News Flash:

O noua perdea de fum aruncata de prefectura

2 Noiembrie 2005
911 Vizualizari | 0 Comentarii
•Desi prima serie de autobuze trebuie sa soseasca la Iasi, prefectul Radu Prisacaru se opune din rasputeri si a atacat din nou public licitatia •De aceasta data, la baza acuzatiilor sta un raport de control, sumar si cu vadite elemente politice, realizat de Corpul de Control al Primului Ministru •Desi acuzatiile din raport au fost demontate rand pe rand de municipalitate, prefectul vrea nici mai mult, nici mai putin decat anularea contractului de furnizare a celor 50 de autobuze noi

Dusmaniile politice si atacurile din Casa Patrata au revenit in administratia orasului, actorul principal fiind din nou prefectul Radu Prisacaru. Obiectivul atacului l-a constituit din nou achizitia a 50 de autobuze noi pentru transportul public din municipiu. Scandalul autobuzelor, intretinut cu grija de consilierii locali PNL- PD, parea rezolvat odata cu aprobarea in unanimitate de catre Consiliul Local a modalitatilor de plata. Contractul de furnizare a fost semnat si prima serie de 10 autobuze trebuie sa soseasca la Iasi. Situatia insa nu era pe placul prefectului Radu Prisacaru, care a acuzat ieri ca licitatia din iunie nu a respectat legea si, drept urmare, cere Consiliului Local sa anuleze contractul de furnizare a autobuzelor. Acuzatiile au fost facute in baza unui raport de control realizat la comanda prefecturii de catre Corpul de Control al Primului Ministru in luna septembrie la Regia Autonoma de Transport Public (RATP). Constatarile au fost remise Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, pentru a demara cercetarile in privinta licitatiei si a gasi pe cei vinovati de presupusa trucare a procedurii de achizitie publica. Pe de cealalta parte, la primarie, totul este legal si contractul isi continua desfasurarea. "Se incearca blocarea proiectelor municipiului. Nu este prima data cand sunt tinta atacurilor politice care vor sa opreasca realizarea unor obiective, pentru ca mai apoi sa strige ca nu am facut nimic. Consilierii locali vor fi informati asupra raportului si pot cere puncte de vedere de la autoritatile implicate, RATP si Bursa de Marfuri. Totul s-a desfasurat legal din punctul de vedere al primariei si contractul produce deja efecte, autobuzele vor fi aduse la Iasi", a sustinut primarul Gheorghe Nichita.

Acuzatii demontate

Conform raportului de control, licitatia organizata de Bursa Romana de Marfuri (BRM) SA Bucuresti pentru achizitionarea autobuzelor a incalcat mai multe prevederi legale, iar desemnarea castigatorului, Dunarea SA si Ager Leasing SA, a fost facuta prin incalcarea caietului de sarcini. Astfel, autobuzele MAZ au castigat desi au o capacitate de 98 de locuri, iar caietul de sarcini stipuleaza un minim de 100 de locuri. "In documentatia pentru licitatie se stabilea o capacitate minima de 100 de locuri, dar si o marja de plus minus 5 locuri. Deci oferta s-a incadrat", a explicat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. Un alt aspect mentionat in raport este ca Ager Leasing nu a prezentat un acord clar de finantare din partea unei banci si deci nu a asigurat comisia ca poate suporta leasingul pentru autobuze. De aceea, raportul considera ca firma trebuia eliminata din competitie. Din nou, Mihai Chirica, membru al comisiei de licitatie din iunie, sustine contrariul. "Firma a prezentat un contract de refinantare cu Garanti Bank si acte aditionale de prelungire a acestuia", a precizat Chirica.

Comanda politica

Controlul guvernamental are un vadit caracter politic, cautand vinovati numai in directia in care au fost solicitati. Raportul este evident in acest sens. Desi Bursa Romana de Marfuri a organizat licitatia pentru RATP si s-a ocupat de respectarea prevederilor legale si a regulamentului bursier, raportul de control prezentat de prefect mentioneaza doar in treacat de societatea bucuresteana. Realizand o curioasa abstractie, pentru deficientele constatate, multe dintre acestea organizatorice, inspectorii gasesc un singur vinovat: Regia de Transport ieseana. Trebuie mentionat ca presedintele comisiei de licitatie a fost un specialist BRM si ca eventualele decizii ilegale dorite de reprezentantii RATP nu puteau sa treaca neobservate. De altfel, nici una din firmele care au pierdut licitatia nu a contestat in justitie decizia comisiei.
Lucian SCHIOPU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1486 (s) | 24 queries | Mysql time :0.035014 (s)