Calatorii

Numarul zborurilor intarziate a crescut de 2,3 ori in primul semestru; cursele charter, cele mai punctuale

Publicat: 26 iul. 2018
9

Peste 505 curse aeriene au decolat din Romania, in primul semestru al acestui an, cu intarzieri mai mari de trei ore, peste 50.000 de pasageri fiind afectati, conform datelor AirHelp.

In aceeasi perioada a anului 2017, numarul curselor intarziate a fost 213, iar al pasagerilor afectati de 17.987.

Daca pasagerii care au intampinat astfel de probleme in 2018 ar aplica pentru despagubiri, suma ce ar trebui sa le fie returnata de catre companiile aeriene ar depasi 15,54 milioane de euro. Spre comparatie, anul trecut, aceasta s-ar fi ridicat doar la 5 milioane de euro, se mentioneaza intr-un comunicat al AirHelp.

In primele sase luni din 2018, din cele aproape 34.000 de zboruri efectuate, 6.205 curse au inregistrat intarzieri intre 15 si 180 de minute, iar 218 zboruri au fost anulate. In perioada mentionata, punctualitatea curselor a fost de 80%, iar cea mai aglomerata zi pe aeroporturile din Romania a fost 14 mai.

Cele mai multe intarzieri in perioada ianuarie-iunie 2018 au fost inregistrate de companiile Tarom, Ryanair si Blue Air, iar cele mai multe curse au fost anulate de Wizz Air, Tarom si Lufthansa.

In primul semestru al anului, cursele charter au decolat si aterizat la timp, cu cateva exceptii catre Spania, Tenerife si Mallorca, unde au fost inregistrate intarzieri de maximum jumatate de ora.

Numarul mare de turisti, numarul insuficient de piloti, grevele, traficul ridicat in aeroporturi etc au generat cresterea numarului de zboruri intarziate la nivel global. In primele 6 luni ale anului, se estimeaza ca aproximativ 4,5 milioane de pasageri (comparativ cu 3,2 milioane pasageri in semestrul intai din 2017) au fost afectati de anulari, intarzieri si suprarezervari ale zborurilor, in timp ce valoarea eligibila a despagubirilor se apropie de 2 miliarde de euro.

"Companiile aeriene, inclusiv American Airlines, Delta sau United Airlines, au anuntat deja pasagerii sa se pregateasca pentru o scumpire a biletelor de avion ca urmare a cresterii pretului pentru carburanti. Numarul redus de piloti a dus la foarte multe intarzieri si anulari de curse, iar sindicatele pilotilor din intreaga lume protesteaza pentru ca doresc conditii de lucru mai bune. Boeing estimeaza ca piata are nevoie, in urmatorii 20 de ani, de inca 637.000 de piloti. Nu in ultimul rand, fenomenul 'supraturismului' reprezinta o provocare pentru capacitatile aeroporturilor din intreaga lume", afirma Stefan Radu, country manager AirHelp Romania.

Din acest an, zborurile intarziate sau anulate din cauza grevelor spontane ale pilotilor si insotitorilor de zbor sau personalului de pe aeroporturi se incadreaza automat in dreptul la compensantii. Pasagerii pot aplica retroactiv pentru despagubiri in termen de trei ani dupa momentul zborului afectat si pot primi compensatii in valoare de pana la 600 de euro.

AirHelp este liderul mondial in obtinerea de compensatii, ajutand pasagerii sa inteleaga care sunt drepturile lor si sa primeasca despagubiri pentru zboruri intarziate, anulate sau suprarezervate. Din 2013, cand AirHelp a fost fondata, compania a ajutat peste sapte milioane de pasageri sa primeasca despagubiri in valoare de 800 de milioane de euro.





Adauga un comentariu