici un Chirica nici o centura ocolitoare nimic (asta daca nu intra amandoi la bulau intre timp). Se stie ca Alexe nu are nici o tangenta cu centura, iar Chirica doarme in primarie de vreo 20 de ani acusica. Putea sa faca ceva, sa miste ceva, el da vina pe altii si se lauda cu munca altora. Nu mai visati, ca visati degeaba. Inafara de catarg si pod spre Cicoarei (nu incepeti cu panselute si blocuri peste blocuri) Chirica nu a facut nici o alta branza in IASI. Iar Alexe, la cate bube are in cap cu dosarul Tabla, nu cred ca mai prinde vreo centura ceva …

  • Danga, langa, danga… si uite asa prostii pun botul! Are Danga (pupincuristul nr. 1 de la PLE) legatura cu administratia precum Fenechiu, Adomnitei si mai nou Alexe cu Iasul.

  • Care e șoseaua drum județean vînători lețcani——drumul îngust ce trece prin mijlocul satelor horlești și bogonos distrugînd casele de pe margine——sau e prevăzută un traseu în a preajma satelor respective

  • Care e șoseaua drum județean vînători lețcani——drumul îngust ce trece prin mijlocul satelor horlești și bogonos distrugînd casele de pe margine——sau e prevăzută un traseu în preajma satelor respective

  • danga-langa, langa-danga,
    suna-n asfintit talanga
    si de la pasune, iaca,
    tacticoasa vine vaca
    nu mai vrea sa umble creanga,
    vine-acasa, danga-langa.

  • Propun ca aceasta sosea sa fie acoperita cu tabla primita spaga de Costel Alexa. Se stie ca tabla e mai rezistenta ca bitumul. Mai lasati gargara ,ca oricum veti intra la brutarie pe capete!

  • Se vede că ideea asta este beton fundamentată pe studii de trafic, pe origine-destinație, pe simultaneitate şi oportunitate. Se pricepe dom’le…

  • Mă ocup cu transportul auto pe platformă Romania Italia și, sincer, pe țară, din cauza drumurilor noastre se irosește foarte mult timp. Dacă s-ar reuși crearea de rute ocolitoare, autostrăzi… am putea ajunge măcar pe partea asta la standarde europene. https://www.pkytrans.ro/

Adauga un comentariu