Actualitate

Nu va mai lasati pacaliti! Un iesean a ingenunchiat compania TAROM, dupa ce o cursa a fost anulata

Publicat: 11 iul. 2016
1

@ Recent, compania TAROM a fost sanctionata de catre inspectorii de la Oficiul pentru Protectia Consumatorilor (OPC) Iasi cu o amenda usturatoare @ Dupa ce o cursa a fost anulata, iar prin urmare un iesean nu a mai ajuns la destinatie, reprezentantii companiei au refuzat sa-i restituie banii achitati pe bilet, insa asta i-a costat scump @

In aceasta luna, compania TAROM a primit o amenda usturatoare, in urma unei reclamatii facute de catre un iesean. Totul s-a intamplat la inceputul acestei luni, dupa ce o cursa a fost anulata, in urma unei defectiuni. Astfel, mai multe persoane au pierdut zborul nemaiajungand la destinatie.

Ulterior, dupa ce zborul a fost anulat, la diferenta de cateva zeci de minute a fost planificata alta cursa, insa pentru o parte dintre calatori era prea tarziu. Un iesean a solicitat reprezentantilor TAROM sa-i fie restituita contravaloarea biletului de zbor, insa s-a izbit de refuzul acestora. Suparat ca nu ii sunt respectate drepturile, barbatul a mers direct la Oficiul pentru Protectia Consumatorilor (OPC) Iasi, unde a depus o reclamatie in care a relatat toata intamplarea. Desi legea a fost de partea calatorului, reprezentantii TAROM au vrut sa o ocoleasca, insa inspectorii OPC au demarat mai multe actiuni de control.

Amenda de 10.000 de lei pentru refuzul companiei

In urma reclamatiei pe care ieseanul a facut-o, inspectorii OPC au constatat abateri, iar pentru refuzul reprezentantilor TAROM, compania a fost sanctionata cu 10.000 de lei. Astfel, inspectorii au considerat ca TAROM a incalcat drepturile consumatorilor. In mandatul lui Marius Bodea, compania TAROM a fost implicata de mai multe ori in scandaluri la Iasi. De regula, cursele neonorate au fost principalul motiv care i-a nemultumit pe calatorii din Iasi, dar si vechimea unor aeronave.

Cotidianul BUNå ZIUA IASI a adus in atentia publicului aceste aspecte. Nu demult, cotidianul a evidentiat faptul ca unul dintre avioanele TAROM a ajuns sa fie exploatat la maxim, in ciuda vechimii sale. Este vorba de aeronava YR-BGD, ce are o vechime de peste 20 de ani. Acest tip de Boeing 737- 38 J a avut primul zbor la 13 noiembrie 1994 si continua sa fie folosit cu regularitate de catre TAROM. Un alt avion Boeing 737 care este folosit la Iasi este si YR-BGI. Acesta, produs in 2003, a efectuat numai intr-o singura zi, de la Iasi, sase curse aeriene. A mai avut curse dinspre si spre Londra, Torino si Bologna. Este folosit insa ceva mai rar, majoritatea zborurilor de pe aerogara ieseana fiind efectuate cu YR-BGD, avionul cu o vechime de peste 20 de ani. In total, TAROM dispune de o flota de 24 avioane active, de tipul Boeing, Airbus si ATR.

Avioanele Airbus au peste 7 ani vechime toate, iar cele de tip ATR au pana la 17 ani vechime. Vechimea aeronavelor a reprezentat o adevarata problema, mai ales acest tip de avion, Boeing 737, a devenit o adevarata capcana in ultima vreme. Un accident grav s-a petrecut in Rusia in noiembrie 2013, cand un avion Boeing 737, vechi de peste 27 ani, s-a prabusit si a explodat pe pista in timpul aterizarii. In 2007, acelasi tip de avion Boeing 737-38J, cu 123 persoane la bord, s-a aflat aproape de tragedie, dupa ce, in timp ce rula pe pista, s-a tamponat de o masina de intretinere. Pasagerii au vazut moartea cu ochii, iar avionul a suferit avarii urase. In lume, peste 4.000 de persoane si-au pierdut viata dupa ce avioanele de tip Boeing 737 in care se aflau au fost implicate in nenumarate catastrofe.





Comentarii
  • Daca nu-l bagati putin pe Bodea, nu va luati tainul? Ce treaba are directorul aeroportului, care face o treaba excelenta, cu managementul jalnic si falimentar de la Tarom? Tarom este o jale, cel putin pe cursele interne. Ar trebui sa ramana doar cu cele externe, si la intern sa lase Blue Air si Wizz sa-si faca treaba, ca o fac bine.

  • Boeing 737 este unul dintre cele mai solide si sigure avioane de pasageri. Din pacate, companiile care detin acest tip de aparat nu-l intretin si nici nu-l repara. Reporterul a uitat sa precizeze ca peste 45 % din accidentele cu acest tip de aparat au fost datorate erorilor de pilotaj. In contrast Airbus are un numar semnificativ de accidente cu aparate noi de 2-3 ani. In principiu nu conteaza marca aparatului de zbor, esential este service-ul corect si calificarea pilotilor.

  • O mizerie de articol. Profesionalism 0!! In loc sa scrieti prostii de genul asta mai bine documentati-va inainte. Si Lufthansa, una dintre cele mai bune companii din lume, foloseste Boeing 737 de peste 20 de ani vechime. Dar se pare ca nu stiti ca vechimea unui avion nu conteaza, ci numarul de ore de zbor si mai ales felul cum a fost intretinut.

    Rusine!!! Zurnalism de mahala!

Adauga un comentariu