Eveniment-Social

O nouă investiție în zona Copou din Iași! Proiectul include o construcție ultramodernă (EXCLUSIV)

Publicat: 14 ian. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
O nouă investiție în zona Copou din Iași Proiectul include o construcție ultramodernă EXCLUSIV
Astăzi, 5 martie 2021, Inspectoratul Școlar Județean Iași a stabilit unitățile de învățământ ieșene care vor organiza activități remediale în cadrul Programului național pilot de tip „Școala după școală“. Scopul principal al programului este de a acorda sprijin elevilor pentru a-și formarea competențele specifice și de a diminua riscul de părăsire timpurie a școlii

În zona Copou din Iași se pregătește un nou proiect ce include o construcție ultramodernă! Școala Primară „Carol I” din Municipiul Iași, în baza unui Plan Urbanistic Zonal pentru construire Sală de Sport și corp de legătură. De reamintit că, până în 2016, refacerea acestui imobilul a avut loc printr-un proiect cu finanțare europeană obținut de municipalitatea ieșeană. Acesta a avut o valoare totală a lucrărilor de 3.3 milioane lei, din această sumă 2.7 milioane lei fiind fonduri europene nerambursabile

Un nou proiect care include o construcție ultra-modernă este în pregătire pentru a se realiza în zona Copou din Iași. Deja, la Comisia Zonală a Monumentelor Istorice (CZMI) a fost depusă documentația spre obținerea avizului necesar demarării investiției. Concret, Școala Primară „Carol I” din Municipiul Iași a demarat, în baza unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ), construirea obiectivelor: Sală de Sport și corp de legătură.

Până în 2016, refacerea acestui imobil a avut loc printr-un proiect cu finanțare europeană obținut de municipalitatea ieșeană

Arhitectura la proiect este asigurată de: șef proiect arh. Marian Jan Chiriță, Studiu istoric: arh. Teodor Anghel, specialist al Ministerului Culturii (MC), beneficiar Municipiul Iași, Școala Primară „Carol I”. Regim de protecție: IS-II-m-B-03828 – Școală Primară „Carol I”, Municipiul Iași, str. Cozma Toma 6, Centrul istoric și Curtea Domnească – IS-I-s-A-03504. De reamintit că, până în 2016, refacerea acestui imobilul a avut loc printr-un proiect cu finanțare europeană obținut de municipalitatea ieșeană. Acesta a avut o valoare totală a lucrărilor de 3.3 milioane lei, din această sumă 2.7 milioane lei fiind fonduri europene nerambursabile.
Acestea au asigurat continuarea și finalizarea lucrărilor începute de municipalitatea ieșeană prin finanțare de la bugetul local. Practic, cu ajutorul proiectului european, clădirea cu statut de monument istoric a fost complet restaurată și oferă condiții moderne de studiu pentru aproximativ 300 de elevi.

Înființarea și funcționarea Școlii Primare de Băieți „Carol I” reprezintă un moment de referință, nu numai pentru orașul Iași

Înființarea și funcționarea fostei Școli Primare de Băieți „Carol I” (în anul 1843) reprezintă un moment de referință, nu numai pentru orașul Iași, ci poate constitui un model pentru întreaga evoluție a învățământului românesc din epoca modernă. Intențiile generoase ale întemeietorilor acestei școli vor prinde viață prin strădaniile a generații și generații de profesori și elevi, într-un climat de factură sufletească deosebită.

„De altfel, orașul Iași, unul dintre cele mai importante centre de educație ale țării, a fost beneficiarul unei atenții deosebite din partea oamenilor politici și ale personalităților veacului al XIX-lea, preocupate de ridicarea nivelului de instrucție al copiilor. Aici s-au realizat experimente didactice al căror rezultat a recomandat generalizarea lor, au pornit inițiative care au dus la creșterea calității actului de instrucție și s-au desfășurat activități ce pot fi integratete cu succes în viața culturală și intelectuală a comunității”, se arată în istoricul unității de învățământ din Iași.

Evoluția Școlii Primare de Băieți nr. 2 „Carol I” aduce în prim-plan evoluția învățământului primar din orașul Iași

În concluzie, evoluția Școlii Primare de Băieți nr. 2 „Carol I” aduce în prim-plan evoluția învățământului primar din orașul Iași, corelată cu realitățile instrucției elementare din prima jumătate a secolului al XX-lea. Această evoluție nu poate face abstracție de legislația și politica școlară a Monarhiei constituționale interbelice a Instrucțiunii ministerului sau a manualelor, dar reflectă totodată o atmosferă internă caracterizată de o activitate laborioasă a cadrelor didactice și de o efervescență a vieții școlare în sine.

Adauga un comentariu