News Flash:

O alimentatie sanatoasa

19 Noiembrie 2007
1560 Vizualizari | 0 Comentarii
Cerealele si produsele din cereale contin multe glucide, vitamine (in special din grupa B), substante minerale, cum ar fi magneziu, fier, fibre alimentare. Acestea contin multe grasimi, dar fara colesterol. Legumele contin multe glucide, vitamine, de exemplu C, caroten si grupa B, substante minerale, potasiu, magneziu, fibre alimentare. De asemenea, legumele precum fasolea, lintele, mazarea, cartofii, contin proteine vegetale. Fructele sunt bogate mai ales in vitamina C, substante minerale, dar contin si fibre alimentare. Nucile contin vitamina E, dar si grasimi. Laptele si produsele lactate (iaurt, lapte batut, branza de vaci) contin multe proteine animale, vitamine B si A, substante minerale, calciu.

De ce ne ingrasam

Consumam prea multa grasime animala (untura, unt, smantana), pe care o gasim in mezeluri, prajituri, produse de patiserie, inghetata. Mancam prea multe dulciuri, bem sucuri indulcite artificial cu zahar. Portiile de mancare sunt deseori prea mari. Consumam prea multe produse bogate in calorii, in special cele de tip fast-food (pizza, snacks, pateuri). Petrecem prea mult timp in casa, in fata televizorului, a computerului, in loc sa facem sport in aer liber. Consumam alimente chimizate, care determina dereglari metabolice, margarina, bauturi racoritoare, inghetata, chips, supele din plic, guma de mestecat.



Ce se intampla daca mancam prea mult

Alimentele consumate in cantitate prea mare duc la dezvoltarea in exces a grasimilor corporale, proces numit obezitate. Exista tabele in functie de inaltime, greutate, circumferinta taliei, pe baza carora se poate determina exact daca suntem grasi. Obezitatea poate avea ca si cauze factori genetici (mosteniti), dar cel mai frecvent boala este determinata de obiceiurile alimentare din familie: timpul dedicat meselor, cantitatea si calitatea alimentelor, ritmul in care mestecam.



Consecintele obezitatii

Consecinte psihosociale: apar sentimente de inferioritate si respingere, ceea ce poate duce la frustrare, depresie. Consecinte respiratorii: respiratie greoaie, dificila. Consecinte locomotorii: picior plat, genunchi in forma de X, accentuarea curburilor fiziologice ale coloanei vertebrale (cifoza, lordoza, scolioza), dureri articulare. Consecinte metabolice: tulburari de transformare in organism a grasimilor si zaharurilor (diabetul zaharat). Consecinte cardiovasculare: hipertensiune arteriala, ateroscleroza, cardiopatie ischemica. Consecinte cutanate: iritatii ale pielii, infectii, mancarimi. Alte complicatii: dureri de cap, oboseala, tulburari menstruale, acnee, constipatie, digestie dificila.



Alimente potrivite

In prim plan se afla cerealele si produsele pe baza de cereale integrale (paine neagra, cu seminte, fulgi de cereale), legume, fructe, lapte si derivate din lapte degresat (urda, branza de vaci, cas). Carnea nu este indispensabila in alimentatie. Dintre produsele din carne se recomanda in special carne de peste si pui fara piele. Ouale trebuie consumate in cantitate maxima 4-5 pe saptamana. Grasimile consumate sa fie sub forma de uleiuri vegetale. Dulciurile trebuie inlocuite de fructe proaspete, care sa fie consumate inainte de masa pentru a pregati si stimula procesele digestive. Cele doua gustari zilnice sa fie reprezentate de fructe sau lactate degresate. Lichidele sa fie de preferinta ceaiuri de plante neindulcite, apa minerala, sucuri naturale de fructe.



Sfaturi pentru evitarea imbolnavirilor prin alimentatie

Spalarea mainilor cu apa si sapun intotdeauna inainte de masa si spalarea mainilor dupa folosirea toaletei. Legumele si fructele se spala sub jet de apa, iar acestea trebuie cumparate in stare proaspata si pastrate in frigider. Nu trebuie cumparate alimente fara a avea termenul de garantie afisat pe ambalaj. La cumpararea unui aliment ambalat trebuie sa studiem cu atentie datele inscrise pe eticheta (termenul de valabilitate si compozitia produsului) si aspectul exterior al produsului (conservele sa nu fie bombate, sa nu fie ruginite, lichidele sa nu fie tulburi sau cu depozit pe fundul sticlei).



Alimentele de care trebuie sa ne ferim

Alimentele prajite, mezeluri, produse de tip fast-food, dulciuri rafinate (bomboane, budinci, creme, frisca, ciocolata, napolitane), produse de patiserie (gogosi, croissant, pateuri, afumaturi). Multe dintre alimentele din magazin (mezeluri sau sucuri racoritoare sintetice) pot masca ingredientele de slaba calitate folosite la obtinerea lor. Exemple de aditivi alimentari: coloranti, arome, amelioratori de gust, emulgatori etc.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

consecintele obezitatii alimente potrivite
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1541 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013280 (s)