News Flash:

Numarul copiilor diagnosticati cu diabet creste. Iata 5 semne de diabet la copii

20 Septembrie 2017
481 Vizualizari | 0 Comentarii
Diabet
In 2015, Ministerul Sanatatii a indicat un numar de 999.192 de persoane cu diabet aflate in evidente. Conform CNAS intre 2006 si 2016 numarul persoanelor pentru care s-au decontat tratamente pentru diabet s-a dublat iar costurile au crescut de 6 ori. Multi dintre acestia sunt copii. Boala, considerata pana nu demult specifica adultilor, apare la varste din ce in ce mai mici, iar numarul celor afectati este in continua crestere.


Principalii vinovati sunt alimentatia de tip fast food, precum si faptul ca, in ultima vreme, copiii par sa fii uitat ce inseamna miscare.


Primele semne de diabet la copii


De obicei, cei mai predispusi riscului de diabet sunt copiii care au un istoric in familie in acest sens sau care sunt obezi. Daca copilul tau se afla intr-una din aceste situatii ar trebui sa fii atent la urmatoarele semne:


– sete excesiva, in special in timpul noptii


– mers frecvent la toaleta


– oboseala, letargie


– infectii frecvente si rani care nu se vindeca


– vedere in ceata


Cum sa previi diabetul la copii


Pentru a preveni diabetul la copii trebuie sa ai grija de doua aspecte majore: alimentatia si miscarea.


In ceea ce priveste alimentatia ai grija sa:


– incurajezi copilul sa manance micul dejun. Cerealele si laptele reprezinta un mic dejun rapid si sanatos, care ii va impiedica pe copii sa-si doreasca vreo gustare bogata in grasimi sau zaharuri.


– incurajezi copilul sa manance mai multe fructe. Crude, uscate, congelate, smoothie, indiferent de forma in care ii dai fructele, important este sa le manance.


– incurajezi copilul sa manance mai multe legume. Poti incerca sa adaugi multe legume la pastele lui preferate (integrale, desigur). Chiar si o pizza pregatita in casa, cu multe legume poate fi o alegere buna.


– ai pregatite pentru gustare alimente nesarate, iaurt degresat, briose din cereale integrale, fructe uscate sau seminte.


– incurajezi copilul sa incerce alimente noi. Alimentatie sanatoasa inseamna introducerea unei varietati largi alimente si nu limitarea optiunilor.


– incurajezi copilul sa participe la pregatirea mesei. In acest fel ii va fi mai greu sa faca nazuri la ceva preparat de mainile lui.


In ceea ce priveste miscarea ai grija sa:


– mergeti pe jos sau sa folositi mijloacele de transport in comun pentru distante scurte


– incurajezi copilul sa faca un sport, sa mearga cu bicicleta sau cu rolele in timpul liber


– limitezi timpul petrecut de copil in fata televizorului, calculatorului


– nu lipseasca de la orele de educatie fizica.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1326 (s) | 22 queries | Mysql time :0.016217 (s)