Trenul denumit Automotorul DMU-01, care a fost construit la Electroputere VFU Pașcani, este scos în probe zilele acestea. Producătorul va putea scoate pe piață trenul cu motor diesel începând cu anul viitor
Noul tren cu motor diesel care a fost produs în uzinele din Pașcani a fost scos zilele acestea în probe. Constructorul Electroputere VFU Pașcani intenționează să vadă cum se comportă trenul lung de aproape 60 de metri în zonele muntoase din Moldova. Trenul denumit Automotorul DMU-01 a fost supus testelor în zona de câmpie, iar în cursul zilei de ieri a făcut probele la altitudinea de peste 900 m în județul Suceava.
Automotorul produs în uzinele din Pașcani este destinat transportului de persoane pe distanțe medii și are viteza maximă de 120 km/h. Capacitatea trenului este de 164 de pasageri (142 la clasa a 2-a și 22 la clasa 1).
Prototipul primului automotor produs de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului GRAMPET, se află în ultima etapă de testări. Modelul DMU (Diesel Multiple Unit) a ieșit din fabrică sub noua sa înfățișare, purtând motive tradiționale românești frecvent întâlnite în portul popular național. După omologare, acest model va fi disponibil pentru achiziție în mai multe țări din Europa și nu numai. Trenul are în componență atât piese și subansamble produse intern în halele din Pașcani, dar și subansamble de la producători din Europa.
Compania Electroputere VFU Pașcani construiește, modernizează și repară vagoane de călători și marfă, iar în paralel produce ansamble de cale ferată și piese de schimb. Fondată în 1869, de specialiști austrieci și polonezi, Electroputere VFU Pașcani a implementat un program de investiții de peste 30 de milioane de euro în tehnologie și resurse umane în ultimii ani. Începând cu 2004, compania a realizat 15 proiecte de reconstrucție și modernizare vehicule feroviare (mai mult de 600 automotoare, tramvaie și vagoane destinate transportului de călători și marfă), pentru clienți din România, Republica Moldova, Belgia, Gabon, Congo, Burkina Faso.